Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

2 Members and 17 Guests are viewing this topic.

gsimon

Intre timp, pentru pasionatii de istorie, descarcarea arheologica pe lotul 3 pare a fi in toi:

https://www.oradesibiu.ro/2024/10/15/asezare-getica-descoperita-pe-traseul-autostrazii-sibiu-pitesti-a-fost-distrusa-de-o-puternica-inundatie-foto  :zen:  O:-)

"O așezare getică a fost descoperită în zona secțiunii 3 de pe Autostrada Sibiu – Pitești. Arheologii presupun că locuirea așezării ar fi încetat din cauza unei inundații puternice.
Arheologii au descoperit în cercetarea arheologică a sitului 4 – Șuici, ocazionată de construirea secțiunii 3 a autostrăzii Sibiu – Pitești, o așezare getică, locuirea din acest punct fiind distrusă de o puternică inundație. Această locuire de perioadă getică a fost observată prin cercetarea arheologică a unui număr de 14 complexe. Este cunoscut faptul că geții realizau ,,terasări" în zonele în care se stabileau, situl cercetat aici nefiind o excepție, se arată într-o postare realizată de arheologul expert, Corina Borș."

dorum

depinde cum o iei...
1km pe an 1 galerie... ei lucreaza in paralel
atunci per lucrare e undeva 850-900m pe an dubla galerie la sapat
incep imediat hidroizolatia si camasuiala

Ionut

Corectă observația, 1 km galeria 1, cealaltă e puțin mai în spate. Sunt curios cum se avansează cu hidroizolația și pereții casetă. Mișto cofrajul ăla culisant/mobil. Cred că e o poală de bani doar ăla.

Știe cineva dacă este al Porr sau e furnizor extern?

dr4qul4

1km/an forarea unui tunel pt un sens de autostrada mi se pare foarte bine comparativ cu chinul pe care l-am indurat consolidand dealuri mult mai mici si mai stabile.

Nu pot sa nu ma gandesc cat ar fi durat sa faca un tunel de cateva sute de metri la Piatra (legatura cu Rm Valcea). Sau la Plugova unde cred ca am depasit 15 ani de cand "il tot facem"
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

montaniardul

Pacat ca nu a licitat PORR si pentru lotul cu tunelul Meses. Avea o sansa sa castige licitatia ...

Siciltir

@Ionut cred că cofrajul e proprietatea Porr, sa nu uităm că lucrează la tunelul italo-austriac Brenner in lungime de 55 km.

florin74

Cofrajul e proprietatea PORR, a fost folosit si in Polonia, cand a fost comandat se stia ca urma sa fie folosit si la Pisi4, asa ca l-au proiwctat si realizat astfel incat sa fie nevoie de modificari cat mai mici pentru utilizare in ROmania

Voicu

@Ionut : forarea efectivă a început în octombrie trecut, avem și startul portalurilor undeva?

Ionut

Da, iunie 2023.

De la startul lucrărilor la portalul Curtea de Argeș și până la startul forării au trecut vreo 4 luni.

Bogdan27

A fost ieri Grindeanu la Margina, a zis ca is 450 muncitori pe santier cu 200 utilaje si in lunile următoare cica se dublează nr de muncitori.

Nu ar fi cam multi 900 / 9 km daca sr fi real nr  :)


voicul

@Teo a subliniat bine.
Comparati Timisoara, unde au fost 550, pe dublu de km si se vedeau, si acum pe A1. A mai crescut ritmul putin in ultima luna, dar nu prea mi se par acum 450 de munctiori. Mai spre 200 - 300 as zice ca sunt acum.

hefaistos

Tunele, tunele, tunele. Acolo e punctul critic. Restul lucrării e floare la ureche, deci discuția despre nr. de muncitori e poezie. 
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

GAC

sa facem un exercitiu de imaginatie. sa zicem ca pentru fiecare front de lucru la tunel e nevoie fe 10 oameni pe schimb. daca sunt 5 fronturi de lucru, inseamna 50, daca pentru a avea 24/7, e nevoie de 4 echipe (ca sa compenseze zilele libere aferente schimbului). deci avem 200. pe acestia nici nu ii vom vedea ca lucreaza in subteran. la acestia mai adaugam pt structuri, terasamrnte si sa nu uitam sectiunea cut&cover, care e cam cat 2 statii de metrou.

dorum

#62399
UMB poate sa intre super tare pe cut & cover cu multe utilaje si multi oameni... asta stiu sa faca. Impreuna cu bosniacii, sa zicem ca se apuca de forat pe 5 directii, tinand cont de utilajele cumparate. Mai vin bosniacii cu un set de utilaje si pot fora 4 la tunelul mare si 2 la tunelul mic. Daca excludem cut&cover sau na, cover&cut, se poate lucra simultan la toate galeriile forate.

Dar asta o zicem noi, bagatorii de seama. Pana ii vedem la lucru mai dureaza.

Apropo, s-a concretizat ceva cu angajarea minerilor? Ceva inside story?

Au coordonatori de santier scoliti undeva sau expertiza e doar a bosniacilor?

Inca nu stim multe detalii, dar le vom afla/vedea pe parcurs.

Dar, dar, dar... discutam de forajul brut... urmeaza hidroizolatie, schela mobila, cofraJ mobil, finisaje, etc. Pe cover&cut cred probabil e nevoie de un alt tip de cofraj, apoi peste hidroizolatie si acoperit. Sunt foarte multe necunoscute care conduc la un termen irealistic 2026 :(