Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

6 Members and 18 Guests are viewing this topic.

Ionut

Quote from: Ionut on November 14, 2024, 11:05:27 AMCu mare plăcere!
La fel ca pe T1 Craiova-Pitești.
La fel ca întotdeauna.

Aș vrea să văd reveniri de-astea și la Grindeanu, Scrioșteanu și Pistol. La A0, Craiova-Pitești, Galați-Brăila și multe altele.

IATĂ REVENIREA!

API pe Facebook

A1 Pitești-Mănicești, și totuși se inaugurează!

Joi sau vineri, 12 sau 13 decembrie, se deschide circulația pe aproximativ 15 din cei 30,35 kilometri ai lotului 5 al Autostrăzii A1 Sibiu-Pitești, între nodurile Bascov și Mănicești, cu vreo 9 luni înainte de termenul contractual, septembrie 2025. Curat, fără extensii de timp.

Fericitul eveniment are o poveste de tip roller coaster. În previziunile noastre de început de an, dădeam șanse 50/50. Antreprenorul general, WeBuild, s-a mișcat bine în prima parte a anului și vara ne-a prins cu șantierul avansat pe jumătatea sa sudică, fiind perfect fezabilă inaugurarea parțială anticipată, în decembrie.

Însă în vară s-au acutizat tensiunile dintre constructor și autoritățile din CNAIR și minister legate de problemele de execuție de la podul suspendat de la Brăila. Așa că pe acest tronson, care se dă acum în trafic, italienii au lăsat, voit sau nu, un punct critic: podul de la Merișani peste canal.

Vara a trecut și grinzile de la Merișani nu au venit toate. Așa că la început de septembrie am filmat și v-am comunicat că devine clar: nu vom beneficia de o deschidere parțială în 2024. Apoi, în 23 octombrie, reveneam: încă erau multe grinzi de pus și viteza nu era cea necesară.

Dar, fix în această perioadă, final de octombrie, cumva oficialii din CNAIR și MT au îngropat securea războiului, cel puțin momentan, iar italienii de la WeBuild s-au mobilizat exemplar la podul rămas în urmă și iată, in-extremis, reușesc să inaugureze.

Sperăm doar că graba nu a stricat treaba, fiindcă s-a lucrat foarte mult pe umezeală/ploaie și temperaturi neprielnice, atât la Merișani cât și la Bascov. Una peste alta, o bilă albă pentru autorități care au reușit până la urmă să se înțeleagă cu antreprenorul. Și mulțumiri muncitorilor, români și străini, care au tras foarte tare pe ultima sută de metri.

Urmăriți forumul nostru pentru noutăți și confirmarea exactă a momentului deschiderii.

📷 Cadre aeriene Constantin Mateescu, nodul Bascov (Pitești Nord), 9 decembrie, mulțumim!

DragosC

#62896
Imi place de Irinel cum se umfla cu inaugurarea cu 8 luni mai repede.

Pai normal ca e mai repede, daca e doar jumatate din lot gata. Ar fi fost o mare realizare sa termine tot lotul cu 8 luni mai repede.

Va fi o realizare la fel de mare sa termine si restul cu cateva luni inainte de termenul limita, undeva prin primavara.

Dar asa, e ca si cum ar fi terminat 2 metri pe sistem #sieu a doua zi dupa OIL, o performanta "intergalactica".

In sfarsit, bine ca au terminat cat au terminat, am drum vineri seara catre Sibiu, sunt curios daca mai sunt colegi care ne pot spune cum e DN73C si daca "se merita" sa o iei pe noua sectiune in loc de DN7.
Nu spera si nu ai teama

Radu_A

^pai daca termina restul lotului la termen bucata asta se da cu 8 luni mai devreme...nu iti inteleg logica
Pariu cu dr4qul4. 200 lei  (la API). Eu am spus ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. El e mai pesimist

DragosC

Pai da, si atunci unde e marea realizare ? Nu e normal ca daca 100% trebuiesc terminati in 10 zile, atunci 50% ii termini in 8 zile, tinand cont ca restul de 50% sunt si aia la 80% ? 

Si asta trecand peste ideea de finalizare pe etape, pe toata autostrada ai 5 loturi/tronsoane, apoi la fiecare din alea 5 mai apar cate 2 sau 3 sectiuni, cum e in cazul asta, si tot asa le faramitam.

Cum am zis, puteau sa dea in trafic 2 metri a doua zi dupa ce au intrat in teren, si sa se laude cu asta.

Problema e cu lauda. Termina-i naibii la timp, pe toti, nu te mai tot impana si umfla.

Daca pe A0 i-ar fi zis careva ca sunt in intarzierea intarzierilor, nu ii mai auzeai gura.
Nu spera si nu ai teama

shift2rail

^Diferenta e, de ex, in nr de fatalitati evitate pe cei 16km intre acum si acum+8  luni.


naivu

E de apreciat cand un constructor se incadreaza in termenul contractual, acela curat fara extensii, dar nu pot sa nu remarc ca au avut din start 5 ani de zile in timp ce santiere similare au avut cel mult 3 ani. Oricum, parca prefer sa se semneze pe 5 ani si sa se inaugureze jumate de an mai devreme (in 4,5 ani) decat sa se semneze pe 3 ani si sa se inaugureze cu un an jumate intarziere (tot in 4,5 ani).

voicul

^O realizare e ca la Braila nu e dat drumul la sectiunea finalizata de 11 luni si aici se va drumul

Deci chiar felicitari CNAIR - nici acum 3 saptamani nu credeam ca se intampla asta. Nu spala multe pacate, dar na ... e ceva!

Ionut

Dacă nu dezgroapă securea războiului, în condiții normale, în opinia mea WeBuild poate deschide și restul lotului până la CdA undeva în luna mai, sau chiar mai devreme, depinde cât de tare vor trage.

Deci vreo 15 km cu 8-9 luni înainte de termen. Și ceilalți 15 km cu vreo 4-5 luni înainte de termen.

Dominik

You're in Steelers Country

Radu_A

WeBuild pare la aceeasi categorie cu UMB cand e motivata sa traga pt ceva
Pariu cu dr4qul4. 200 lei  (la API). Eu am spus ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. El e mai pesimist

danutzu_1069

N-ai sa vezi furnicarul asta la aktor,  never ever  :lol:  :lol:

Un punct critic la restul lotului este la CdA, la breteaua și giratoriul cu DN73C. Au intrat în teren târziu.

oneLess

Pentru colegii care nu au cont pe LinkedIn, filmarea ^^^ a fost preluată și de MEDIACONSTRUCT

Răzvan Ionuț Savu sursa- pod peste râul Argeș de la Merișani finalizat trons.5 -A1 Sibiu - Pitesti


EugenRo



Mi s-ar parea utila (si strategica) o legatura cu A1 la intrarea in Curtea de Arges dinspre Pitesti.
Distanta fata de nodul de la Merisani este maricica (14km) si ar inchide practic si viitoarea centura Curtea de Arges.
 O:-)

redfury

Quote from: shift2rail on December 10, 2024, 04:51:58 PMCu acest mic lot, incepe deja sa aiba sens detour-ul pe la CdA+DN 73C, pentru turisme. Marfa va continua integral pe DN7.
Este ok drumul pe 73C?

ovx

#62909
Da, ultima asfaltare completă a fost în 1972.