News:

Regulă nouă (#6)! Se primește ban pentru
fake news, minciuni și dezinformare.

Main Menu

Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 11 Guests are viewing this topic.

Mojito

Daca vrei că furnizorul sa- ți deschidă mai repede trebuie sa-i dai ceva să-l motiveze. Acei ceva sunt de felul asta $$$. Credeți că este cineva tâmpit sa de-a ceva pe de-a moaca?
Și dacă vorbim pe fapte, care sunt posibilitățile pe legea 5 sa dai ceva incentive lui Webuild sa termine anul asta? Scrie ceva in contract?

hefaistos

Eu nu vad problema. Oamenii sunt în grafic și nu exista motive sa credem ca nu vor respecta termenul contractual.  Din 2025, parca. :|
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

carutasul

deocamdată nu știm sigur care din variante e adevărată (dacă n-or fi ambele). Și la Retter am văzut că vin greu grinzile deci ceva adevăr o fi și în asta, pe de altă parte Webuild are mai multe grinzi metalice decât din celelalte  și majoritatea sunt în teren, doar astea lipsesc. În fine, până la urmă așa funcționează lumea în care trăim. Deocamdată să finalizeze la Bascov să se descarce cât de cât mai bine și vom vedea, poate le vin gânduri mai bune peste iarnă (dacă e ca anul trecut pot și asfalta podul iarna, dacă tot nu mai e miză politică pot finaliza în ianuarie ca să ne arate că nu pe noi sunt supărați ci pe minister :) ). Pentru că dacă până la alegeri să zicem că ar avea interesul să îi dea ministerului "la gioale", după alegeri acest interes dispare și pentru ei e mai convenabil să termine mai repede ca să își ia banii și să închidă șantierul cu cheltuielile aferente... Nu văd cu ce i-ar mai avantaja să se întindă până în toamna viitoare.

vancouver

#62028
N-am spus ca WeBuild sunt usa de biserica, nici ca totul e frumos si perfect.

Am vrut doar sa subliniez ca - mai ales Ionut in calitate de formator de opinii si care scrie in numele unei organizatii - nu mi se pare normal sa traga concluzii din lipirea unor fapte (adica modelul teoriilor cospiratiei). Doar pentru ca podul de la Merisani intarzie, nu inseamna automat ca exista o rea intentie la WeBuild sau o razbunare pentru probleme de la Braila.

Da, intamplarea face sa nu vina acele grinzi la timp si fara alea nu ai autostrada. Concomitent stim ca WeBuild e la clinci pe alta lucrare cu statul roman (fara sa aibe neaparat dreptate). Si concluzia... da in Romania, tara in care oamenii sunt mai inteligenti (sarcastic), rezulta de aici ca...

Doar ca poate fi si o pura intamplare. Si repet, la birt e ok sa zici ca din cauza razboiului cu Ucraina se face in sfarsit A7 (din exterior asa pare, a inceput razboiul, cateva luni mai tarziu s-a intrat tare pe autostrada si se fac deodata 350km, cum nu a mai pomenit Romania niciodata - dar noi stim ca A7 a fost pornita pe vremea lui Ciolos, atunci s-a ales Fidic Rosu, a durat o vesnicie cu proiectarea si avizele, apoi licitatiile au inceput in 2021, deci inaintea razboiului si banii vin pe un fond care are legatura cu pandemia, nici vorba de razboi). Si tot la birt e ok sa faci corelatii si aici la A1. Dar nu e ok sa iesi cu un astfel de punct de vedere oficial.

