Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

9 Members and 33 Guests are viewing this topic.

danutzu_1069

#63105
Ei, nu chiar așa, link chior, mai ales ca pe FB se poate "revizui" postarea
(din păcate nu spune cat mai este de săpat la fiecare tunel in parte)

Mai bine e așa:

"𝗥𝗲𝘀𝘁𝗮𝗿𝘁 𝗦̦𝗮𝗻𝘁𝗶𝗲𝗿𝗲 𝗱𝗲 𝗮𝘂𝘁𝗼𝘀𝘁𝗿𝗮̆𝘇𝗶 𝗶̂𝗻 𝟮𝟬𝟮𝟱
Începem anul 2025 la șantierul Secțiunii 4: Tigveni- Curtea de Argeș, parte din cel mai important tronson de autostradă pe care îl avem de construit și anume Autostada Sibiu- Pitești #A1, pe care l-am redeschis astăzi (in perioada sărbătorilor toți lucrătorii au avut câteva zile libere). De acum se lucreaza, din nou, 24 de ore pe zi 7 din 7.
Stadiul lucrărilor pe șantier este:
✅ La Tunelul Daniela continuă turnarea betonului final al structurii de rezistență (utilizând sistemul hidraulic special-cofraj), iar până acum a fost realizată structura de rezistență pe primii 200 metri din acest tunel:
🔹� 15 tronsoane de 12,5 metri fiecare
🔹�2 tronsoane scurte( unul de capăt și unul de joncțiune);
✅ A fost realizată hidroizolația pe o lungime de 450 de metri (tunelul Daniela);
✅ A fost realizată armarea structurii de rezistență pe o lungime de 375 de metri (tunelul Daniela);
✅ Mai avem de realizat 532 de metri de săpătură din totalul, ambelor fire de tunel, de 2692 de metri;
✅️ lucrările de armare, cofrare și turnare a banchetelor laterale aferente Tunelului Daniela au ajuns la 670 metri;
✅ Estimăm că in prima parte lunii Martie Tunelul Daniela să fie străpuns spre Sibiu iar tunelul Alina la sfârșitul lunii Aprilie.
✅️ continuă lucrările aferente structurilor existente pe acest lot și se află în diferite stadii: lucrări de armare, cofrare și betonare elevații, grinzi de rezemare, turnare plăci de suprabetonare, lucrări de instalare grinzi și predale prefabricate, lucrări de sudură tablier metalic;
✅️ continuă lucrările de consolidări prin execuția saltelelor antierozionale, aripi din gabioane, umpluturi din balast în spatele culeelor;
✅️ continuă lucrările pe tot amplasamentul șantierului.
ℹ️ Lucrările pe această secțiune merg bine iar progresul fizic al acestora se află în avans față de grafic și de termenul de finalizare (2027).
➡️ Pentru acest an privim cu încredere spre viitor!
Mai sunt multe de făcut, dar știu suntem pe drumul cel bun, început in 2020."

bim14

A zis ca spera sa se depaseasca borna celor 250 de km deschisi, dar eu nu prea imi dau seama ce a adunat de a ajuns la asemenea suma. Ar fi absolut extraordinar sa se mai reuseasca un an ca 2024, in ceea ce priveste nr de km dati in trafic.
Quote from: bim14 on January 09, 2024, 10:42:40 AMAm virat 500 de lei in contul API pentru ca la final de 2024 sunt peste 50 de km de A7
Daca vom avea Focsani-Bacau la sfarsit de 2025, mai cotizez cu 500 de lei la API.

marius.firtonea

Pentru ca e iarna si nu e foarte multa activitate pe santiere m-am gandit sa inventariez putin lotul 2 al celor de la Mapa din punctul de vedere al structurilor.

Tuneluri: (7 buc)
- Boita 1: 250 m
- Boita 2: 360 m
- T km 19: 1060 m
- T km 20: 330 m
- T km 26: 1580 m
- T km 30: 890 m
- T km 35: 450 m
Total: 4920 m

Poduri + viaducte excluzand podete si treceri peste autostrada:
- 50 buc
Total: 10087 m
In cazul podurilor a caror lungimi pe sensuri nu coincid am facut media aritmetică. Ex: sens Sibiu 200 m, sens Pitesti 100 m, rezultat 150 m.

Toate aceste lucrari, pe langa multe alte consolidari, ar trebui finalizate in 50 de luni, de catre Mapa...

Ionut

Timpul e o chestiune relativă, la fel ca alea 50 de luni ale turcilor.

E drept, și gândirea CNAIR e tot o nebuloasă. PiSi 5 are termen 48 luni, iar PiSi 2 are termen 50 luni, fiind incomparabil mai greu, chiar dacă e cu doar 1 km mai lung.

