Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

3 Members and 19 Guests are viewing this topic.

Ionut

Ah OK. Alea se cheamă extensii ale termenului contractual de < X >, unde X poate fi: proiectare, execuție și alți pași intermediari. Nu, nu au fost extensii de termen. Termenul de proiectare și execuție a fost foarte generos din start. Tocmai asta e ideea: termen generos PLUS antreprenor serios EGAL inaugurare înainte de termen.

Dar și-a băgat dracu' coada.

Îmi ziceți mie de zâne măseluțe cu întârzieri la livrări de tablier metalic. Nu zău.


TibiV

#62056
Si dupa 13 ani de forum (cred ca luna asta se implinesc...) tu mai esti inca surprins ca "zâna măseluța" exista - si ca multi colegi cred cu tarie in existenta ei?!...

Eu am doar 10 ani de forum (luna viitoare) si inca ma ingrozesc de cati colegi cred cu tarie in "ZINA maseluta/zina grindeanu/zina scriosteanu" etc. etc...

Mie "Zana maseluta" mi-a scos multi dinti... Dar a si salvat vieti! (detalii "In parcare", dar mai tarziu...")
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

vancouver

#62057
Bun am informatii noi legate de Merisani. Acolo a fost o schimbare de solutie. Si a durat aproape un an sa fie aprobata. De aceea mult timp acolo nu s-a miscat nimic, apoi abia din primavara 2024 s-a demarat ceva si tot atunci s-a comandat si tablierul metalic. De aceea vine abia acum.

Alte detalii nu cunosc, gen de ce a fost nevoie de schimbare de solutie - adica prima era prea scumpa sau imposibil de executat sau si-au bagat coada cei de la Apele Romane ... etc, nu am aceasta info, pot doar sa speculez. Eventual ar trebui intrebat oficial.

Asa ca va faceti de 2 lei cu teoria conspiratiei, a intentiei WeBuild de a faulta CNAIR / MT. Repet astea sunt teorii la nivel de birt, unde se pun cap la cap doua evenimente care au loc intamplator in acelasi timp si se pune intrebarea extrem de "inteligenta": oare chiar asa sa fie intamplare?

Trecem peste faptul ca teoria faultului intentionat frizeaza logica unei firme private: sa ajungi sa-ti faultezi beneficiarul nelivrand ceva la timp inseamna sa-ti subminezi propriul profit, incasand banii mai tarziu - sau cu criza care se contureaza pentru 2025 poate la sfantul asteapta.

Lucrez de 25 de ani in constructii si sunt in zona in care se intalnesc firmele intre ele sau cu beneficiarii. Conflicte exista aproape permanent, clinciuri, etc... Dar NICIODATA, repet niciodata, nu s-a pus problema de a intarzia voit lucrarea, nici macar atunci cand s-a ajuns la reziliere. Chiar si cu lucrarea reziliata si stiind ca nu vor primi niciodata banii, cunosc situatii in care firmele au decis sa mai lase cativa oameni 1-2 zile pe santier, ca sa betoneze o placa - care altfel ramanea aiurea doar armata si era efectic pacat. Toti oamenii din constructii si muncitori, si ingineri etc, au un anumit repest pentru produsul pe care-l fac si chiar nu conteaza banul pana la ultima letcaie, adica mai esti si om! Este pacat, mare pacat sa aud oameni din afara sistemului, ca presupun ca exista rele intentii. Da, prostie exista cu duiumul, Dorei, ingineri slabi, functionari care o freaca si nu dau apropari. Dar nu rea intentie.

----

Legat de viitor, tehnic este cvasi-imposibila finalizarea in acest an la Merisani. In orice caz nu cu resurse normale si bani normali si nu vad cu ce ocazie WeBuild ar fi dispus sa vina acum cu 4 macarale si 200 de oameni numai asa ca sa se laude niste politicieni. Deci nu inteleg ce tot insista Grindeanu ca se deschide anul asta.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

alecu26

Astaldi (we build) avea 2 sau 3 poduri în consola echilibrata pe tronson. Au schimbat ca au vrut sa le iasă mai ieftin și mai simplu și teoretic durata mai mica. Soluțiile erau perfect fezabile fiind deschideri generoase.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

voicul

#62059
Noroc ca s-au prins la 4 ani de la semanare ca trebuie sa schimbe solutia si acum intarzie tablierul ca altfel ... doamene fereste, il faceau deja si nici nu se prindeau.

Se gasesc motive sa nu se faca, la fel cum se gasesc si motive ca unii sa insiste ca se deschide anul asta.

