Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

3 Members and 11 Guests are viewing this topic.

vm75

Dupa mintea mea, "santajul" ar fi fost mult mai eficient daca macar bucata Bascov-Merisani ar fi fost 100% gata. Asa cred ca e doar impotenta, cat timp inca se mai lucreaza la repararea tasarilor, tablierul de la Merisani nu e nici macar complet in santier iar la celelalte poduri mari predalele merg foarte greu. E ciudat insa ca la Braila nu au deschis nici pana azi podul peste CF, desi avea termen septembrie. Probabil e legat de reasfaltarea podului peste Dunare, dar presupun ca prefera sa plateasca penalitati. Necunoscute sunt caile italienor si romanilor

roberthpop

Las ca acusi vine alt guvern,alt ministru,alt secretar,alt pistol.Centura e gata,covrigul aproape gata...Pleaca ai nostrii,vin ai nostrii... :D
Roberth Pop

26ld

@vm75 La podul de la Braila zice cestrin ca termenul e: "data_finalizarii   ESTIMAT 07.10.2024". Asfaltarea a zis Pistol ca incepe pe 8, poate se asteapta sa se termine asfaltarea si sa se dea drumul cu tot cu drumul de legatura de la centura Brailei pana la Jijila.

a.l.x

Lucrări la tuneluri, pe Autostrada cu tuneluri din vest, Margina - Holdea


Mulțumim Virtual Press !

dorum

Buuun!
Deci undeva prin primavara vom vedea inceperea sapaturii la tuneluri?
Cat a durat la PORR de cand forau pt portal pana au intrat in deal?
Si ce uzina are PORR in fata tunelului... deci optimismul meu e la cote foarte joase.

catalin2407

Quote from: Ionut on October 05, 2024, 09:03:10 PME clar, nimic în 2025.

Si totusi de ce ar face marcajele cu 6-7 luni inainte de potentiala deschidere? Cu ce i-ar ajuta? 

voicul

La fel de bine - cu ce i-ar impiedica?
Daca aveau contract semnat pentru lunile astea ... ce sa faca? Sa rezilieze ca sa poate semna altul?

Da probabil nu ajuta cu nimic, dar nici nu incurca cu ceva.

dumbravaandrei

^^^ Primavara? Porr au inceput sapaturile la 3 luni dupa ce au turnat primii piloti pentru peretele mulat al galeriei... poate totusi baga utilajele la sapat din ianuarie-februarie, ca au mult timp de recuperat.

dorum

Inlocuieste UMB al nostru NATM cu NUTM (new UMB tunneling method) si gata tunelurile intr-un an :)

dumbravaandrei

Pai deja "triseaza", ca  pot lucra pe 4 galerii simultan. 

Bine... visam si noi malai, in lipsa de altceva...

RazesIesean

Incep din ambele parti si ies cu 4 tunele in 4 locuri diferite.
Avantajul e ca sunt cate 2 seturi de tunele scurte si pot incepe din ambele parti, dar asta inseamna logistica si 4x4 echipe pe tunel adica multa resursa umana specializata.
Cam adio 2026 daca luam ca referinta avansul celor de la Porr (ce au experienta pe NATM de vreo 60 ani).
~~~~~~
Ramasag de 500 lei in contul API ca nu se va scoate la licitatie pe A8 nimic, in 2024, in afara de capatul vestic care va fi semnat in Q3 2024.
~~~~~~

GAC

In ceea ce priveste portalurile PORR, imi aduc aminte ca s-au folosit niste sprijiniri berlineze pe langa grinzile de beton cu rol de sprijin din gura portalului. Cineva pe forum a remarcat acest aspect, pesemne ca lucrurile nu au mers 100% conform planului. Deci nu m-ar mira ca acest aspect sa fi intarziat putin atacarea tunelului.
In ceea ce priveste experienta la sapat tunel, aici sunt bosniecii. Intradevar va exista un learning curve din partea muncitorilor UMB, dar acest proces se va suprapune in mare masura fazei initiale de sapat, cand se avanseaza mai incet. In orice caz, viteza cu care respectivele echipamente insereaza micro-pilotii de stabilizare este aceeasi, indiferent daca la butoane este un muncitor UMB ce tocmai a absolvit cursul teoretic de NATM sau un profesor-doctor de la universitatea de facut tunele. Intradevar, experienta poate juca un anumit rol, dar atunci cand trebuiesc dati X m de micro-piloti si viteza de inaintare este de Y m/s, se poate calcula cat ar trebui sa fie timpii fiecarei faze a lucrarii. Presupunand ca viteza de inaintare este in mod sistematic mai mica, si se dovedeste ca este din cauza solului, atunci, nu mai este problema operatorilor de utilaje ci a celor ce au facut studiul geotehnic.

andrei.benea

Multa lume ii canta deja prohodul UMB-ului pe A1, asa cum au facut si pe alte santiere. Haideti sa ii vedem cum se descurca si pe urma sa tragem concluziile.
Sunt o multime de postaci aici care isi dau cu parearea si nu au fost o zi din viata lor intr-un santier si habar nu au de procese tehnologice.
Haideti sa fim mai vocali cu cei care au front de lucru dar nu misca aproape nimic.
Este foarte adevarat ca UMB-ul a avut multe intelegeri in spatele cortinei cu guverul care au daunat in unele cazuri, dar in santier se vede diferenta intre ei si alti (chinezi, greci, italieni, romani/bulgari, turci)
Si mie mi-ar fi placut sa termine ce au inceput pe A3 si pe DX12 si sa nu le abandoneze. Este foarte adevarat ca au luat mult mai mult decat pot duce, dar hai sa vedem cine altcineva ar mai fi putut lua si sa nu isi depaseasaca capacitatea.

oneway

Un fel de au furat dar au si facut :lol:
A0S3 - Aprilie/Mai 2025

cosminn

Margina - Holdea (07.10.2024)