Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 17 Guests are viewing this topic.

mirceaeliade

QuoteMinisterul Transporturilor si Infrastructurii a semnat contractele de finantare pentru constructia Sectiunilor 1-5 ale Autostrazii Sibiu-Pitesti, prima autostrada care traverseaza muntii Carpati. Banii, conform anunturilor Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) provin din Programul Transport 2021-2027, fondurile europene nerambursabile fiind alocate pentru toate cele cinci sectiuni. Perioada de implementare a acestor proiecte este ,,nu mai tarziu de 31.12.2029", ceea ce face ca, cel mai realizabil sa se poata circula integral pe Autostrada Sibiu-Pitesti abia din 2030. www

milo1981

Captura din filmarea lui Tatu A cu podul peste Arges de la Merisani.




Powered by API/PUM imgur uploader
autoMinder - aplicație de management a parcului auto

GIV

Quote from: Ionut on November 14, 2024, 11:05:27 AMAș vrea să văd reveniri de-astea și la Grindeanu, Scrioșteanu și Pistol. La A0, Craiova-Pitești, Galați-Brăila și multe altele.

oamenii uita ce spun politicienii si azi, ce sa-si mai aminteasca ce a zis grindeanu ieri, saptamana trecuta , luna trecuta sau anul trecut.

ovidiubu

"Constructorul turc Mapa – Cengiz a solicitat suplimentarea prețului pentru finalizarea tronsonului 2 din autostrada Sibiu – Pitești cu 23% pentru lucrările care mai sunt de executat, potrivit unui anunț postat pe e-licitatie.ro.

Acest procent înseamnă aproape un miliarde de lei fără TVA – 977,5 milioane de lei.

Astfel, de la valoarea inițială a contractului, de 4,25 de miliarde de lei, fără TVA, se ajunge la 5,22 de miliarde de lei. 

Motivele pentru care s-a cerut suplimentarea contractului cu aproape un sfert din valoarea contractului țin de "criza economica post-COVID,  criza energiei și criza suplimentara ca urmare a conflictului militar din regiunea Marii Negre", potrivit documentului.

 "Circumstanţele imprevizibile care au condus la necesitatea iniţierii modificării în cauză şi argumentele care justifică încadrarea în prevederea legală, conform prevederilor art. 221 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 98/2016, cu modificările şi completările ulterioare sunt prezentate in cadrul OUG 64/2022 cu modificarile si completarile ulterioare. Cu privire la Circumstanţele imprevizibile, potrivit dispozitiilor art. 4 alin. (1) din O.U.G nr. 64/2022 și celor din expunerea de motive a actului normativ, Guvernul României a identificat trei cauze ce au condus la declanșarea crizei pe piața construcțiilor și blocarea implementării proiectelor de infrastructură, respectiv: a) criza economică post-COVID; b) criza energiei; c) criza suplimentară ca urmare a conflictului militar din regiunea Mării Negre", scrie în document.

Lungimea acestui tronson este de 30,35 km și ar trebui executat în 22 de luni, iar perioada de proiectare este de 66 de luni.

Ulterior, constructorul asigură 60 de luni perioadă de garanție a lucrărilor.

Sunt prevăzute a e construi aici 48 poduri/pasaje/viaducte, un ecoduct, 7 tuneluri, 1 parcare de scurtă durată (stânga / dreapta), un punct de sprijin pentru întreținere, un Centru de Întreținere și Coordonare și un spațiu de servicii.

Pentru construcția secțiunii 2 Boița – Cornetu, a fost închisă vara aceasta circulația pe Valea Oltului pe timpul zilei, timp de aproape o lună
Direcția Regională de Drumuri și Poduri (DRDP) Brașov a postat la finalul lunii octombrie, pe pagina de Facebook, o filmare cu lucrările la viaductul Boița, pe care asocierea Mapa -Cengiz îl construiește pe secțiunea 2 Boița - Cornetu (31,33 km) a A1 Sibiu - Pitești.