PiSi 5 are vreo 5 km de poduri.
PiSi 2 are 5 km de tuneluri plus 10 km de poduri.

Din această dilemă, nu putem scăpa.

dumbravaandrei

Pana sa se apuce de munca, mai au nevoie de niste etape intermediare... Mediu aprobat, PT aprobat, AC... Dupa, vedem si in cat timp se executa.
Mai scriu pe electromobilitate.com. Și pe blogul meu.

Skynick

Normal ar trebui sa inceapa cu tunelele, cum a facut PORR dar oare nu trebuie facute si niste poduri inainte sa se poata incepe lucrul la unele tunele?

oneLess

Șapte tunele, cu câte 2 capete, 2 sensuri , 28 de portaluri !
Cincizeci poduri/viaducte/pasaje, numai cele longitudinale am înțeles, cu câte 2 capete, 2 sensuri , hopa , 200 de culee numai !
Hobanate n-au ?!  :)

marius.firtonea

@Ionut sunt total de acord cu ce spui. Termele CNAIR sunt aberante, PISI 5, din punctul meu de vedere a avut un termen ft mare, iar loturile 2 si 3 ft mici.
Dar Mapa nu e constructorul care sa realizeze un lot de o asemenea complexitate.
Sper sa mă contrazică pe parcurs, dar slabe sanse.

P.S Geostud au aparut din nou la Boita.
La 3 ani de cand au inceput inca mai au de facut foraje...

Csm310

#63113
Nu stiu de ce dar mie Pitesti-Sibiu incepe sa imi aduca a Bucuresti-Brasov 2.0. Curtea de Arges e Ploiesti, ca acolo se termina A3, Cornetu e Comarnic, Caineni e Busteni, Lazaret e Predeal, si Boita e la Rasnov unde intri pe autostrada :D

dr4qul4

E putin mai greu cu autostrazile montane. Asa va fi si cu A8. Nu va amagiti ca a luat UMB ca ii vedem cat de bine se misca pe Holdea-Margina, unde avem un relief mult mai prietenos.
Noi ne incurcam si in dealuri, cand vin muntii grei o sa fie distractie.

Ne-am entuziasmat noi de PORR, ca lucreaza repede la tunel, dar lotul e tot la deal si are sub 10km... PiSi2 e de 3,5 ori mai greu ca  PiSi4, unde avem deja 34 de luni de la OIL.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Csm310

#63115
Mie loturile de pe A8 mi se par mult mai grele decat PiSi2... nu inteleg de ce nu se insista cu Bacau-Brasov unde nici nu ar fi nevoie de tuneluri, sau maxim de niste ecoducte ca pe Margina-Holdea, din ce vad pe maps si pe street view la pasul Oituz cand treci muntii dinspre Ardeal spre Moldova, ai pe partea dreapta a drumului doar campie si cateva podisuri unde ar fi nevoie de niste viaducte, e efectiv ca pe valea oltului pana la Caineni, dar cu campie in loc de olt. Mea culpa daca s-a mai discutat despre asta pe forum.

derby

Pai si unui copil de 12 ani daca ii arati o harta fizica a Romaniei isi da seama ca Oituzul e zona cea mai "ingusta" a intregului lant carpatic si deci cea mai facila trecere. Acuma de ce s-a ales varianta A8 cu zona montana cat China... pai cel mai simplu explicat, iesenii fiind cei mai influenti din zona si-au dorit o linie mai dreapta pana la Budapesta....  :thumbsup:

carutasul

trebuie să îți pui problema și "de ce" sunt ieșenii cei mai influenți. Fiind cel mai mare și cel mai puternic oraș e de așteptat ca ei să genereze cel mai mare trafic, deci e oarecum logic ca acesta să nu ocolească pe la Oituz. Eu nu zic că e musai cea mai bună variantă, dar ce vreau să zic e că nici nu e o decizie complet subiectivă. Din păcate nici nu e o decizie luată la rece, în urma unui studiu comparativ cum ar trebui, pentru că normal ar fi să pui în balanță diferența de preț și cheltuielile suplimentare estimate să vezi cum stai...

marius.firtonea

Primele poze din drona de la viaductul de la Boița.
Destul de stangace  :( dar ne acomodam incet,incet.
Am si un video, o sa-l postez si pe ala mai tarziu.

(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader

iulic

#63119
@derby
Nodul A7/A8 de la Motca se afla la o distanta de 70-90 km de Bacau, Iasi si Suceava si aprox 100 km de Botosani si Vaslui, deci se ofera sanse de dezvoltare intregii Moldove. Intr-adevar Focsaniul si Galatiul nu sunt avantajate, dar deja au sau /vor avea acces la sosea rapida cu nordul si sudul.
"Iesenii influenti" au adus argumente pentru intreaga regiune cand au sustinut A8, nu au gandit in termeni judeteni.