Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

4 Members and 32 Guests are viewing this topic.

rocklee

In zona portalurilor lucreaza Doar bosniacii...umbisti...mai puțin... :)

Feri

Quote𝗧𝘂𝗻𝗲𝗹𝘂𝗹 𝗔𝗹𝗶𝗻𝗮 𝗮 𝗮𝗷𝘂𝗻𝘀 𝗹𝗮 𝟭𝟬𝟬𝟬 𝗺𝗲𝘁𝗿𝗶
Pe șantierul 𝗦𝗲𝗰𝘁𝗶𝘂𝗻𝗶𝗶 𝟰: 𝗧𝗶𝗴𝘃𝗲𝗻𝗶 - 𝗖𝘂𝗿𝘁𝗲𝗮 𝗱𝗲 𝗔𝗿𝗴𝗲𝘀 a 𝗔𝘂𝘁𝗼𝘀𝘁𝗿𝗮𝘇𝗶𝗶 𝗦𝗶𝗯𝗶𝘂 - 𝗣𝗶𝘁𝗲𝘀̦𝘁𝗶 #𝗔𝟭, constructorul a atins astăzi o noua bornă importantă:
✅️ au fost forați 1000 metri și în Tunelul Alina pe sensul de mers Pitești-Sibiu din totalul de 1342 metri;
✅️ In același timp tunelul Daniela a ajuns la 1160 metri din totalul de 1350 metri si continua turnarea betonului final al structurii de rezistență pe segmente de 12.5 m folosind Sistemul automat de cofrare și turnare.
...


I.Scrioșteanu

GIV

cum?! nu o sa fie gata autostrada la holdea in 2026? :o  :troll:

dorum

stai sa porneasca cele 4 TBM-uri si e gata in 2025...

Poputes

Azi, sambata la ora 17:00 (era deja inserat) se lucra la viaductul din Boita, am vazut o foreza in actiune. Din organizarea de santier a iesit o betoniera in fata mea in timp ce conduceam si s-a dus pana in Boita. Si duminica trecuta i-am vazut ca lucrau, dar cam anemic, doar la una-doua structuri.

Feri

QuotePREMIERĂ. Două ,,cârtițe" TBM vor fora tunelul de la Poiana pe Autostrada A1 Sibiu – Pitești/ WeBuild primește autorizația până la finalul anului (secretar de stat la Transporturi)

,,CNAIR a depus documentația pentru Autorizația de Construire la Ministerul Transporturilor de aproximativ o săptămână. Direcția de Autorizări a solicitat câteva clarificări, au fost depuse și clarificările, iar săptămâna viitoare sper să avem și Autorizația pentru un sector important din Lotul 3, sector care cuprinde și cel mai lung tunel de pe A1 Sibiu – Pitești. Am discutat cu constructorul, este pregătit să intre cu utilajele pe acel lot, partea cea mai grea și cea mai costisitoare este tunelul de 1,7 kilometri. Constructorul a solicitat schimbarea soluției tehnice și o să vină cu două utilaje tip TBM pentru cele două fire (n.r căi) de tunel. Au amenajat drumul până la portalul de intrare pentru tunel. Dacă le dăm autorizația, ei sunt mobilizați și încep lucrul la cel mai lung tunel de pe A1 Sibiu – Pitești.", a explicat Scrioșteanu la podcast-ul ,,Drumuri cu prioritate".

Contractul de 5,3 miliarde lei pentru Lotul 3 Tigveni – Cornetu (37 km) a fost semnat în august 2022, cu asocierea WeBuild (Italia) – Tancrad (România), iar ordinul pentru începerea proiectării s-a dat în februarie 2023, durata de 12 luni pentru Proiect Tehnic fiind cu mult depășită. Durata de execuție de 45 de luni va fi calculată de la momentul Ordinului pentru Începerea Lucrărilor (OIL). Este cel mai mare contract de execuție semnat pentru un lot de autostradă din România. WeBuild a licitat, dar nu a câștigat contractul pentru ,,Lotul Meseș" de pe Autostrada Transilvania, lotul cu tunel de aproape 3 kilometri. CNAIR a desemnat câștigător constructorul Makyol, dar WeBuild și MAPA au depus contestație la CNSC.

