News:

Tur de forță API 27-28 iunie, DEx12 și A7.
A7 Focșani-Buzău și Dumbrava-Mizil. DEx12 Pitești-Colonești și Balș-Craiova.

Main Menu

Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

3 Members and 25 Guests are viewing this topic.

vm75

Zona critica, unde autostrada va trece foarte aproape de DN7, este de aprox 5 km (de la restaurantul Boita pana la nord de Lazaret). Daca am inteles bine ce s-a scris aici la un moment dat, turcii si-ar dori sa se inchida complet DN7 pe perioada lucrarilor si sa-l foloseasca drept drum de santier, ceea ce ar fi o catastrofa economica pentru Romania (stiu ca Ford si Dacia facusera niste calcule cu cat ii costa lipsa PiSi si era vorba de milioane de EUR anual). Imi imaginez ce ar insemna inchiderea Vaii Oltului pentru toti agentii economici care o tranziteaza; ca sa nu mai zic de cate accidente se vor produce pe rutele ocolitoare, care sunt deja pline de puncte negre. Asa ca ar trebui ca CNAIR sa ii solicite antreprenorului sa protejeze cei 5 km critici cu plase de siguranta sau alte metode moderne, astfel incat sa nu fie nevoie sa se inchida DN7 in zona (cu exceptia unor perioade scurte, cand vor instala grinzi si predale sau vor suprabetona viaductele care traverseaza DN7). In cele 5 saptamani cat va fi inchis DN7 cred ca ne vom putea face o imagine mai clara despre capacitatea de mobilizare a turcilor. Ar fi bine ca pe langa defrisari sa lucreze deja in forta si la drumurile de santier, ca sa nu o luam de la capat in 2025. 

satanistu

Intre ce puncte se inchide DN7 sapt viitoare?

Intre Cornetu si Boita? adica exact pe unde vine si Lot 2?

shift2rail

^nu s-au precizat nici limitele spatiale nici cele temporale ( sectorul va fi inchis "ziua", whatever that means). si nici rutele alternative disponibile.

Ionut

Dacă se închide, vor închide între Brezoi și Boița.

work

La Coșevița ieri la 21 unde se termina autostrada un încărcător umplea o basculanta cu pietriș. Posibil pentru drumurile de acces

GIV

@Tony7Y evident. nu au plan tehnic aprobat, nici autorizatie de construire, nici ordin de incepere a lucrarilor. ce lucrari efective ai vrea sa vedem?

GAC

daca inchid traficul pe dn7 pt defrisari, cel mai probabil defriseaza pt toata latimea culoarului aferent A, nu doar pt cat au nevoie pt a face niste foraje...
fara AC pot face drumurile tehnologice, si judecand dupa relief, asta implica excavatii serioase, chit ca vorbim de drum tehnologic de 2 benzi; daca vor sa le faca in stil umb, arunci majoritatea excavatiilor pot fi facute inca de la aceasta etapa.

NicolaeG

Poate cineva sa cuantifica care este pierderea cu închiderea pe timp de noapte a sectorului Boita - Caineni? Închidere totala eu cred ca este cel putin 1% din PIB pe luna cuantificat din timpi de tranzit și costuri de transport mai mari.

GAC

ca alternativa la DN7 poate fi folosit transfagarasanul, in special pt masini, doar sa fie la balea politisti care sa preintampine stationarea. blocajul la balea e in weekend, in timpul saptamanii nu-i bai.

hefaistos

Pierderea cui?
La buget unii ar spune ca e chiar castig:
Kilometrii în plus - ocolire
Combustibil în plus
Accize în plus.
În rest, vai de muritorii de rand.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

Xenos

O imensă bătaie de joc pentru turismul național. În rest, mă gândeam ce ar fi fost în presă dacă ar fi anunțat chestiile astea un ministru PNL sau USR.

voicul

@NicolaeG Sa incerci sa faci si un calcul cat castiga Romania daca se face A1.

Adica nu asta e logica - sa fie mai bine, chit ca temporar s-ar putea sa fie mai rau?

Deci: cat va castiga Romania in urmatorii 50 de ani ca e gata A1?

In rest - acelasi wooow de ieri!
Plin de emotii de 3 zile.
Nu prea stiu ce turism din Romania se va distruge ca ... nu prea vine strainul cu masina in Romania.
Dar la fel - si cat va castiga turismul din Romania dupa ce e gata A1?

Multa, multa, multa emotie si majoritar: la noi e cel mai groaznic ever!

Si desi e si multa vorba si pareri (si e normal sa fie asa) poate e doar senzatia mea ca cumva toti fix intre 8 Iulie si 9 August s-au gasit sa dea ture de centura pe DN7. Toata Romania doar pe DN7 o sa fie si FIX atunci s-au gasit sa opreasca traficul in reprize de cate 20 - 30 de minute!
Pare ca nu avem norok!

marius.firtonea

@voicul cat castiga Romania daca se face A1? Autostrada asta trebuia sa fie gata acum 20 de ani ca sa nu zic mai mult. Si acum tu vii si ne zici ca e normal sa se inchida unul dintre cele mai circulate drumuri din tara pentru o luna?
Nu știu de ce ne mai miram de politicieni cand avem astfel de cetățeni pe aici!

alecu26

#61198
Eu am doua lecții de învățat de aici, sper și altii:

1. Cat de complicat e și ce înseamnă un Studiu de fezabilitate făcut pe bune mai ales în zone montane.
2. Cat de important e ca proiectantul sa se gândească și sa înțeleagă cum se executa o autostrada (sau orice construcție în general). Și sa își pună întrebări practice și sa încerce sa dea răspunsuri...dar asta cum se face, dar asta...dar aia? Dacă nu știe sa întrebe. (Dacă făceau asta și la un nivel minimal nu erau situațiile de acum). Și asta e doar începutul. E doar SF ul făcut pe une de fapt....și în care concluzia logica va fi ca nu e fezabil proiectul dar e prea târziu ajuns la concluzia asta.

România trage și plătește enorm pentru SF uri făcute cu fundul, la norma, ca proiectantul sa își ia bani frumoși pt niște carioci fără valoare.

Îmi amintesc cum se contraziceau unii și luau la mișto pe reprezentantii Jaspers și Halcrow care au verificat un pic proiectul.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

DanStanciu

Quote from: horatiu.cosma on June 17, 2024, 06:19:09 PMEste vorba despre vreo 5km între Boița și Lazaret, unde traseul autostrăzii e foarte aproape de DN7. Soluție există, dar presupune costuri suplimentare și deranj birocratic (mutat DN7 pe bucata aia pe cealaltă parte a Oltului, cu un pod peste Olt și folosit barajul de lângă Lazaret). Dar e de muncă. Și cum reacționează MT și CNAIR când e de muncă în plus? La anu și la mulți ani. Sau în limbaj pentru popor, "încă nu s-a luat o decizie".
Solutia e cunoscuta, exista, a prezentat-o Horatiu Cosma.
Insa aceasta deviere ar fi trebuit sa fie aproape finalizata acum, daca in 2025 ne doream ca Mapa sa lucreze la autostrada fara sa se inchida DN7. In lipsa acestei devieri, DN7 o sa fie inchis cativa ani, nu doar o luna. Iar realizarea acestei devieri implica si ea un proiect, fonduri, un constructor si timp. Iar CNAIR nu a facut nimic, a bagat capul in nisip si asteapta un miracol salvator.
Prioritatea absoluta ar trebui sa fie devierea respectiva a DN7 pentru a se asigura traficul pe Valea Oltului.