Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

7 Members and 26 Guests are viewing this topic.

Ionut

Autostrada A1 Curtea de Argeș-Pitești - 02.09.2024 - WeBuild - filmare completă


26ld

Ceva informatii financiare de pe A1:

Mapa a proiectat ceva, a facturat ceva si a fost si platita la o saptamana diferenta cu 44 de zile avans, daca inteleg eu bine:

10.07.2024 MAPA nr. 0006 09.07.2024   MAPA INSAAT VE TICARET ANONIM SIRKETI ANKARA SUCURSALA BUCURESTI 2.253.143,35   LEI   PROIECTARE SI EXECUTIE AUTOSTRADA SIBIU-PITESTI, SECTIUNEA 2, BOITA-CORNETU, 15.02.2022  15.07.2024   2,253,143.35   11444   25.07.2024    2.253.143,35    LEI   -44

Italienii factureaza si ei destul de mult:

23.08.2024 CNAIR WEBUILD SPA MILANO SUCURSALA ROMANIA BUCURESTI   104.217.174,56   LEI   PROIECTARE SI EXECUTIE AUTOSTRADA SIBIU-PITESTI, SECTIUNEA 5: CURTEA DE ARGES-PITESTI KM 92+600 - KM 122+950 12.05.2020    30.08.2024   104,217,174.56               


25.07.2024 CNAIR WEBUILD SPA MILANO SUCURSALA ROMANIA BUCURESTI   94.797.609,09   LEI   PROIECTARE SI EXECUTIE AUTOSTRADA SIBIU-PITESTI, SECTIUNEA 5: CURTEA DE ARGES-PITESTI KM 92+600 - KM 122+950 12.05.2020   FC T56   04.09.2024   15,135,752.71               

Si o chestie interesanta legata de italieni, pare ca au restituit niste bani de la podul de la Braila, sau cel putin asa inteleg eu:

03.06.2024 CNAIR PB0089 (Restituită) 31.05.2024   WEBUILD SPA MILANO SUCURSALA ROMANIA BUCURESTI   -4.481.742,31   LEI   PROIECTARE SI EXECUTIEI POD SUSPENDAT PESTE DUNARE IN ZONA BRAILA - STORNO PARTIAL F PB0066/29.11.2022 92/4113 19.01.2018 FEDR T58   

Porr lucreaza,factureaza si este si platita in iunie si iulie:

22.08.2024 CNAIR 22.08.2024 PORR CONSTRUCT 110.796.844,23 LEI PROIECTARE SI EXECUTIE AUTOSTRADA SIBIU-PITESTI, SECTIUNEA 4, TIGVENI-CURTEA DE ARGES 22.11.2021                           

22.07.2024 CNAIR 22.07.2024 PORR CONSTRUCT 119.153.832,05 LEI PROIECTARE SI EXECUTIE AUTOSTRADA SIBIU-PITESTI, SECTIUNEA 4, TIGVENI-CURTEA DE ARGES  22.11.2021 119,153,832.05 02.08.2024 118.749.306,50  LEI -49(zile)
                           


12.06.2024 CNAIR 12.06.2024 PORR CONSTRUCT 76.439.720,03 LEI PROIECTARE SI EXECUTIE AUTOSTRADA SIBIU-PITESTI, SECTIUNEA 4, TIGVENI-CURTEA DE ARGES 22.11.2021  76,439,720.03  28.06.2024  76.439.720,03 LEI -45(zile)
                     

Radu_A

^^

aproape gata, arata foarte bine

Ionut

API pe Facebook

Sibiu-Pitești 5... în 2025!

Este clar: deși era posibilă o deschidere parțială în 2024 între nodurile Bascov și Mănicești, vreo 15 din totalul celor 30,35 kilometri ai Secțiunii 5 a Autostrăzii A1 Sibiu-Pitești, nu vom avea nimic inaugurat în acest an.

La punctul critic rămas între Bascov și Mănicești, podul peste canalul Argeș de la Merișani, sunt în șantier doar aproximativ jumătate din grinzile metalice necesare și doar câteva sunt complet asamblate și gata de instalat. În iunie primeam promisiunea că până la sfârșit de iulie le vedem pe toate. E septembrie. Evident, după grinzi urmează predalele, armarea, suprabetonarea, finisajele.

Motivul "mobilizării" la această structură este simplu: WeBuild este la cuțite cu CNAIR și MT pe disputele cu podul suspendat de la Brăila și nu are niciun chef sau interes, ba dimpotrivă, să facă vreo concesie ori o favoare statului român sau cetățenilor cu o inaugurare parțială (sau totală) înainte de termen.

Concluzia: nimic în 2024. Și, dacă războiul WeBuild-autorități va continua în aceeași notă, cu siguranță nu vom circula pe autostradă între Pitești și Curtea de Argeș mai devreme de septembrie 2025, termenul contractual, deși o deschidere în primăvară încă este posibilă.

Să le mulțumim așadar vajnicilor conducători Grindeanu, Scrioșteanu și Pistol pentru că au demonstrat o dată în plus că nu știu și nu pot să gestioneze blocajele contractuale și tehnice dificile. Și avocaților și șefilor WeBuild pentru că își văd doar de profit.

ovicor

Degeaba zice "purtatorul de vorbe" Serbanescu ca se va deschide pana la Merisani anul asta, dupa modul de abordare nu pare ca se doreste de catre constructor. Dar ar putea deschide nodul Bascov, intai breteaua Rm. Valcea -> Bucuresti. Apoi terminat racordul sensului Bucuresti -> C. de Arges si mutarea traficului Bucuresti -> Rm. Valcea peste viaduct si intoarcerea pe breteaua C. de Arges -> Rm. Valcea. S-ar putea lucra mult mai lejer la definitivarea nodului. DACA S-AR VREA!

hefaistos

Eu as zice ca invers, tehnic vorbind, la cum se prezinta (adica nu e) podul in discutie, mai degraba s-ar putea deschide Manicesti - Curtea de Arges.
Dar probabil nu se va deschide nimic pentru ca WeBuild nu are motive.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

TibiV

"reverse thinking"...