Realitatea e cea din teren, care spune ca suntem in timpul contractului, deci desi ar fi fost util sa se deschida, nu se poate reprosa nimic constructorului.

vancouver

Poate nu s-a inteles din mesajul meu mai lung: a durat aprobarea noii solutii aproape un an. Deci este si vina autoritatilor. De aia nici nu arata Grindeanu si Pistol cu degetul spre Merisani si ocolesc subiectul, ca probabil sunt oarecum cu musca pe caciula.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Ionut

Quote from: vancouver on September 07, 2024, 09:18:37 PMLegat de viitor, tehnic este cvasi-imposibila finalizarea in acest an la Merisani. In orice caz nu cu resurse normale si bani normali si nu vad cu ce ocazie WeBuild ar fi dispus sa vina acum cu 4 macarale si 200 de oameni numai asa ca sa se laude niste politicieni. Deci nu inteleg ce tot insista Grindeanu ca se deschide anul asta.

Hai că s-a lămurit și asta.

Legat de prima parte a mesajului, nu comentez, ce am avut de zis am zis.

Legat de luarea la mișto cu "teorii la nivel de birt" te-aș ruga să te abții pentru că nu mai am chef de miștouri și la următorul avertisment va fi direct ban, definitiv.

Xenos

Și de ce informațiile tale din sursă neprecizată sunt ok și ce scriu alții e fantezie? Mie mi se pare evident că acolo se trage de timp.

alecu26

Încă odată....Astaldi a vrut sa schimbe soluția ca să aibă taspe avantaje. Și sa nu ai grinzile la timp pe un proiect cu asa lunga durata e "gross mismanagement". Dacă nu e asta e rea voința și gross mismanagement. Adică alegerea furnizorului care nu face fata e greșeală de management. Ordinea greșită de aducere a lor (se putea inversa cu alt viaduct) e iar greșeală de management. Întârzierea globala a acelui pod (din ce știu totul a fost început târziu, e tot greșeală de management). Ca o firma care e practic prima firma straina prin Romania de cutii după revoluție sa nu știi sa manageriezi relatia cu Apele Romane și.autoritatile când ai dat dea lungul timpului șpăgi în stânga și în dreapta e greșeală de management. (Aici însă un mare plus noii echipe Webuild care a ras pana la radacina fosta echipa și clica Astaldi).
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

vancouver

#62064
Quote from: Ionut on September 07, 2024, 10:10:53 PMLegat de luarea la mișto cu "teorii la nivel de birt" te-aș ruga să te abții

Scuze aici, mi-am propus sa nu mai folosesc aprecieri personale, sa fiu cat mai la obiect. Am taiat cu o linie in postul de mai sus ceea ce este clar inutil.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

dr4qul4

O deschidere pana la Baiculesti oricum nu ajuta prea mult.
WeBuild poate sa faca podurile in orice ordine vrea, atat timp cat respecta termenul contractual.

Cumva ai ceva informatii si despre PiSi3? Avem sanse sa vedem foreze la lucru inca din toamna asta?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Ionut

O deschidere de 15 km ajută. Nu prea mult. Dar ajută și ar fi meritat făcută. Mă așteptam la mai mult de la tine.

Ca strugurii ăia. Nu ajungem la ei, sunt acri! Nu erau acri când știam că putem pune mâna pe ei! Nu mai putem să îi avem. "Lasă, oricum sunt acri."

Trist. Foarte trist.
Țară tristă.

horatiu.cosma

Ajută extrem de mult PiSi5 și doar de sine stătător. DN-ul dintre Pitești și Curtea de Arges e foarte aglomerat și nu doar când e  Transfăgărășan deschis. Plus că anual aud de accidente la trecerile la nivel cu calea ferată. Deci orice lună în minus de utilizare a DN-ului e o binecuvântare.

Iar pe relația București - Transilvania, eu am folosit de câteva ori DN73C. Nu e grozav, dar e utilizabil pe orice anotimp și cu mașina cu gardă joasă. Dacă trag un covor se asfalt complet până vin cu modernizarea ar putea fără probleme să preia traficul ușor de pe DN7.

dr4qul4

Ma refeream strict la bucata pana la Baiculesti, fara continuarea pana in vestul CdA.
Tot lotul va ajuta cu siguranta pentru ca va functiona si ca o centura pentru CdA.
Insa doar pana la Baiculesti, Waze nu va ruta pe acolo, asa ca traficul va ramane tot pe pe Dealul Negru.
Ar ajuta doar Curtea de Arges si mai sus doar pana la Arefu... pentru ca Transfagarasanul se va inchide. Maxim 10 minute castigate, dar pe o directie cu trafic mic.
Dar ar si incurca traficul din Curtea de Arges. Giratoriul ala de la pod e oricum mai mereu blocat. Numai de un tir ratacit nu are nevoie. DJ-ul prin Noaptes e o solutie mult mai proasta.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Feri

O scurtă filmare cu nodul Bascov de acum câteva zile a lui @costica1234, pe care probabil a omis să o posteze aici:

[04 SEP 2024] Lucrări A1 – Lotul 5, Nod rutier Bascov

Mulțumim!  :cheers: