Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

3 Members and 20 Guests are viewing this topic.

a.l.x


Hercule

De cand ANPM are experienta in tuneluri ca sa luati de bun ce scriu ei?

Metoda de sapare e "cut and cover" nicidecum invers.

Sunt zeci de linkuri spre cut and cover pe net si niciunul pentru cover and cut.
Deșteaptă-te române!

tom_sawyer

#61937
N-ai căutat bine. "Top-down method".


Sistem de execuţie cu plafon

Pentru tunelurile realizate prin sistemul de execuţie cu plafon, numită şi metoda semi-deschisă, mai întâi este necesară o pre-excavare, de la a cărei talpă se realizează pereţii din piloţi foraţi sau pereţii mulaţi pentru sprijinirea malurilor gropii de fundaţie. În următoarea etapă, pe aceşti pereţi de sprijin, precum şi pe pâmântul dintre ei se betonează plafonul (,,capacul"). Urmează umplerea gropii de fundaţie şi turnarea capacului. Tunelul este străpuns sub ,,capac", ulterior realizându-se consecutiv pereţii pe o parte şi placa de bază a cojii interioare.

https://www.doka.com/ro/projects/tunnels/sectorul-tuneluri

dorum

deci din cate inteleg intai se toarna bolta, apoi se sapa sub ea... logic, "cover & cut" :)

tom_sawyer


vancouver

#61940
Metoda top-down se mai foloseste la statiile de metrou. Se toarna un radier, se lasa una sau mai multe gauri in el, apoi se sapa sub acel radier, care astfel devine un planseu. Anterior se fac pereti mulati, pe care sa se sprijine acel radier = planseu.

Asa ca prima data o sa faca peretii, apoi viitorul planseu direct pe pamant, apoi sapa sub el, apoi adevaratul radier, la final inchid gaura / gaurile lasate. Gaurile sunt de genul 6x6 m, ca sa intre prin ele un excavator zdravan.

Aceeasi metoda se foloseste si la zgarie nori in mijlocul oraselor, mai ales daca se fac mai multe subsoluri. Se fac mai multe randuri de radiere, sub care apoi se sapa, viitoarele placi ale subsolurilor. De regula se merge cu cate 2 etaje subterane deodata (inaltime 5-8m, ca sa incapa utilajele mari). Si asa la final unele cladiri au 7-8 etaje subterane. A face o groapa de 20-30 de m adancime in mijlocul unui oras cu constructii alaturate ar fi extrem extrem de dificil. Maxim se merge pe 12-14m groapa libera.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Anonymous Rider

Exista 2 metode in cut & cover:
* metoda top-down: se face partea CUT (adica piloni forati) si apoi se toarna "acoperisul" ca un planseu fixat in piloni (la final se excaveaza pamantul din interior)
* metoda bottom-up: se excaveaza tot, se fac peretii, se face "acoperisul" (la final se acopera toata lucrarea)

CUT = piloni forati sau perete
COVER = acoperisul

La Bistrita a fost metoda bottom-up, si mai avem pe alocuri asemanator, chiar pe A1 Lugoj-Deva.
Metoda top-down e in Timisoara la pasajul Michelangelo, si cred ca la A1 pe Sebe-Sibiu s-a mai facut asa.

pasadia

@Hercule - documentul este emis de ANPM, dar continutul lui, in mare masura, este copy / paste din documentatia depusa de solicitant (adica CNAIR) prin reprezentant (antreprenor, respectiv subcontractorul pe partea de mediu). Deci solutia nu este data de ANPM, ANPM doar precizeaza prin document ca e de acord cu solutia asa cum i-a fost deja prezentata de antreprenor.

Oarecum similar cu sentintele judecatoresti, in care 95% din lungime este redata pozitia si argumentatia partilor prin ceea ce au inaintat prin avocati. Nu zic, in procesul de redactare al sentintei intervine mai mult aprecierea judecatorului cu privire la pasaje relevante, care eventual justifica sentinta data. Dar aici, in AM-uri, chiar nu e cazul sa iti inchipui ca decizia privind solutia tehnica de constructie este data de inspectorii de mediu. 

Hercule

Bineinteles nu am considerat ca solutia vine de la ANPM. Am semnalat doar faptul ca se indica ca si sursa/explicatie pentru un termen aiurea un document ANPM care are zero relevanta si expertiza in metode de constructie.

In fine, "cut & cover" e una din cele 3 metode de executat tuneluri. Sunt 2 modalitati/abordari de a face "cut and cover", dupa cum spune Anonymus Rider mai jos.
Deșteaptă-te române!

Geri

De ce nu se pastreaza aceeasi inaltime care este la supratraversari si la tuneluri sau invers?
Supratraversarile peste autostrazi sunt la 5,5m iar ce vad tunelurile sunt la 5m.
Daca tot nu aveam tuneluri pana acum, macar ce se face de acum, de a se face la aceeasi inaltime.

Normativul...  :book:

Atat aici pe Margina - Holdea cat si la Curtea de Arges - Tigveni



Powered by API/PUM imgur uploader









Powered by API/PUM imgur uploader

Capturi din memoriul tehnic

tom_sawyer

#61945
Distanța efectivă de la carosabil la ventilator e >5,5 m. Chiar dacă ventilatoarele nu ar fi desenate la scară, nu cred că montează nimeni unele așa mari încât să se apropie la mai mult de 0,5 m de limita gabaritului.





Powered by API/PUM imgur uploader

marius.firtonea

Ambele foreze erau la treaba la Boita.
Pozele nu sunt cele mai bune pt ca sunt dib mers






Powered by API/PUM imgur uploader

Mojito

Deci ar trebui sa ne așteptăm bosniacii UMB sa facă o decopertare solida pe deasupra zonei pe unde vine tunelul după care sa faca pilonii din beton la o distanta de 1.25 m între ei, piloți cu diametrul de 120 fiecare . Nu pare complicat  la faza asta. Și se poate lucra simultan pe mai multe direcții.

tom_sawyer

#61948
Stai ușor, decopertarea e doar pe zona de la mijlocul tunelului lung, 300 m pe o cale și 73 pe cealaltă. Restul se forează clasic: NATM.

Trebuie să vedem începrea lucrului la portaluri.

Am văzut că au 5 seturi de utilaje pentru tunel (excavator, pompă de beton torcretat, foreză pentru explozibil). Probabil 1 set îl vor folosi pentru tunelul scurt (sapă o galerie, apoi le mută pe cealaltă), și 4 seturi pentru tunelul lung (pentru fiecare galerie, din ambele capete simultan).

hefaistos

Și de unde or avea atâția oameni specializați. Pe 3 schimburi. Ca altfel degeaba lucrează la 5 capete.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.