Si alte cateva aspecte:
- nu sunt in intarziere cu lucrarile, desi au inceput prost, pana au gasit subantreprenori
- la nivel politic chiar nu se putea face nimic, dar Grindeanu vrea sa se laude cu 250km. Vrei sa te lauzi cu ceva la care ai contribuit minimal, atunci na si bobârnacele daca nu iese treaba, chit ca nu e vina ta - deci aici pot fi de acord cu Ionut ca dă in Grindeanu; insă nu la modul că nu au rezolvat problemele. Ingerința si intervenția asta pe care o sugereaza comunicatul API este nociva. Nu are ce sa caute un politician sa se implice in rezolvarea problemelor tehnice ale unei firme. Este un stil practicat de Ceausescu (in Germania asa ceva pur si simplu ar fi de neconceput), dar in Romania pare normal: vine conducatorul al mare si rezolva. Pe naiba, ca nu se pricepe si doar incurca. Oriunde isi baga coada politicienii dincolo de a face o presiune generala, lucrurile se incurca. Iar Grindeanu intr-un fel sau altul asta a facut: a anuntat un termen, asumat la vremea aia si de WeBuild ca fiind posibil, si astfel a aparut o presiune publica. E bine asa si mai mult nu are de ce sa se bage!
- in Romania exista o mentalitate de neputinta: "aaaa, degeaba fac reclamatie, nu o sa se ocupe nimeni"; "aaa, degeaba vin cu o propunere, sigur nu o sa se faca"; "doar Ceausescu putea sa construiasca blocuri" - asta o auzeam permanent prin anii 1995-2005 - dupa aceea s-au facut mii de blocuri si cei care ziceau asta acum nu-si mai aduc aminte; pe vremea lui Boc: "nu suntem in stare sa facem autostrazi", vizavi de A3 Turda-Gilau; in fine a fost gata in 2009, apoi centura Sibiu si continuari ale A2 + A1 TM-AR etc si iar au amutit. La fel exista in anii 90-2000 mentalitate ca politicienii de rang inalt sunt intangibili. Intre timp un prim ministru a facut puscarie, multi ministri, etc...Cand a inceput primaria sect. 4 sa faca statie de metrou, toti au zis: nu se poate. Ba s-a putut!. Dar fmm, desi avem n exemple ca tara merge si poate prin seriozitate si resurse proprii, mentalitatea asta renaste ca o pasare Phoenix. Mentalitatea asta poate sa duca la scufundarea unei natii, mai ales cand o sa vina o criza mai zdravana. Iar exact astfel de corelatii si o critica continua a autoritatilor (prezentate ca incapabile) o alimenteaza.

In mod cert nu este cazul ca API sau oricine sa se apuce sa ridice in slavi politicieni. Departe de mine un astfel de gand. Dar trebuie sa ne mandrim cu o realizare de exceptie a Romaniei, un contract care probabil se va termina in termen sau aproape in termen. Hai sa fim un pic mandri de ceea ce suntem si nu sa ne apucam se stergem pe jos cu alti romani.

Hai sa aratam ca mai e putin, ca mai e un hop la Merisani, ca au venit deja mare parte din grinzi si speram sa vina rapid si restul si ca prima trecere a muntilor prinde contur. O sa fim in vara 2025 la 45/120km si se lucreaza si la restul de 85. Bravo Romania, suntem puternici. (si sa nu lasam ca unele forte extremiste sa fure discursul asta).
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

dr4qul4

@vancouver, nu e o coincidenta ca doar podul de la Merisani nu are grinzile ridicate!  Nu e singurul pod cu grinzi metalice. Doar nu or avea furnizori diferiti.
Asa a fost planificat. Asta ramane la urma ca sa nu deschida inainte de termen.
Nu stiu daca are legatura cu podul de la Braila, dar cu siguranta WeBuild astepta ceva la schimb pentru a deschide inainte de termen. Eu ma gandeam la acceptarea unor optimizari pe PiSi3.
Vom vedea cand se aproba proiectul tehnic acolo. Daca imediat dupa incep si bag atare la merisani, nu prea mai putem vorbi de coincidente.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Deschideri 2024: Intaia Cocoasa + L3, Lotul Coni , T1DX12, A0L3,

Light

Grindeanu și Pistol speră în continuare la o deschidere parțială:

Progres bun pe Secțiunea 5 a Autostrăzii Sibiu-Pitești (A1)!
Am verificat astăzi activitatea pe șantierul acestei secțiuni, unde constructorul italian a ajuns la un progres fizic de 79%.
Din toți cei 30,35 km ai acestei secțiuni, cuprinse între Pitești și Curtea de Argeș, cele mai avansate lucrări sunt pe primii 16 km (între Nodul Băiculești și Nodul Bascov), pe care circulația ar putea fi deschisă anul acesta.
Termenul contractual pentru finalizarea lucrărilor pe întreaga secțiune este 2025.

FB Sorin Grindeanu

Lucrările avansează într-un ritm bun pe șantierul Secțiunii 5 a Autostrăzii #Sibiu - #Pitești (#A1)!
Constructorul italian a ajuns la un progres fizic de 79% pe cei 30,35 km ai acestei secțiuni, cuprinse între #Pitești și #CurteadeArgeș.
Dacă se menține ritmul este posibilă deschiderea încă din acest an a circulației pe primii 16 km, între Nodul #Băiculești și Nodul #Bascov.
#Webuild are ocazia acum să demonstreze că este un constructor de top și reușește să finalizeze lucrările pe jumătate din această secțiune de #autostradă înainte de termenul contractual (2025).

