Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

8 Members and 33 Guests are viewing this topic.

Iju

Conform ultimelor spuse ale  lui Irinel Scriosteanu , Constructia Lotului 3 webuild va incepe in septembrie-octombrie iar tunelul va fi forat cu TBM care va ajunge in tara in primavara anului viitor.

jalemare

𝗣𝗿𝗲𝗴𝗮𝘁𝗶𝗿𝗲 𝘁𝗲𝗺𝗲𝗶𝗻𝗶𝗰𝗮 𝗽𝗲𝗻𝘁𝗿𝘂 𝘂𝗻 𝘀𝗮𝗻𝘁𝗶𝗲𝗿 𝗳𝗼𝗮𝗿𝘁𝗲 𝗱𝗶𝗳𝗶𝗰𝗶𝗹
Am fost pe șantierul 𝗦𝗲𝗰𝘁̦𝗶𝘂𝗻𝗶𝗶 𝟯 𝗮 𝗔𝘂𝘁𝗼𝘀𝘁𝗿𝗮̆𝘇𝗶𝗶 𝗦𝗶𝗯𝗶𝘂-𝗣𝗶𝘁𝗲𝘀̦𝘁𝗶 #𝗔𝟭, pentru a verifica evoluția proiectului dar si  stadiul pregatirilor din cele 2 organizări de șantier.
Pe această secțiune, stadiul este următorul:
✅ Au fost finalizate studiile de teren;
✅ Au fost finalizate studiile de arheologie;
✅ Au fost finalizate lucrările de defrișare;
✅ A fost finalizat și predat Proiectul pentru Autorizația de Construire;
✅️ S-a finalizat forarea tuturor celor 21 piloți de probă, câte 3 piloți în 7 zone diferite ale amplasamentului. Fiecare pilot este dotat cu senzori, pentru a putea fi măsurate și analizate datele rezultate în urma testelor;
✅ Pentru organizarea de șantier de la Cepari:
🔹� s-a finalizat zona administrativă
🔹� s-a finalizat infrastructura pentru zona industrială
🔹� se montează instalațiile pentru 3 stații de betoane
🔹�a fost instalat Laboratorul pentru testarea lucrărilor efectuate și a materialelor folosite in santier
🔹� a fost pregătita platforma pentru amplasarea poligoanului de prefabricate(grinzi, predale, etc) similar poligonului pe care l-am prezentat de la Secțiunea 4 (Găsiți link-ul în comentarii)
🔹� suprafață de teren pe care se amplasează organizarea de șantier este de 7 hectare
✅️ Pentru organizarea de șantier de la Racovița:
🔹� se montează instalațiile pentru 2 stații de betoane (cele 5 stații de betoane sunt prevăzute pentru producția a circa 1 milion mc de beton)
🔹� prevedere birouri administrative, laborator
🔹� a fost pregătita platforma pentru amplasarea poligoanului de prefabricate (grinzi, predale, etc) similar poligonului pe care l-am prezentat de la Secțiunea 4 (Găsiți link-ul în comentarii)
🔹� suprafață de teren pe care se amplasează organizarea de șantier este de 4 hectare
Contractul aferent acestei secțiuni prevede construcția a:
➡️ 37,40 km de autostradă;
➡️ 96 de poduri și viaducte;
➡️ un tunel cu o lungime de 1,7 km, care va fi cel mai lung tunel de autostradă din România;
➡️ 1 ecoduct în zona localității Călinești, care va traversa râul Olt, calea ferată și DN7;
➡️ două noduri rutiere: Cornetu și Rudeni;
➡️ 2 spații de servicii;
➡️ 1 Centru de Întreținere și Coordonare.
ℹ️ Această secțiune face parte din cel mai important proiect de infrastructură rutieră prevăzut în 𝗣𝗿𝗼𝗴𝗿𝗮𝗺𝘂𝗹 𝗜𝗻𝘃𝗲𝘀𝘁𝗶𝘁𝗶𝗼𝗻𝗮𝗹 𝟮𝟬𝟮𝟭-𝟮𝟬𝟯𝟬 𝗽𝗲𝗻𝘁𝗿𝘂 𝗱𝗲𝘇𝘃𝗼𝗹𝘁𝗮𝗿𝗲𝗮 𝗶𝗻𝗳𝗿𝗮𝘀𝘁𝗿𝘂𝗰𝘁𝘂𝗿𝗶𝗶 𝗱𝗲 𝘁𝗿𝗮𝗻𝘀𝗽𝗼𝗿𝘁 𝗱𝗶𝗻 𝗥𝗼𝗺𝗮𝗻𝗶𝗮, elaborat și aprobat de guvernul liberal în perioada 2020-2021 și, totodată, prevede cele mai complexe lucrări, având în vedere dificultatea dată de zona montană în care se află traseul autostrăzii, fiind și prima trecere la nivel de autostradă peste Carpați.

Ionel Scriosteanu - Facebook

hermes

The only time Success comes before Work is in the dictionary.

