Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 9 Guests are viewing this topic.

ncb

LIVE Autostrada A1 Pod peste Arges zona Merisani - Raducu P Drum


ncb

Autostrada A1 Nod rutier Tigveni
Sibiu-Pitesti Sectiunea 4



Raducu P Drum

mirceaeliade

Am inteles eu bine ca unul dintre cele 2 tuneluri de la Margina are 1,9 km lungime?  Din datele de mai sus, PORR a facut cam 2,7 m/zi in conditiile care au experienta buna la tuneluri.  Daca cumva UMB/bosniacii reusesc sa se miste in ritm 'austriac' (ca in ritm militaresc-german am vazut cum le-a iesit), atunci numai forarea va lua minim minimorum aproape 2 ani.  Si nu vad semne ca vor trece de barometrul de 0 m prea curand.  Iar PORR parca are in calendar inca 1 an dupa forare sa termine lucrarile la tunel.  Nu vad cum macar matematic pot sa mai sustina UMB sau CNAIR/MT ca se vor incadra in termenul PNRR.

Dragos_R


montaniardul

Devine clara treaba ca bucata din lotul Marginea - Holdea va depasi termenul asumat PNRR. Adio bani, dar poate totusi se va putea transfera finatarea pe fondurile europene normale.

tom_sawyer

#62225
Pe fonduri "normale" sunt proiecte rutiere (în licitatie și contractate) în valoare totală ce depășește de 3 ori alocarea.

AdrianRO

De cate ori se va zice "gata cu banii din PNRR" pana intelegeti ca nu e un deadline comercial..e unul politic.

Sa vad eu CE sau orice politician de la
Bruxelles ca taie banii din PNRR cand proiectul mai are 1 an...

alecu26

Multe fonduri din PNRR sunt doar împrumuturi cu dobânda redusa. Deci nu e mare diferență. Dar de la buget sau alte împrumuturi va fi greu de finanțat.
Oricum ma amuza cum eu zic de deceniul următor la finalizare....și voi vorbiți de PNRR
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

horatiu.cosma

E foarte mare diferența între o dobândă de 1% (a CE) și de 7-8-10% (cu care se împrumută România). Mai ales când procentele astea se raportează la miliarde de euro.

ncb

AUTOSTRADA A1 Sibiu-Pitesti Sectiunea 5
Pitești-Curtea de Arges | 27.09.2024



Raducu P Drum!

TibiV

#62230
@horatiu.cosma

Pentru multi colegi de pe forum "vorbim discutii".

Ei nu inteleg inteleg nici macar ideea de "angajare a investitiei". Alocarea de fonduri bugetare devine un subiect de-a dreptul pornografic....
Daca vii tu cu diferente de dobanda UE vs RO, este clar iti vei umple frigiderul... "Ce, asta nu stie ca X Y Z..."

Uneori il inteleg pe Ionut cand zice ca isi baga... in tot ce isi poate baga!...  >:( ^^
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

vm75

Foarte mult au avansat cei de la Webuild, dar la poduri au mari dificultati la finalizare. Mie mi se pare ca se poate termina lejer pana de Paste. Probabil anul asta termina aproape complet uzura, parapetele si marcajele si vor avea de finalizat in 2025 doar cele 4 poduri metalice. Pentru ca am stabilit ca la anul se cam termina banii, as paria ca italienii isi vor reactiva canalele de comunicare cu beneficiarul; in vremuri dificile e mai bine sa fii de partea celui care imparte banii si nu contra vantului. Daca nu s-ar fi miscat atat de greu la poduri, as fi riscat chiar sa zic ca inca e posibila o dechidere electorala pana la nodul Baiculesti, dar evident nu mai e cazul.

GIV

@vm75   :lol:  fix structurile sunt problema  :lol: mai au panouri fono, parapeti metalici, marcaje, etc  termen de finalizare la anu'  :lol:

danutzu_1069

... si rugăciuni la cel de sus sa nu mai para probleme la terasamente.... Se pare ca nu prea le-a ieșit din prima asta cu terasamentele.

AdrianB1

#62234
@mirceaeliade
La Margina sunt 3 tuneluri, nu unul singur. Unul din ele e cut & cover, 2 sunt forate, deci pe primul poti sa il scoti din calcul. Pentru foraj PORR merge dintr-o singura directie in tunel, la Margina UMB avea 5 utilaje, deci pot merge pe 2 tuneluri in paralel sau pe fiecare din ele din ambele sensuri.

Daca recalculezi, iese mult mai bine decat 2 ani. Dar o sa vedem daca chiar lucreaza cu 4-5 utilaje in paralel si cum avanseaza, ca nu au expertiza in domeniu si depind de asociatul bosniac. Inca nu stim ce se va intampla.