Buna asta!...  :lol:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Feri

TUNEL Curtea de Arges Ep. 12 | Montare grinda cu zabrele | The new austrian tunneling method NATM A1 by Răducu


HaiHai

#62018
^^^ Pare ca lipseste un pod la inceputul filmarii. La sec 19 e o foreza si ceva armaturi pe dreapta. As zice ca e pod metalic dupa cum arata cuzinetii sustinera (nu stiu cum se numesc chestiile alea pe care vin grinzile) pe culeea caseta din fata.

Ash94

Quote from: Ash94 on August 25, 2024, 02:15:55 PMTunel Momaia

Data Fir 1 - SB-AG Fir 2 - AG-SB
03.10.20230m0m
25.10.2023necunoscut0m
10.01.2024142m80m
15.02.2024314m195m
08.03.2024414m283m
15.03.2024450m307m
29.03.2024491m364m
30.04.2024580m430m
11.05.2024625m470m
18.05.2024650m500m
07.06.2024714m580m
05.07.2024760m651m
19.07.2024793m692m
08.08.2024845m725m
25.08.2024882m742m
05.09.2024900m778m
Ramas450m572m

vancouver

Quote from: Ionut on September 05, 2024, 08:59:32 PMSă le mulțumim așadar vajnicilor conducători Grindeanu, Scrioșteanu și Pistol pentru că au demonstrat o dată în plus că nu știu și nu pot să gestioneze blocajele contractuale și tehnice dificile. Și avocaților și șefilor WeBuild pentru că își văd doar de profit.

De data asta chiar nu ai dreptate. Pur si simplu, in ciuda tuturor presiunilor de la WeBuild, furnizorul nu a trimis acele grinzi la timp si inca intarzie. E scumpa macaraua care le va planta peste apa, nu pot sa o aduca si apoi sa stea de pomana. WeBuild nu inseamna numai actionarii WeBuild si directorii, ci si ingineri, manageri, etc (oameni!), care chiar au pus umarul si unii pun si suflet, sa faca o treaba buna si care ar merita un pic de lauda - ca tot restul arata cam bine.

Si toti sincer, chiar credeau la un moment dat ca se poate termina anul asta, ceea ce au comunicat si spre politicieni. Care la randul lor au dat mai departe ca sigura inaugurarea de anul asta. Nu va fi asa, dar lipseste extrem de putin si nu doar pana la Baiculesti, ci 90% din tot lotul 5 probabil va fi gata asfaltat si marcat la inceputul iernii.

Chiar nu aveau ce face nici Grindeanu, nici Pistol si nici Scriosteanu sa "gestioneze blocajul contractual si tehnic". Pur si simplu grinzile metalice "custom" (nestandard) se livreaza cu mari intarzieri, a se vedea si la Galati la UMB.

In maxim 10 luni Romania va mai avea 30km de A1. Plus ca avem toate premizele sa credem ca vor face in 4-5 ani si lotul 3.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

voicul

Mda, ... mai sunt luati si surpindere constructorii. Depinde cum e la acest pod. Ghinion si noi si ei, dar prea a aparut asa peste noapte.

In rest, puteau nu puteau, ei sunt in timpul contractului ... deci e bine punctat: o sa avem +30km A curand.

Ionut

Sigur, da da.

De-aia stau nesudate grinzile alea venite totuși în șantier.

Dar sunt convins că și pentru asta au scuza tehnică perfectă.

Nu au sudori. Nu găsesc priza. Bine că găsesc sudori și prize să sudeze la nord de Mănicești.

horatiu.cosma

Per total, lotul arata bine, mult asfalt, panouri antifonice, parapete, asfalt pe poduri. Chiar speram să se deschidă ceva anul ăsta, păcat cu câteva puncte critice care vor rămâne pentru la anul.

Asta cu tablierul care ajunge greu era o scuză prin 2020-2021 când s-au dat peste cap lanțurile de aprovizionare. Acuma cred că e cam cusută cu ață albă. Porr la tuneluri și-a luat rezerva la rezerva pentru toate echipamentele, piese de schimb etc.

Nici pe partea dinspre Curtea de Arges nu rup gura târgului la podurile metalice, puține predale ridicate, puține macarale la ridicare. Au luat piciorul de pe accelerație în mai multe zone. Poate nu o să o lălăie până în septembrie 2025, dar nici cu mult mai repede nu o să se deschidă integral.

danutzu_1069

@vancouver, daca problema era doar la podul cu grinzi, ar fi trebuit ca restul lotului sa fie .... in țipla. si nu este... si nici nu vad furnicar de oameni si utilaje ca sa facă treaba peste tot pe unde trebuie...
Sper ca ai vazut cate bube la terasament au avut, si încă nu sunt toate remediate?
Mai au o groaza de strat de uzura, totul fiind pregătit..., de ce nu... prestează?

Predale pe podurile metalice care deja sunt pe poziție? Armatura?

Deja m-am plictisit sa enumăr...

Ca sa nu mai zic de aparatele pentru rostul de dilatație, la podurile care sunt asfaltate cu uzura....
Astea le-or avea comandate? sau vine criza si la astea?