Feri

^^
Ionel Scrioșteanu: vizită de lucru pe șantierul 𝗦𝗲𝗰𝘁̦𝗶𝘂𝗻𝗶𝗶 𝟯 𝗮 𝗔𝘂𝘁𝗼𝘀𝘁𝗿𝗮̆𝘇𝗶𝗶 𝗦𝗶𝗯𝗶𝘂-𝗣𝗶𝘁𝗲𝘀̦𝘁𝗶 #𝗔𝟭

hermes

@Feri - care e mesajul acestui videoclip? Ca Scriosteanu mediaza relatia MT cu Webuild? Pare mai mult o actiune de imagine...
The only time Success comes before Work is in the dictionary.

Feri

#61535
Toate postările FB ale directorilor și politicienilor au o doză de acțiune de imagine, sau mai bine zis este principalul lor scop  :lol:
Se prezintă totuși organizarea de șantier de la Cepari care nu a mai fost filmată de câteva săptămâni bune din câte știu eu.


oneway

Referitor la discutia de pe pagina anterioara, nu reprezentarea cotelor ci progresul este gresit..

Tunelu este impartit in 4 parti conform cotelor din poza: <---375---><---300---><---300---><---375--->, astfel ca progresul ar trb sa fie cam asa :






Ca sa fiti siguri ca logica corecta, la tunelul Alina, progresul este putin trecut de pragul de 675m  :D
A0S3 - Aprilie/Mai 2025

Geri

Ati vazut ceva miscare pe zonele unde autostrada va supratraversa DN7?




Powered by API/PUM imgur uploader

Aceste zone par a fi urmatoarele zone cauzatoare de inchideri/circulat la paleta/semafor, daca nu fac nimic acum cat e oprita circulatia pe timp de zi si vreme buna.

FakeML

Multumim @oneway  :D

Acum se poate vedea ca Porr a trecut de deschdierea (transversarea) mare - cea pentru vehicule.
Oare au si facut-o deja?

Si ceva foarte important ce se poate vedea este ca iar vor da de nisip curand, deci avansare mai grea.

tom_sawyer

#61539
Mulțumesc @Iju  pentru semnalare.

Comentariu la postarea lui Scrioșteanu citată mai sus:

Tunelul [Poiana] se va fora cu TBM, dar încă nu a ajuns în țară, cel mai probabil primăvara viitoare ajunge.




Quote from: tom_sawyer on July 01, 2024, 05:01:11 AMÎn Italia s-a folosit TBM la un tunel de 2500 m, 2 galerii, 2 benzi+bandă de urgență:

https://www.herrenknecht.com/en/references/referencesdetail/galleria-sparvo/

alecu26

Am dubii ca se va folosi TBM.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

tom_sawyer

#61541
În Polonia se folosește TBM pentru un tunel de 2,2 km:

July 22, 2024
The TBM has been launched to construct the tunnel on Poland's S19 highway.

TBM Karpatka will excavate a two-lane 2.2km tunnel between Rzeszów Południe and Babica. The Acciona and Mostostal Warszawa consortium will also construct 15 cross-passages and an emergency passage, two technical buildings and a tunnel management centre.

The TBM, which weighs 4,000 tons, is 112m long and has a diameter of more than 15m, will work at a maximum depth of 100m under the Grochowiczna hill. The tunnel is part of a new 10.3km section of road.

The TBM is expected to complete the first bore in around nine months. It will then take around three months to turn the machine for it to begin drilling the second lane of the tunnel.


www.tunnelsandtunnelling.com/news/tunnelling-under-way-on-polish-road-tunnel/



alecu26

Dus pe un sens și întors pe celalalt îl face mai economic. Dar tot am dubii.
La tuneluri rutiere, TBM ul e o excepție excepție, chiar dacă în ultima vreme vad ca scad lungimile la care se aplica.
În plus, TBM e foarte bun cu cât e roca mai slaba...gen argile, apa etc. Cea ce nu e cazul aici din ce știu. (OK...nu e Stanca dar nici nu e lunca unui rău la campie).
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Pfff77

Acum 1 an de zile Ionuţ spunea:

Quote from: Ionut on June 10, 2023, 04:36:44 PMNATM, forare simplă. Nu veți vedea TBM pe autostradă la noi, nici măcar la Meseș.

Quote from: Ionut on June 10, 2023, 04:52:18 PMS-a explicat de foarte multe ori dar probabil va mai trebui explicat. Sunt numeroase motive. În esență, nu merită efortul logistic și financiar. Pe metrou/feroviar sapi cu TBM tuneluri de pe la 5km+ pentru că ai diametru ~9 metri. La rutier diametrul este ~12 metri, deci semnificativ mai mare (+30%). Îți trebuie un TBM-monstru ca să sapi așa ceva. Pentru câțiva kilometri de rutier, 1-2-3 km de tunel, folosirea TBM nu are justificare sub nicio formă.

Pe feroviar la noi pe Brașov-Sighișoara ai 4 TBM-uri care vor fora (5km + 7km)x2 = 24 de kilometri de tuneluri linie simplă. Sunt 12 kilometri de linie dublă. Capul de forare are 9,8 metri.

La rutier probabil ai avea nevoie de un cap de forare de vreo 13 metri. :o

Pe site-ul cestrin este scris că: "TUNEL CU DOUA GALERII INDEPENDENTE, IN LUNGIME DE 1.7 KM/GALERIE"
Cum de acum este rentabilă folosirea TBM?


florin74

Doar daca il ai de pe un alt proiect (adica e daja amortizat), si modificarea/adaptarea lui la proiectul din Romania implica costuri mici.
In rest, doar fantezii.