Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

mdragos

Frumoase cadrele. Sper ca a inteles toata lumea ca Webuild nu are de gand sa inaugureze nimic inaintea termenului contractual.

satanistu

Asa se vorbea si de Jitaru, hai sa lasam timpul sa vorbeasca!

Ionut

Ca să lăsăm timpul să vorbească va trebui să taci și tu...

wifi

Mai bine ziceţi ce mai este nou pe la Margina. Dacă este. Mă aşteptam ca după Centura Timişoarei sa fie activitate, să înceapă la tunele. Nu trece nimeni pe acolo? Timp a trecut destul, chiar prea mult.

26ld

#62179
^Oamenii aia de care se tot vorbeste de cateva luni se duc si pe Dx12, se duc si pe Buzau-Focsani si unii vor sa vina si aici  :lol: .


Pe A1 nu e urgent ca nu se poate deschide nimic cativa ani buni, insa sunt alegeri anul asta si arde in alta parte, ca acolo sunt voturi. Asa gandesc cei care conduc. De aia nu se agita nimeni aici si 2026 pare un termen indepartat pentru politic care pare ca si-a asumat ca vor iesi cu unele lucrari din PNRR.


Bine, urmeaza sa se discute iar de managementul resurselor si cum domnul Umbrarescu stie el mai bine, cum poate face el tuneluri intr-un an batand din palme, cum de fapt sunt cei din Bosnia de vina ca nu se misca treburile, cum e mai important in alta parte decat aici pentru ca un contract nu conteaza -fiind firma romaneasca- si am asteptat 20 de ani, ce mai conteaza inca 5 si tot asa.  :lol:

wifi

Scuzaţi deranjul, n-am să mai întreb. Voi reveni deci peste 5 ani, sau poate mai bine peste 50 de ani.

26ld

#62181
^Nu e deranj, nu o lua personal. Toata lumea asteapta "miile" alea de muncitori de la centura Timisoarei (aia intarziata de miile alea de muncitori) si fiecare de pe forum ii imparte unde considera ei de cuviinta. Problema e ca speculam aiurea si in teren nu se vede nimic, iar altii iau de bun ce se speculeaza pe aici.

wifi

Ce am întrebat se poate vedea la faţa locului cu ochiul liber, nu este nevoie de speculaţii. Am sperat că se petrece totuşi ceva pozitiv pe acest şantier. Doar am întrebat. Sau nici sa întreb nu mai este voie?

andreita

@wifi stai linistit. din pacate asa mai sare lumea pe forumul asta. Atitudinea e problema nr.1

26ld

#62184
@wifi si eu am sperat ca ai inteles mesajul, daca tot l-ai citit. Nu cred ca a interzis nimeni sa intrebi. Nu inseamna ca cineva trebuie sa iti raspunda direct, mai ales ca se tot discuta de cateva luni ca se vor muta muncitorii de pe centura Timisoarei pe A1 (speculatie pe care ai crezut-o). Si cand ti se raspunde sa fii deranjat de raspuns pentru ca tu ai luat drept adevar o speculatie.

Uite, si o dovada relativ noua pentru placerea ta:

Margina, șantier Autostrada cu tuneluri


Multumiri Virtual Press!

vancouver

#62185
Muncitorii care au lucrat in ultima perioada la centura TM au fost structuristi (fierari, dulgheri), asfaltatori, instalatori parapete, marcaje si rosturi de dilatare. La A1 deocamdata e nevoie de piloti forati, mutat pamant de colo colo si compactat, mineri pentru tuneluri. Asadar numai ceva necalificati pot sa treaca de la o lucrare la alta asa pur si simplu, eventual din personalul de deservit utilaje si camioane. Atat. Restul nu au ce cauta pe A1 imediat.

Ce pot spune cu siguranta, este ca o buna parte din oamenii de pe A0 lot 4N sunt veniti de la centura TM. Ce mai pot presupune, ca o alta parte au ajuns pe DX12 in cursul lunilor august si sept., pentru ca acolo s-a vazut o crestere a mobilizarii si din alta parte nu prea aveau de unde sa vina nici oameni, nici utilaje.

Pe A1 critice sunt acum portalurile, unde trebuie forati piloti. Am vazut ca la 2 portaluri se face asta, nu stiu la celelalte. Ca sa termine in 2026 trebuie sa lucreze in paralel cel putin in 4 puncte (4 portaluri si apoi 4 echipe de minerit = sapat).

Cu totii ne dorim A1 complet gata acolo, inclusiv pe mine m-ar ajuta. Realist insa nu cred ca se va respecta termenul 2026 (parere personala), ci se va ajunge in 2027-2028. Tunelurile sunt altceva, nu poti sa pui presiune politica si nici Umbrarescu, oricat de pornit ar fi, nu se poate pune cu muntele (totusi e bine sa pune presiune in interiorul propriei firme sau pe partenerii bosniaci, e bine sa fie optimist in declaratii). Mai ales daca sunt roci moi si se va sapa greu.

La punctul finantare pe de alta parte, eu personal nu-mi fac prea mari griji aici la A1. Daca nu gresesc, pe rutier nimic din PNRR nu este grant. Tot ce se face din PNRR pe rutier este imprumut (daca gresesc astept sa fiu contrazis). Adica acest segment din A1 se face practic 100% de la buget. Singurul avantaj este ca imprumuturile PNRR sunt luate de EU si nu de Romania, adica cu garantia UE si la dobanzi bune. (dar repet: asa am inteles, daca am inteles gresit, rog sa fiu corectat). (in schimb pe feroviar si la metrou PNRR este grant, adica pierderea finantarii PNRR la metrou Cluj, aia chiar este o pierdere! - si tocmai ca e alt tip de finantare fata de autostrazi, banii din acel grant nu se pot folosi la autostrazi PNRR; ar putea fi rerutati doar pe alt feroviar, sa zicem ceva QW licitate repede acum)
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

marius.firtonea

Primii piloti iesiti din pamant pe lotul celor de la Mapa + ceva peogrese la statia de agregate de la Lotrioara.












Powered by API/PUM imgur uploader

Ash94

Quote from: Ash94 on September 05, 2024, 11:10:01 PMTunel Momaia

Data Fir 1 - SB-AG Fir 2 - AG-SB
03.10.20230m0m
25.10.2023necunoscut0m
10.01.2024142m80m
15.02.2024314m195m
08.03.2024414m283m
15.03.2024450m307m
29.03.2024491m364m
30.04.2024580m430m
11.05.2024625m470m
18.05.2024650m500m
07.06.2024714m580m
05.07.2024760m651m
19.07.2024793m692m
08.08.2024845m725m
25.08.2024882m742m
05.09.2024900m778m
21.09.2024940m830m
Ramas410m520m

horatiu.cosma

Din martie până acum au săpat mai mult ca Aktor cu TBM pe Brașov - Sighisoara  :lol: .

Bogdan27

Am trecut ieri pe langa santierul de la Margina, in ultima saptamana au aparut si containere pt muncitori ca si noutate(semnificativ mai putine fata de cate erau la organizarea de la TM)  si am inteles de la localnici ca se lucreaza si noaptea.

Legat de locul inspre care au luat-o muncitorii de le VTM (in ultimele luni erau cca 300), in ziua inaugurarii m-am intalnit in peco cu o parte din ei, ziceau ca pleaca pe T4 la drumul expres, probabil i-au impartit pe mai multe santiere, nu au mers toti pe unul singur.