Pentru cel mai greu lot de pe A1 Sibiu – Pitești, lotul 2 Boița – Cornetu (30 km), asocierea de constructori turci Mapa – Cengiz lucrează doar în zona Boița, având Autorizație doar pe un kilometru din traseu. Dat fiind relieful foarte dificil, tunelul de la Câineni (1,5 km) va fi forat clasic, cu metoda NATM.
economedia

TeoH9

Deci se da AC parțială. Nu inteleg de ce, mi se pare stupid sa nu aiba front de lucru pe tot lotul.

La fel pe lotul 2 MAPA, au scuza ca nu pot lucra pentru ca nu au AC.

horatiu.cosma

Imediat sunt 3 ani de când e semnat contractul cu Mapa și au autorizație pe 1km din 31. Iar la Webuild se va da AC tot așa, pe puțini km, la 2 ani și jumătate de la semnare. Rușinos. La Mapa a fost scuza cu zonele forestiere pe Boița - Lazaret, dar chiar și așa, vorbim de vreo 4-5km din traseu, nu de 30. Nu au fost în stare să facă revizuirea acordului de mediu, au mai fost și problemele de reproiectare față de studiul de fezabilitate varză. Varianta cea mai de coșmar ar fi să nu se meargă înainte cu proiectele și să se ajungă la reziliere.

TibiV

#63023
Varianta cea mai de cosmar, dar care devine, pe zi ce trece, varianta tot mai probabila. Poate si cea mai dezirabila?!...
In ritmul de lucru al Mapa, PiSi nu se va termina in timpul vietii mele...  >:(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

catalin2407

Am mers ieri (22.12) pe noua portiune dintre Pitesti si Curtea de Arges si am avut ceva surprize. Las la o parte ca drumuri locale au devenit rute principale de tranzit intre Baiculesti si Curtea de Arges (o situatie temporara) insa numarul de denivelari (re)simtite pe cei 16km m-a surprins destul de neplacut. Cred ca vor fi facute multe reparatii in anii urmatori. Terasamentul asta asa inaltat pare a fi problematic.

AndreiTM

@TibiV  problema de care zici tu e cat se poate de reala, mai ales ca tocmai ce a trecut "anul electoral" si tinand cont ca PiSi2 nu au depus proiectul nici intr-un asa an.... se preconizeaza o veste cat se poate de proasta :|

Almond

Dacă se reziliază contractul cu Mapa, nu există o coadă de companii gata să preia proiectul. La licitație, Mapa a fost singurul ofertant. Pe loturile de munte ale A8 situația este identică, cu o singură ofertă venită de la UMB. Oricine credeți că ar putea să le ia locul, vă întreb: dacă nu au licitat pentru A8, de ce ar licita pentru PiSi2? În cazul unei rezilieri, dacă documentația pentru noua licitație rămâne aceeași, orice altă companie se va confrunta cu aceleași probleme. Puteau turcii să facă o treabă mai bună? Categoric, dar și statul avea responsabilitatea de a crea un proces mai bine structurat – de la studii, la contractare și implementare.

mdragos

Dar Webuild de ce nu primeste AC pe tot lotul? Nu au depus documentatia pentru tot? Scriosteanu a promis AC in Dec, bineinteles fara detalii. Vorba aia AC se poate da si pe 10 metri :D

naivu

Întrebare: dacă se reziliază cu MAPA vom avea forajele geologice și proiectarea făcută de ei în viitorul caiet de sarcini sau se va licita pe aceeași varză de SF?

AdrianB1

In cazul ipotetic ca se reziliaza, vom avea tot ce receptionam si platim. Daca MAPA a facut forajele si proiectul, le-a predat si au fost platite, sunt ale noastre (CNAIR) si pot fi folosite. Daca a facut partial, e platit si e utilizabil, avem ceva partial.