FB Cristian Pistol

GIV


miahi

@vancouver  Hai sa presupunem ca poate teoria cu Merisani e un pic exagerata.
Dar la nod la Bascov de ce treneaza lucrarile si pare ca se lucreaza la roaba? De ce nu au profitat de luna de trafic redus datorata inchiderii pe Valea Oltului sa profileze giratoriul de sub pasaj astfel incat la sol sa termine lucrarile ? Eu cred ca daca nu aveau interese / conflicte cu CNAIR pentru Braila sau PiSi3 cel putin acest nod trebuia sa fie gata de mult timp...


ijwtsh

#62033
Si acum asta o sa devina polemica care a impartit forumul in doua, la fel ca si cea legata de UMB? Cat timp sunt in grafic, n-avem ce comenta. Da, ar fi fost frumos. Indiferent de motiv (ca nu au venit la timp grinzile, ca n-a avut constructorul chef), n-avem ce sa comentam cat timp sunt in perioada contractuala.

Ca putea fi perioada de executie cu 9 luni mai mica? De acord. De multe ori perioada de executie pare scoasa din burta.

Xenos

@vancouver subliniază pertinent că putem mai mult decât crede mentalul comun al nostalgicilor comunişti (şi nu numai). Mi se pare însă bizară şi chiar periculoasă ideea că subminăm statul dacă criticăm autorităţile care nu-şi fac treaba. Este o idee autoritară, care nu este utilă în contextul unei democraţii şubrede. Dimpotrivă, criticile şi arătarea punctuală a acelor proiecte/zone unde autorităţile nu au un comportament optim împing lucrurile înainte. Sunt ferm convins că dacă societatea civilă nu ţipa insistent că vrem autostrăzi, autorităţile ar fi rămas la atitudinea de dinaintea lui 2007-2010, aproximativ. Tot aştept aceeaşi turnură şi pe feroviar. Deci criticaţi, tovarăşi, criticaţi :D Grindeanu et co, Drulă şi restul vor supravieţui.

vancouver

E ok ca fiecare sa aibe o convingere si sa creada ce vrea, si evident sa o exprime. Doamna fereste sa ajungeti insa cu astfel de mentalitati sa conduceti o companie, ca o veti baga in faliment. Orice intarziere de genul asta, voita, inseamna bani pierduti, deci practic sabotajul propriei companii.

In lumea ceva mai normala in care traiesc in Germania, cel putin in zona profesionala in constructii, cand nemtii mai aud din astea de pe la romani, se crucesc. Nu zic, sunt si aici destui conspirationisti, si nu mai putin de 40% din populatia germaniei declara ca crede in horoscop (in Romania 80%)  :lol:

Totusi dupa parerea mea intr-un comunicat API nu are ce cauta o presupunere de rea intentie - decat daca exista cel putin 2 surse din interior care confirma asta sau exista o pozitie oficiala a constructorului in care sa exprime public acest santaj. (acum nu este un santaj, doar daca se confirma public de catre constructor, atunci devine santaj).
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Alexander

Acum vreo doua saptamani am avut o discutie intamplatoare cu cineva din MT (Nu implicat direct in proiectele astea dar totusi destul de la curent) si mi-au zis ca sunt mari mari probleme cu banii, ca a fost un an electoral important si s-au consumat resurse de peste tot, fiind o criza acuta in minister.
Acum facand legatura cu scaderea mobilizarii, n-am putea presupune ca nu sunt bani pentru plata facturilor? As presupune ca poate grinzile sunt produse dupa calendarul stabilit inainte, care nu tine neaparat cont de avansul de 9 luni (nu stiu daca e corect) al lucrarilor.

vancouver

Deocamdata toate facturile emise de constructori au fost platite la timp. Buba o sa explodeze (poate - dar mai mult ca sigur) la anul.

Cu atat mai mult fiecare firma ar trebui sa traga la maxim, sa termine cat mai mult, ca sa incaseze, sa fie primii la facturi emise. E stupid acum sa reduca turatia pentru ca poate peste cateva luni nu vor mai primi banii la timp.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Feri

Și filmarea din postarea lui Grindeanu via TheRomanian:


Zona podului Merișani în jurul min. 1:30

a.l.x

Autostrada cu tuneluri din vest în șantier, aeriene, zona tunelurilor


Mulțumim Virtual Press