Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

8 Members and 30 Guests are viewing this topic.

tom_sawyer

Quote from: Johnny1711 on September 02, 2024, 08:44:23 PMAntreprenorul secțiunii 3 (Sibiu - Pitești) a A1, WEBUILD SpA a finalizat cele două organizări de șantier (Cepari și Racovița).

În fiecare dintre acestea au fost montate câte două stații de betoane, care sunt acum funcționale.
 
La această dată pe șantier sunt mobilizate aproximativ 250 de persoane.

Antreprenorul a depus Proiectul Tehnic la Beneficiar și Supervizor, iar după analiză și aprobare se va elibera Autorizația de Construire.
facebook.com/Drdpcv

Dacă au depus PT, e interesant de aflat dacă folosesc sau nu TBM la tunel, cum s-a zvonit.

dorum

nu suna rau... mi-as fi dorit sa citesc stirea asta acum 1 an despre turci

TibiV

Quote from: Johnny1711 on September 02, 2024, 08:44:23 PM... Antreprenorul secțiunii 3 (Sibiu - Pitești) a A1, WEBUILD SpA a finalizat cele două organizări de șantier (Cepari și Racovița).
....
Antreprenorul a depus Proiectul Tehnic la Beneficiar și Supervizor, iar după analiză și aprobare se va elibera Autorizația de Construire.

Ah, da! Scufita Rosie si Alba ca Zapada erau virgine... In poveste!
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cosminn

^^^
" Grupul italian Webuild va aduce în România, pentru lucrările la tunelul de pe Autostrada Sibiu - Pitești, un utilaj de mari dimensiuni TBM, cel mai probabil primăvara viitoare"

Sursa profit

tom_sawyer

#61984
Știrea din profit.ro doar reia declarația/comentariul pe facebook al lui Scrioșteanu din iulie, ce am numit eu mai sus "zvonuri", nu aduce nimic nou.

Mai există și postarea asta din martie:
Quote from: alecu26 on March 25, 2024, 07:17:10 PMExista intradevar o discutie pt lotul 3 de a folosi un TBM cu mai multe capete de sapare, care sa urmareasca mai bine gabaritul rutier, dar am dubii ca se va concretiza. In orice caz, daca Webuild nu are acest TBM pe undeva pe ceva lucrare, e deja prea tarziu sa il comande.


LE:
August 20, 2024
Tbm excavation starts on North East Link tunnels, the largest motorway junction project ever realised in Australia

Milan, August 20, 2024 – Two giant tunnel-boring machines (TBMs) are starting on their underground journey to excavate the North East Link (NEL) motorway project that will improve the transport network in Melbourne, Australia. The Webuild Group, under the Spark joint venture, is involved in designing and building about 6.5 km of twin, three-lane tunnels and related works in the city's northeast.

With the assembly of the TBMs complete, excavation will begin at an average speed of approximately 10 metres per day, reaching a depth of up to 45 metres. With a cutterhead of 15.6 metres in diameter, one of the largest in the world, and more than 90 metres, these giant machines exceed 4,000 tonnes each.

Webuild is a global leader in tunnelling, with a fleet of 58 TBMs that are being assembled, have been ordered or are to be ordered for upcoming projects. It has 15 of them in operation on work sites across the globe at the moment, led by tunnelling experts from dozens of nationalities.

webuildgroup.com

aby28

Nu inteleg dece toate lumea vorbeste despre TBM-uri. Si aici si la Meses. TBM-urile in general nu se folosesc la tuneluri asa de scurte. Chiar daca par lungi pentru noi, daca ne gandim la standardele din tarile civilizate sunt mici.

De exemplu, in Norvegia efectiv nu se folosec TBM-uri, chiar daca muntii sunt de calitate buna si poate fi folosit. Un exemplu este pe E16 langa Oslo, pe un lot de 8.4km unde care 4,2km sunt in tunel. Aici nu a fost folosit nicium TBM, chiar daca cel mai lung tunel este de 3,2km. Un alt exemplu este pe E39, unde acum se construieste un tunel de 27km. Nu 2.7km, 27!! Si este si tunel de autostrada, deci 54km + un nod rutier subacvatic + un drum de tunel de legatura pentru acel nod de 4.1km.





Nu sa folosit TBM

Va rog eu sa nu mai aveti aspteptari asa de mari pentru ca singurul loc unde ar fi o sansa pentru TBM pe rutier va fi pe A6 acolo la tunelul ala de 8km. Acolo da.

tom_sawyer

#61986
Polonia, tunel de 2,2 km cu TBM:
https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=2.msg457255#msg457255

Italia, tunel de 2,5 km cu TBM:
https://www.herrenknecht.com/en/references/referencesdetail/galleria-sparvo/


Vorbim pentru că sunt niște indicii, declarație secretar de stat + info site Webuild, nu ca să ne aflăm în treabă.
Baza de producție de la Tunel Poiana pare organizată pentru TBM.

aby28

Dang. Chiar nu stiam ca poate fi indicat sa se foloseasca la tuneluri asa de scurte. Multumesc pentru informatii, dar eu oricum gandesc ca in general nu se foloseste pe rutier foarte des, in special la lungimi de genul :)

vancouver

Are sens TBM in anumite situatii la Poiana:
- WeBuild dispun de 2 utilaje proprii cu care nu au ce face in perioada asta. Plus eventual si oamenii deja specializati
- necesarul total de forta de munca este ceva mai redus la TBM (la NATM, pe langa mineri, camionagii, etc in prima faza, urmeaza faza 2 cu cămășuirea, care durează cam 8-12 luni/km de tunel, și pentru care e nevoie de ca. 40-50 oameni x 3 schimburi = 150 de oameni - asta la fiecare galerie). Ori la TBM camasuirea se face din mers cu acele prefabricate si etapa asta practic se sare si nu e nevoie de toti acesti oameni - doar o mica parte in standul de prefabricare; in contextul in care oameni se gasesc greu sau costa cat nu fac...
- in general e bine ca fiecare firma sa faca ceea ce se pricepe mai bine; daca are experienta cu TBM, sa faca TBM.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

