Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

6 Members and 42 Guests are viewing this topic.

horatiu.cosma

Curg dealurile alea pe lotul Porr, ceva de speriat. Sper că au alocat un buget consistent în cei 10 ani de garanție, că altfel o să usture.

Țin minte în 2016 când trăgeam pe Spea-Tehnic să facă SF-ul pe bune pe Sibiu - Pitești, doreau să predea cu prioritate capetele (tronsoanele 1 și 5). Și se tot învârteau în fiecare ședință să scurteze cumva capătul lotului 1 și capătul lotului 5 și să le mute pe loturile vecine. La lotul 1 am înțeles atunci schema, nu doreau să proiecteze tunelul Boița. Dar la Curtea de Argeș nu era foarte clar. Uite acum e, complicată tare zona de pe lotul Porr, nu a mai proiectat-o Spea-Tehnic, a rămas pe maculatura Iptana 2008. Și pare că și Porr a dat-o în bară la proiectul lor tehnic, s-o fi gândit că poate ține fără ziduri de sprijin. Nu o să scape de ele.

RaduG

Și o să curgă la fiecare sezon de ploi, pentru că sunt felii de marnă cu nisip și cu argilă, un fost fund de mare care s-a ridicat ușor oblic. Iar acea marnă nu este rezistentă la apă, cum ajunge apa la ea, se dizolvă și o ia la vale.
Am obosit de câte ori le-am spus celor de la Porr că toate dealurile acelea o iau constant la vale cu pomi, case, fântâni, etc, de zeci și sute de ani.
Cei de la CNAIR cunosc foarte bine situația, pe dealul Momaia cu puțini ani în urmă s-a închis circulația pe DN73C pentru că a luat-o șoseaua la vale cu tot cu deal pe sute de metri.

ncb

TUNEL Curtea de Arges Ep. 18- Turnare beton
captuseala interioara NATM Porr | Raducu P
Drum



Raducu P Drum

shift2rail

^^Ar fi fost util inputul celor care au construit, cu tehnologie de anii '80, calea ferata Valcele-Rm Valcea transversal intre Valea Argesului-Valea Topologului-Valea Oltului; cu siguranta s-au confruntat cu probleme similare de instabilitate, alunecari, samd, celor de pe aliniamentul A1.

catalin2407

#62989
Tocmai de cat de usor e de construit pe acolo și de cat de bine au ieșit probele de funcționare sta calea ferată respectiva neexploatată și nefinalizată. Ar fi trebuit să evolueze tehnica în 40 de ani, totuși.

danutzu_1069

@catalin2407, pe lângă faptul ca citezi un mesaj anterior (@ionut), poate te duci si faci o excursie pe traseul FC la care faci referire, si vezi care sunt problemele, si de ce nu este in exploatare. Nu la tuneluri, nu la viaducte, ci tocmai ... pe dealuri.

dr4qul4

Eu nu vad cum sa reziste dealul de la min 3:48. Acolo au nevoie de consolidari serioase.
Cred ca mergea o polata.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

DanStanciu

Pentru dealurile de pe lotul Porr care se scurg la vale nu ma tem pentru bugetul constructorului in cei 10 ani de garantie. Ma tem pentru bugetul CNAIR si MT.
CNAIR o sa fie obligata sa plateasca nu doar costul reparatilor dar si onorariul caselor de avocatura care vor castiga despagubiri la Curtea de Arbitraj International.
Sau am uitat deja ce s-a intamplat pe A10?
QuoteCea mai mare sumă plătită ca urmare a revendicărilor legate de un singur proiect, aproximativ 50 de milioane de euro (260 de milioane de lei) a fost plătită între 2021-2023 către compania austriacă PORR, pentru lotul 4 al autostrăzii Sebeş-Turda (16,3 km).
A reprezentat peste jumătate din valoarea lucrărilor contractate, de 92 milioane de euro (470 milioane de lei), fără TVA.
Sursa informatiei:https://romania.europalibera.org/a/autostrazi-statul-roman-despagubiri-600-de-milioane-de-euro-drumuri/32851953.html

Voicu

@RaduG cu ceva timp în urmă a postat cineva chiar aici un studiu geologic fix cu problema menționată. Nu mai găsesc mesajul, nici de la cine venea nu mai știu, poate cel care l-a pus ne poate ajuta.

Oricum, ideea e cum spui: in principiu, lucrurile astea ar fi putut/trebuit fi cunoscute.

Ash94

Quote from: Ash94 on November 19, 2024, 11:53:50 AMTunel Momaia

Data Fir 1 - SB-AG Fir 2 - AG-SB
03.10.20230m0m
25.10.2023necunoscut0m
10.01.2024142m80m
15.02.2024314m195m
08.03.2024414m283m
15.03.2024450m307m
29.03.2024491m364m
30.04.2024580m430m
11.05.2024625m470m
18.05.2024650m500m
07.06.2024714m580m
05.07.2024760m651m
19.07.2024793m692m
08.08.2024845m725m
25.08.2024882m742m
05.09.2024900m778m
21.09.2024940m830m
09.10.2024983m854m
29.10.20241.032m883m
11.11.20241.060m907m
19.11.20241.088m928m
14.12.20241.150m985m
Ramas200m365m

AdrianB1

Pe baza trendului actual, firul 1 mai are 67 de zile si firul 2 137 de zile. Calculul e facut pe baza vitezei medii din 2024, care e de 2.97 metri/zi pe firul 1 si 2.67 metri/zi pe firul 2. E doar o estimare, normal ca depinde de ce gasesc in continuare, dar istoricul firului 1 spune ca firul 2 are teren rezonabil in fata pe urmatorii vreo 170 m.

danutzu_1069

Spre ieșire ar trebui sa depășească 4 M/zi
Merge mai repede...

EugenRo

Poate una dintre "doamne" primește mărțișor cu luminiță, de 1 martie  :lol:

mike_us

@Ash94 Ar fi util să adaugi o coloană care să indice progresul căptușeli. Conform clipului postat de Răducu, au ajuns la 125 de metri.

oldtimercraiova

La Lotul 4, ziduri de beton la dealurile respective ar fi o solutie, sau?