Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

7 Members and 11 Guests are viewing this topic.

Earthchild

#62250
Quote from: derby on September 30, 2024, 11:04:27 PMAbsolut top. Oare chiar nu se poate face nimic ca la licitatii sa fie folosita o formula care sa tina cont si de seriozitatea dovedita, nu sa se mearga doar asa orbeste pe oferta cea mai mica?
Nu trebuie nici o formulă, există certificatul negativ.

@horatiu.cosma Cursă strânsă între apeductul Ogrezeni și tunelurile Daniela&Alina.  :D

mirceaeliade

La 10:09 in filmarea lui Raducu pare sa fie o mica surpare. 

tom_sawyer

Astăzi, 02.10. 2024, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii anunţă deschiderea procedurii de transparenţă decizională a procesului de elaborare a următorului proiect de act normativ:

Hotărâre a Guvernului privind declanșarea procedurilor de expropriere a tuturor imobilelor proprietate privata situate pe amplasamentul suplimentar, aprobarea listei imobilelor proprietate publică a statului și a listei imobilelor proprietate publică a unităților administrativ - teritoriale care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național "Autostrada Lugoj - Deva"

MT


Pentru lotul cu tuneluri.

danutzu_1069

Adica proprietăți aflate pe raza localităților Margina din județul Timiș, și Lăpugiu din județul Hunedoara, aferente lotului UMB.

alexd4u2

Salutari! Va prezint A1 Pi - Si, Lot 5, Segmentul cuprins intre Merisani si Curtea de Arges:

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

A trecut fix o lună. Mai are cineva vreun dubiu pentru ratarea de anul ăsta?

Quote from: Ionut on September 05, 2024, 08:59:32 PMAPI pe Facebook

Sibiu-Pitești 5... în 2025!

Este clar: deși era posibilă o deschidere parțială în 2024 între nodurile Bascov și Mănicești, vreo 15 din totalul celor 30,35 kilometri ai Secțiunii 5 a Autostrăzii A1 Sibiu-Pitești, nu vom avea nimic inaugurat în acest an.

La punctul critic rămas între Bascov și Mănicești, podul peste canalul Argeș de la Merișani, sunt în șantier doar aproximativ jumătate din grinzile metalice necesare și doar câteva sunt complet asamblate și gata de instalat. În iunie primeam promisiunea că până la sfârșit de iulie le vedem pe toate. E septembrie. Evident, după grinzi urmează predalele, armarea, suprabetonarea, finisajele.

Motivul "mobilizării" la această structură este simplu: WeBuild este la cuțite cu CNAIR și MT pe disputele cu podul suspendat de la Brăila și nu are niciun chef sau interes, ba dimpotrivă, să facă vreo concesie ori o favoare statului român sau cetățenilor cu o inaugurare parțială (sau totală) înainte de termen.

Concluzia: nimic în 2024. Și, dacă războiul WeBuild-autorități va continua în aceeași notă, cu siguranță nu vom circula pe autostradă între Pitești și Curtea de Argeș mai devreme de septembrie 2025, termenul contractual, deși o deschidere în primăvară încă este posibilă.

Să le mulțumim așadar vajnicilor conducători Grindeanu, Scrioșteanu și Pistol pentru că au demonstrat o dată în plus că nu știu și nu pot să gestioneze blocajele contractuale și tehnice dificile. Și avocaților și șefilor WeBuild pentru că își văd doar de profit.

danutzu_1069

#62257
Deci au bani sa plătească staționarea la cele doua macarale... Si încă vor mai staționa.
După care, cândva, alte macarale vor fi închiriate sa monteze predalele...

Tare de tot...

LE: este si prostie crunta la nivel de management...
OK, înțeleg, ești la cuțite cu cnair si gașca, dar asta nu însemna ca sa cheltui bani din propriu buzunar încă un an, cand poți încheia șantierul in 6 luni, de ex, dar nu ceri comisia decât atunci cand... ti se scoală, cu 2 zile înainte de termenul contractual....

Ionut

#62258
Păi au doar câteva grinzi sudate care (aparent) sunt pregătite de ridicat/instalat. Am numărat 17 grinzi instalate și vreo 12 în bucăți. Deci mai lipsesc câteva până la 36.

E clar, pentru mine a fost clar de pe 5 septembrie. Sper că acum s-a lămurit toată lumea.

