Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

9 Members and 28 Guests are viewing this topic.

WebSrc

Filmare noua: Autostrada A1 Pitesti - Sibiu, Lot 5, Merisani - Valea Brazilor | Iunie vs Octombrie | Webuild


De la @alexd4u2

pikciu005

Update CESTRIN:

A1 PiSi L5: 79.81% (76.2%/26.08.2024)
A1 PiSi L4: 48.50% (44.62%/26.08.2024)

A1 LD Margina - Holdea: 1.27%

vm75

Oare de ce UMB a inceput sa foreze mai intai portalurile pentru tunelul scurt (cel dinspre CF)? N-ar fi fost mai logic sa inceapa intai cu cel lung, ca sa aiba front de lucru intai acolo? Parca se vad niste excavatoare si inspre Holdea, dar nicio foreza.

gicu

Ar avea logică. Sunt lucrări la tunel care se pot face doar după ce e gata forajul. Dacă forează și termină tunelele scurte pot să le dea front de lucru celor care vin în spate (cămășuiri, asfaltări, izolații, instalații, etc.).

dr4qul4

Momentan UMB incearca sa gaseasca solutia de a face tunelele. Nu incercati sa descoperiti logica din spatele etapelor, pentru ca nu exista.
Or fi ei tare pe poduri si terasamente, dar acum, daca nu-i ajuta bosniecii, o sa le fie tare greu.
E bine ca au aparut forezele, dar inca e prea putin. As vrea sa vad mobilizare si la terasamante. Poate apare vreo alunecare.
Daca tot credeti ca stiu ce fac, explicati-mi si mie de cate luni au venit si ce productivitate au avut "milioanele de euro" din poza?




Powered by API/PUM imgur uploader
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

pbh

Pe filmare/poza se vad 6 seturi de utilaje (miniexcavator + utilaj de forat + "sprit" de beton). Deci pot fora din 6 puncte simultan. Din cate stiu sunt 3 tuneluri duble din care doua sunt unite prin cut&cover.
Ramane de vazut daca pana la sfarsit de 2026 pot finaliza tunelurile. In stilul Porr nu este imposibil.
Asta inseamna, in primul rand, sa nu lucreze in stil UMB 3 + 1 saptamani ci full 24/7.
Nu mai este mult si ne vom lamuri.

alin2pas

La tuneluri e mult mai eficient și mai sigur să se lucreze 24/7. Instalațiile de aeraj trebuie să funcționeze non-stop, apele de infiltrație (dacă e cazul) trebuie evacuate în permanență, adică apar costuri permanente, chiar dacă nu se lucrează. Săpăturile nu pot fi oprite oricum, că s-a terminat programul de lucru, ci trebuie finalizat un ciclu de săpare: dacă se ia o pauză trebuie să fie susținută porțiunea săpată și chiar asigurat frontul de lucru pentru a nu se produce surpări. Din aceste motive la tuneluri vor lucra probabil 24/7 și nu 5-6 zile pe săptămână sau în stilul UMB de 3 săptămâni de lucru cu o săptămână pauză. Indiferent în ce fază e lucrarea la sfârșitul unui schimb, vine schimbul următor și continuă lucrul fără pauze.

voicul

^Nu stiu de ce vezi ca era logic sa fie invers? Cu ce ajuta.
Daca 1 lucru 5 minute si altu 20 de minute, te apuci de cel de 20 de minute, inseamna ca pe cel de 5 minute il faci mai repede?

La fel de buna intrebarea e: de ce pe PISI5 sunt marcaje cand nici macar nu au grinzi peste tot? Nu era logic sa fie marcajele ultimele?
Bun si acum ca sunt marcaje cu ce impiedica restul de procese?

dorum

#62288
Mie mi-e tare greu, daca nu imposibil, sa cred ca bosniacii le pot oferi sprijin la UMB pe 6 fronturi de lucru... Impresia mea e ca aici imparatu' s-a cam hazardat sa cumpere 6 seturi de utilaje, doar asa ca am bani si-mi permit. E cam ciudata abordarea, e imposibil sa vedem hei-rup-ul UMB la terasamente si asfalt si la tuneluri. Nu aveau astia de ce sa castige lotul asta, va fi un fiasco, speram fara victime :(

danutzu_1069

@dr4qul4 , relax, au luat 5 seturi la preț de 4. A fost super oferta, cum sa ratezi așa ceva?  :lol:  :lol:

Lăsând gluma, arata noi utilajele, dar chiar sunt noi? cu 0 ore de funcționare?

Ca de spălat si lustruit utilaje, nu-i greu de făcut.

dorum

le-am vazut la TM, par nou noute

danutzu_1069

Si  la samsari găsești mașini sclipitoare care nu troncăne, nu bocăne... folosite doar pana la piața si înapoi... dar  totuși, au o vârsta si ceva km (si aia dați înapoi)  :lol:

panzer

Sunteti absolut culmea. Cati banuiau anul trecut ca UMB poate sa faca 3km+ de tablier metalic in 2024 productie proprie? Retter si Coni abia se descurca cu 3-400m de tablier metalic subcontractat. Nici We Build nu straluceste.

Cati credeti acum ca pe A8 UMB va castiga si va baga TBM-uri? Sau numai Aktor poate pe CF?

mitsu

Eu cred ca UMB va termina tot segmentul asta pana la finele anului 2026, pentru a se incadra in termenul din PNRR (pentru care probabil oricum va exista vreo extensie de 1 an de la Bruxelles, pentru toate statele UE). Pana la urma sunt in total sub 5 km de tunel de facut in 2 ani, nu-i chiar ceva nemaivazut.

mdragos

UMB are tot timpu un plan destul de bine stabilit. Ca nu are experiente pe tuneluri este clar . Dar poate tocmai de aceea e asociat. E suficient sa aiba expertiza pentru planificare lucrari si etape techonologice, forta de munca asigura ei. Sa nu o luam cu drobul de sare pana nu ii vedem in actiune cu adevarat.