,,Avansează lucrările la viaductul Boița, prima structură de pe lotul 2 al autostrăzii Sibiu – Pitești", au transmis reprezentanții DRDP Brașov pe Facebook.

Aceștia prezintă imagini din zona culeei dinspre Sibiu a viaductului care va avea 700 de metri lungime și marchează chiar începutul lotului.

,,În această zonă a fost finalizată turnarea coloanelor forate și a început turnarea fundației din beton", explică cei de la Regionala Brașov.

În august, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) anunța că asocierea de constructori din Turcia (Mapa Insaat Ve Ticaret AS – Cengiz Insaat Sanayi Ve Ticaret AS) forase primii 600 de metri necesari pilonilor care vor susține fundația viitorul viaduct de la km 13+500 (zona localității Boița), scrie Economica.

Pentru construcția secțiunii 2 Boița – Cornetu, a fost închisă vara aceasta circulația pe Valea Oltului pe timpul zilei, timp de aproape o lună. În această perioadă, antreprenorul din Turcia a trebuit să defrișeze aproximativ 10 hectare de pădure aflată în zonele critice și să asigure traseele necesare proiectării și execuției.

În aprilie 2024, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii (MTI) a emis autorizație de construire pentru secțiunea 2 Boița – Cornetu din Autostrada Sibiu – Pitești (A1), mai exact pentru primul kilometru dinspre Boița. Aici urmează să fie construit un viaduct de 650 de metri. Amintim că asocierea Mapa – Cengiz a câștigat contractul pentru acest lot montan din prima autostradă transcarpatică a României."

https://www.turnulsfatului.ro/2024/11/14/tronsonul-2-din-autostrada-sibiu-pitesti-nbsp-se-scumpeste-cu-aproape-un-miliard-de-lei-fara-tva-turcii-de-la-mapa-cengiz-au-invocat-scumpirea-energiei-si-razboiul-din-ucraina-215574

GIV

#nu sunt blocaje  :troll:
@Ionut  mai e gata pisi in 2030?  :troll:

GAC

inflatia in 2022 a fost de 16%, deci nu vad nimic ciudat in pretentia de 23% a turcilor de la mapa. bine ca au cerut doar atat. o reluare a intreg procesului ar fi mult mai costisitoare...

gruia88

Asta cu pretul pare trasa de par ...poate dupa ce au facut ceva studii si investigatii si-au dat seama in ce s-au bagat si vor sa se scoata elegant dand vina pe costuri.

Acum daca statul accepta de la Mapa modificarea , ce impiedica pe WeBuild sau Porr sa ceara si ei?




horatiu.cosma

E vorba despre actualizarea prețului contractului cu o formulă predefinită. E ceva standard pe orice contract.

mrcspot

Cam toti au cerut si in plus Webuild a obtinut aditional si prin hotarari judecatoresti, este o procedura normala altfel firmele nu ar putea susține implementarea contractelor.

naivu

Eu știu că este lege de prin 2020-2021 care prevede o formulă polinomială cu care se poate ajusta prețul contractului cu diferite creșteri de prețuri de pe piața construcțiilor, lege aplicabilă și pe contractul MAPA de pe PiSi2. Dacă se încadrează în prevederile legii nu ar trebui să fie nici o problemă.

paullie

Quote from: ovidiubu on November 14, 2024, 01:19:14 PM...... ar trebui executat în 22 de luni, iar perioada de proiectare este de 66 de luni.....

Meseriasi jurnalistii astia.

dorum

stiu ei ceva... cam la 66luni o sa ajunga proiectarea lu astia, in ritmul actual :)

ncb


aaxel03

^ "pentru lucrarile care mai sunt de executat"... dar ce, au executat ceva? ;)

ioans

Trag tare dar nu știu când vor putea pune hidroizolația pana la finalul anului. Au nevoie de temperaturi pozitive și sa fie uscat betonul...Dar clar intenția este sa termine și sa dea in trafic după cum sunt concentrați pe podul ăla. In rest după filmarea de azi cred ca reușesc și la Bascov sa termine in 2-3 săptămâni.