Ah. Și nu le văd pe alea asincrone/ inegale. Cele care fac legătura între caseta peste canal și structurile de pe cele două maluri. E clar, nimic în 2025.

danutzu_1069

#62259
Sunt acolo, paralele cu canalul, la baza pilelor.

La unul din capete sunt mai inalte.

Ionut

#62260
Ah da? Posibil. Atunci mai scădem din cele 12 de mai sus. În fine, nici nu mai contează. Trist.

Cel mai trist și frustrant mi se pare ritmul de la Bascov. Cu un ministru semi-decent și un secretar de stat semi-eficient s-ar fi circulat prin nod în septembrie.

danutzu_1069

Stii bine ca ... n-ai cu cine...

AndreiTM

Daca ar fi vreo chestie politica negativa (disputa dintre CNAIR si WeBuild) atat de pronuntata, si Constructorul ar vrea sa faca receptia doar la sfarsitul contractului, si-ar trimite oamenii acasa si i-ar chema inapoi in iunie... pana si Basescu stie ca iarna nu`i ca vara...
Cu atat mai putin ar plati macaralele sa stationeze acolo aiurea (cand inca nu sunt venite/sudate toate grinzile...)

naivu

^cainele moare de drum lung si noi de grija WeBuild ca ni se pare ca ia decizii proaste la nivel de management economic al santierului  :)
Ii banuiesc pe succesorii lui Salini si Astaldi de multe, dar nu ca nu-si cunosc interesul economic si au nevoie sa-i invatam noi.
S-ar putea sa fie o explicatie f simpla de genul ca au contractat macaralele cu luni inainte sa le aduca, ca au avut intarzieri la livrarea elementilor metalici si ca e mai rentabil sa le plateasca o chirie suplimentara decat sa le demonteze din santier si sa le cheme inapoi peste x zile.

GAC

Chiar daca o inaugurare partiala inainte de termen a lotului 5 devine improbabila anul acesta, nu inseamna ca automat trebuie sa excludem si o inaugurare la inceput de sezon estival 2025. Pur si simplu trebuie sa ne multumim cu o "anticipare" mai mica de doar 3 luni, ceea ce este foarte rezonabil din punctul de vedere al evolutiei santierului.
Chiar daca nu vom avea nimic deschis anticipat, trebuie sa nu omitem partile bune:
1. in primul an de lucrari, miscarea a fost foarte anemica, pana la punctul in care ne-am temut de un fiasco ca pe A10 lot 1+2, cu risc de reziliere; se pare ca antreprenorul a reusit sa recupereze toate intarzierile si chiar sa finalizeze anumite sectiuni ale lucrarii.
2. la cum arata santierul acum, o deschidere la termen va duce la evitarea unei deschideri-fiasco ca pe loturile 1+2 din A10, unde nu avem nici acum receptia facuta pe lot 2, la 2 ani dupa si nici nu putem anticipa cand va avea loc.

In momentul de fata, preocuparea fata de antreprenorul We Build trebuie sa graviteze in jurul OIL pentru lot 3. Aici este meciul de finala de CM. Lotul este greu, lung si termenul de 45 luni. Daca am avea PT aprobat mai repede, atunci, am avea sanse ca macar in August 2028 sa circulam pe A pana la Cainani si macar sa scapam de Dealul negru si Valcea.
Inteleg ca WeBuild a predat PT la aprobat in Iulie; in septembrie cica au terminat si organizarile de santier. Chiar nu inteleg ce dureaza atat de mult emiterea AC din partea MT. Chiar presupunand ca ar avea specialisti capabili sa analizeze documentatia primita de la antreprenor, atata vreme cat acest tronson s-a licitat pe SF-maculatura, nu prea ai baza rezonabila pe care sa poti face obiectii antreprenorului. Practic, beneficiarul este obligat sa aprobe orbeste si sa spere ca totul e ok. Nu cumva raca dintre WeBuild si antreprenor s-a mutat si pe acest santier? Ar fi mare pacat, mai ales ca de data asta antreprenorul s-a mobilizat mult mai bine (fata de lotul 5) pentru a incepe treba cu dreptul.
Vedem foarte clar care sunt avantajele unei organizari de santier serioase, cum PORR a finalizat mare parte din grinzile necesare si cum o parte din ele au fost deja puse in opera si cum deja o buna parte din structuri sunt in etapa avansata iar restul au toate sansele sa ajunga la etapa grinzilor in primavara.
Iarna este o perioada care se preteaza la lucrari ce presupun coloane forate si sapaturi masive, ca la primavara sa se apuce linistiti de elevatii si grinzi.