GAC

discutia natm vs tbm nu este in alb si negru. conteaza f mult si dotarea companiei. daca webuild are un tbm liber si un echipaj care someaza, atunci e mai ieftin sa faca cu tbm pentru ei, chiar daca la o alta firma care trebuie sa inchirieze utilaje (fie tbm fie natm) iese mai ieftin cu natm. desigur mai este si learning curve si experienta acumulata si procese eficientizate. analiza e mai complexa cand e vorba de multinationale. la fel de bine chiria mai mare la tbm poate fi folosita de conpania mama pentru optimizari fiscale...

jalemare

47,14% stadiul fizic al lucrărilor pe Secțiunea 4 a Autostrăzii Sibiu-Pitești!
Drumurile tehnologice sunt executate în proporție de 100%, procentul fizic de executie piloti forați este de 100%, volumul de beton turnat la structuri până în prezent este de 57.000 mc, iar fundațiile la podețe sunt realizate 12 din totalul de 16.
Cele două stații de betoane din organizările de șantier au fost finalizate și sunt funcționale 100%.
În baza de producție de prefabricate se execută grinzile și predalele necesare structurilor. Până în momentul de față, au fost executate 279 de grinzi prefabricate și aproximativ 12,800 m2 predale.
Antreprenorul lucrează într-un ritm susținut și este mobilizat corespunzător, pe șantier fiind prezenți 685 de muncitori și 220 de utilaje și echipamente.
Pe acest sector de autostradă se vor construi 12 poduri și podețe, un nod rutier și un tunel cu lungimea de 1,35 km.
Săpăturile la tunel au ajuns la 890 m în galeria dreaptă și la 760 m în galeria stângă din totalul de 1300m. Lucrările la tunel se desfășoară 24h/24h.
Se toarnă radierul la tunelul din stânga circa 12,5 metri/pe zi, 140 m3 pe tronson. Urmează montarea schelelor pentru hidroizolație și armătură, precum și montarea cofragului de betonare.
Secțiunea 4 Tigveni - Curtea de Argeș (9,86 km)
Antreprenor: PORR Construct SRL;
Durată contract: 60 de luni (16 luni proiectare, 44 de luni execuție);
Valoare contract: 1,678 miliarde de lei, fără TVA;
Sursă de finanțare: Programul Transport (PT);
Stadiu actual: 47,14%;
Termen contractual deschidere: 2027.

https://fb.watch/umtTdOQ-_9/

AndreiTM

#61991
Quote from: jalemare on September 03, 2024, 10:43:00 AM[.....] iar fundațiile la podețe sunt realizate 12 din totalul de 16.
[.....]Pe acest sector de autostradă se vor construi 12 poduri și podețe, un nod rutier și un tunel cu lungimea de 1,35 km.

Deci au facut fundatiile pentru 12 poduri din totalul de 16, dar in sectiunea 4 Pi-Si sunt 12 poduri.... cand erau beti?

shift2rail

 @conaisseurs: inteleg ca sunt diferente de costuri, disponibilitate, specialisti, samd, dar viteza de inaintare/executie tunel este identica tbm vs natm?

Archi

Depinde de factori precum lungimea tunelului, caracteristicile solului, disponibilitatea de prefabricate etc.

In mare un TBM sapa mai repede dar dureaza mai mult etapa de pregatire, adica transport agabaritic, montaj, calibrari, teste, portal etc. Asta se poate intinde chiar si spre 1 an de zile. Cu NATM se sapa mai incet insa se poate incepe sapatul imediat dupa executia portalurilor, care pot fi facute in aproxmiativ 3 luni.

Astfel la tunelurile mai lungi are mai mult sens TBM iar la cele mai mici NATM, calculul exact il face fiecare constructor dupa multe multe lucruri de luat in calcul.

vancouver

#61994
^corect. NATM este mult mai lent decat TBM. Dar se poate lucra imediat si fara mari pregatiri.

TBM in schimb inseamna:
- construirea unei adevarate uzine la intrarea in tunel, inclusiv baza de productie prefabricate la foc automat
- aceasta uzina si TBM propriu-zis au nevoie de curent cat un mic oras; daca nu este in apropiere, atunci trebuie trasa o LEA de medie tensiune. Poate fi si asta o provocare, mai ales in creierii muntilor
- TBM insusi trebuie produs, daca nu exista intamplator unul disponibil cu fix diametrul potrivit
- TBM sapa o sectiune circulara (un cerc). Uneori e nevoie insa de mult mai putin, de ex. la CF tunelul trebuie sa fie inalt, dar ingust - asa ca TBM excaveaza inutil dreapta-stanga; Si la autostrazi, prin NATM se sapa ceva lat de 8-9m si inalt de 6-7, deci turtit. TBM sapa inutil si in jos si partea aceea trebuie ulterior reumpluta pentru a crea suprafata de rulare.
- daca solul este extrem de moale, TBM nu mai poate inainta sau doar foarte greu; daca e extrem de tare, se toceste repede scutul

Undeva de la 2,5-3km lungime varianta NATM devine insa asa de lenta, incat se merita TBM cu toate neajunsurile enumerate mai sus. Pare insa ca si sub 2 km unii se gandesc la TBM si poate avea sens in anumite conjuncturi.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.