Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

5 Members and 28 Guests are viewing this topic.

a.l.x

O filmare foarte frumoasă de la OL10X

A1 - Curtea de Argeș 31.07.2024


Mulțumim!

ijwtsh

Azi noapte la 23, langa Lazaret am văzut doua trailere cu transport excepțional (cu mașinile aferente) intorcandu-se spre Vâlcea. Erau goale. Posibil, deci, ca deja să vedem ce-au adus cei de la Mapa.

De altfel, foarte liberă Valea Oltului spre Sibiu.

JohannDB

   "" De altfel, foarte liberă Valea Oltului spre Sibiu. ""
    Nu este chiar o minune acest lucru, deoarece este o noapte de vineri/sâmbătă, așa cum este și sâmbătă/duminică și chiar duminică/luni (asta până pe la ora 03-04 a dimineții de luni) deoarece marea majoritate din transportatori sunt fie la garaje, fie la descărcare, fie la încărcare, sau chiar în pauzele săptămânale de 24 sau 45 de ore.... Lucrul ăsta chiar se simte și pe deasupra găsești și parcările aproape goale, de poți trage pe dreapta unde vrei..... După perioada/liniștea asta, reîncepe iar frenezia !

marius.firtonea

Turcii inca nu au terminat de montat foreza, utilajul mult asteptat nu a ajuns.
Dar a aparut in zona o macara de la Deme + ceva armătură pt piloti forati.










Powered by API/PUM imgur uploader

Ionut

Autostrada A1 Holdea-Margina - 31.07.2024 - UMB - filmare completă - iulie 2024


Ionut

API pe Facebook

Margina-Holdea, la sfârșit de 2027 în cel mai optimist scenariu. Așa cum vă tot explicăm de doi ani de zile, în ciuda promisiunilor fanteziste ale politicienilor, nu este nicio șansă ca Autostrada A1 dintre Holdea și Margina să fie gata complet în actualul termen PNRR, 2026.

Contractul a fost semnat cu UMB în 14.10.2022, are ordin de începere emis în 05.12.2022 și prevede 11 luni de proiectare și alte 34 de execuție. Termenul de finalizare a proiectării, noiembrie 2023, a fost cu mult depășit.

Pe subsecțiunea E1 (7 kilometri înspre Margina) antreprenorul are autorizație de construire și front de lucru arhisuficient dar nu mai are capacitate, fiind concentrat pe A7 Buzău-Focșani, toate celelalte șantiere suferind, inclusiv acesta. Mobilizarea este foarte, foarte slabă.

Pe subsecțiunea E2 (cea cu tunelurile de 2,13 kilometri în apropiere de Holdea) UMB a livrat recent proiectul tehnic în CNAIR, iar acum mingea este din nou la stat care trebuie să rezolve exproprierile suplimentare, defrișările extra la portaluri și, desigur, emiterea autorizației de construire. Nu se poate intra în teren.

Ca să susținem concluzia din primul paragraf, reiterăm cele 3 argumente principale explicate de nenumărate ori: (1) contractul, (2) stadiul actual, (3) provocările tehnice.

(1) Nu există presiune contractuală pe UMB pentru finalizare în 2026. Termenul de execuție este 34 de luni, deadline care va începe să curgă din momentul emiterii autorizației de construire pe cei 2,13 kilometri de tuneluri.

(2) Stăm după... stat. Sperăm să iasă AC în câteva luni, procedurile de expropriere și scoatere din circuitul forestier (plus defrișări) fiind foarte anevoioase.

(3) Antreprenorul nu poate accelera în stilu-i caracteristic, așa cum o face la câmpie. Procedeul tehnologic pe tunel (NATM) este foarte complex și nu poate fi grăbit, iar experiența celor de la UMB este zero, tocmai de aceea fiind nevoiți să se asocieze cu bosniacii de la Euro-Asfalt.

