Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

8 Members and 42 Guests are viewing this topic.

remus19712000@yahoo.com

@aby28 nu stiu cine ti-a dat informatia eronata ca in Norvegia nu se folosesc TBM-uri pentru sapat tuneluri... Sa sti ca te-a mintit, in Oslo la proiectul Silverthrone s-a folosit TBM, in Frollo Line de asemenea, Ulriken Tunnel tot cu TBM a fost sapat. Dar cateodata ne place sa facem afirmatii doar sa nu tacem. TBM-ul se preteaza pentru a sapa repede si in siguranta iar costurile in cazul in care sapi cu TBM sunt acceptabile in ziua de azi (comparabile cu NATM). Daca Porr folosea un TBM pe lotul 3 si avea echipaje profesioniste cel putin un tunel era gata deja si al doilea putea fi la jumate.

remus19712000@yahoo.com

@Archi pentru instalarea si punerea in functiune a unui TBM sunt deajuns 3 luni daca ai echipe care stiu ce au de facut, iar Webuid are experienta in asaceva.

dorum

sa vina proiectul si vom sti atunci daca e TBM sau NATM

Ionut

Autostrada A1 Tigveni-Curtea de Argeș - 02.09.2024

Arată bine lotul, de popcorn.
Filmare 4K (mda, greu de tot cu procesarea, dar 4K) disponibilă 24h doar pentru patreoni. Enjoy!

Mâine seară primește toată lumea.

Coperta acum:

voicul

PORR - nici o surpriza ca lotul arata bine  :)

aby28

#62000
@remus19712000@yahoo.com

1. Eu vorbesc despre sectorul rutier unde TBM este 100% sau in foarte mare parte absent.
2. Stiu ca sa folosit TBM pe Follobanen. La primul tunel de la Ulriken (deschis in 1964) nu sa folosit TBM, dar sa folosit la dublarea liniei acum cativa ani.

Eu stiu ce afirmatii fac si incerc sa invat si sa nu scriu informatii eronate. Oricum, suntem deja offtopic deci hai sa nu continuam lol

Ionut

Autostrada A1 Curtea de Argeș-Pitești - 02.09.2024

Filmare disponibilă deja pe Patreon. Mâine la 8 seara publicăm.

Să vă fierb sau nu cu Merișani? :hm:

Coperta:

Ionut

Autostrada A1 Tigveni-Curtea de Argeș - 02.09.2024 - Porr - filmare completă


alecu26

TBM e în general potrivit pentru soluri cât mai proaste comparativ cu NATM. Ca poate implementa ieftin tot felul de soluții de susținere a galeriei pana o consolidează din spate cu acei bolțari din beton.

Pe de alta parte NATM în soluri proaste înaintează cu pași mici și o grămadă de faze de excavatie, și multe consolidări.
În roca solida și compacta, TBM se uzează extrem de mult și înaintează încet, pe când NATM poate înainta foarte rapid cu consolidări ale frontului de lucru minimale sau inexistente.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Mojito

Citeam pe un flyer de la Robbins ca  pentru soluri foarte dure au adoptat tehnologii de la forajul sondelor pentru designul capetelor de taiere. Deci nu ar trebui sa fie o problema pentru uzura. Capetele de taiere pentru forajul sondelor sunt proiectate sa reziste ceor mai dificile soluri, cand faci un put in deep water de 8000 metri nu scoti tot burlanul de foraj ca se toceste capul. Cutitele de taiere sunt facute din carburi de wolfram, se folosesc  fluide speciale de lubrefiere si racire.
Cutitele se tocesc  pentru ca nu exista suficienta presiune pe capul de taiere ca sa sparga roca si se uzeaza prin frecare.   

stangabriel

La Autostrada A1 Tigveni-Curtea de Argeș - 02.09.2024 - Porr - filmare completă, minutul 4.42, pare lichefiat fundamentul, o sa fie sub viitorul terasament. Urata zona, plina cu alunecari.

IonutPad

Felicitări pentru filmare!
Ce m-a surprins e că am văzut multe mașini pe DN73C, la intersecția cu șantierul autostrăzii. Nu mă așteptam să fie atâta trafic pe timp de zi

a.l.x


Ionescu Marius

Porr la "Autostrada A1 Tigveni-Curtea de Argeș - 02.09.2024 - Porr - filmare completă" , la minutul 4.40 au de stabilizat dealul la alunecarea masivă ! Mai au câteva alunecări mai mici de remediat, dar nu  ca cea de la min 4:40 .

shogom

^ " alunecare masiva pe lotul Porr"
UMB pe A3: "daca si asta i alunecare..."

Porr parca a mai avut ceva asemanator pe Sibiu-Boita, inainte de viaductul cantilever.
Au rezolvat elegant.