Tot pe Autostrada A1, austriecii de la Porr fac cei 1,35 kilometri ai tunelului Curtea de Argeș cu specialiști cu experiență vastă din 14 țări. Au început portalul de est în iunie 2023 și forarea propriu-zisă abia în octombrie 2023. Deci vreo 4 luni doar pregătirea portalului!

La sfârșit de iulie 2024, Porr a raportat 1500 metri forați (55%) din cei 2700 metri de galerii cale simplă, deci o medie de 150 săpați lunar, 5 metri pe zi dacă vreți. Porr lucrează nonstop la tunel, zi și noapte, 7 din 7. S-a muncit inclusiv de Paște!

Dar forarea este doar parte din poveste. Urmează hidroizolația și pereții-casetă, fundația & calea de rulare, dotările, finisajele. Porr este în grafic cu inaugurarea în decembrie 2026. UMB are de făcut peste 4 km de galerie simplă și deocamdată nici nu se poate apuca de portaluri ca să intre-n deal.

Ce se va întâmpla în urma pierderii trenului PNRR?! Acest ciot de 365 milioane euro, parte din lotul 2 al A1 Lugoj-Deva, este întins deja pe două exerciții financiare UE, POS-T și POIM. Și nu se poate faza încă o dată, pe actualul Program Transport, tocmai de aceea fiind pus în PNRR în 2021.

danutzu_1069

@Marius Firtonea , este si utilajul de baza pentru foreza. E ala de sra cu spatele la noi, in pruma poza. Macaraua este acolo tocmai ca sa ii monteze bratul.

voicul

Baaa d'avea BNV - sper ca politia sa gaseasca proprietarul de tigaie!  :lol:


a.l.x

Au început forajele pe Valea Oltului (#DN7) sectorul Lazaret- Boița! #fyp #Romania #infrastructure

https://www.tiktok.com/@sorin.grindeanu7/video/7399590110439755040

Voicu

Dacă mai așteptăm puțin copacii ăia de la finalul filmării API intră în fondul forestier și atunci să vezi distracție 🤩

andy

Uitandu-ma pe video, incerc sa compar cu harta API, deduc ca portalul tunelului mai lung va fi undeva pe la min 0:56, e corect sau ma insel?

dorum

5 utilaje de fiecare fel pt tunel... Mai, dar Umb vrea sa faca 5 tuneluri? :) :) :)
Acu revenind la seriozitate, daca om vedea 4 trupe distincte la sapat, ar fi chiar WOW

danutzu_1069

Nu, un set de utilaje este de rezerva, restul, cate unul pentru fiecare tunel. Stim ca sunt 4 tuneluri

Ionut

#61693
Hai că se face o varză.

Nu sunt "4 tuneluri".
Sunt două tuneluri FORATE, fiecare tunel cu două galerii (fire).
Câte un set de skule pentru fiecare fir, 2 fire x 2 tuneluri.

Harta interactivă API



^ cu negru: tunelurile
^ cu portocaliu: partea care NU are autorizație de construire (AC)

Nu știm cum a rămas la faza proiect tehnic. Că deh, transparență. Dar mari modificări nu ar trebui să fie, teoretic, mă refer ca poziție/lungime. Probabil sunt modificări, dar nu substanțiale. Cam asta e carioca CNAIR de la licitație, ce vedeți pe Harta API.

În teren, om trăi și om vedea. Nici nu mă obosesc să cer proiectul tehnic. Doar dacă răsuflă vreo sursă. Dar vă dați seama că eu și toți din API suntem persona non grata și nici nu mă obosesc să cer ceva de la UMB.

Archi

Eu imi amintesc ca tunelul lung are si o portiune cut and cover in zona in care se aproprie de suprafata. Astfel practic daca numaram structurile de tunel forat ar fi chiar 6. Portiunea cut an cover se poate folosi ca si portal in timpul constructiei. Asta evident daca a ramas sa se construiasca asa, cine stie ce schimbari se fac..