Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

3 Members and 4 Guests are viewing this topic.

horatiu.cosma

A apărut aici memoriul de prezentare cu modificările acordului de mediu de pe LD2.

Printre cele mai importante modificări se numără:

- 50 de metri distanță între cele 2 tunele paralele. Prin această distanțare, pe ultimii 4km dinspre Holdea sensurile autostrăzii vor fi complet separate, fiecare cu propria geometrie. Tunelurile au 2 benzi, banda de urgenta plus trotuare.
- tunelul lung va avea 4 galerii pietonale de trecere intre sensuri si o galerie de trecere auto fix in mijlocul tunelului. El va fi format din 3 secțiuni: prima de circa 800m de tunel forat, a doua de 300 de metri de tunel cut-and-cover și a treia de 800 de metri tot de tunel forat.
- aceeași structură rutieră în tunele ca pe restul autostrăzii (parcă în tunelul C. de Argeș e beton rutier în tunel, poate ne explică specialiștii care sunt avantajele/dezavantajele fiecărui tip de structură rutieră în tunel)
- aproape de capătul Holdea s-a introdus un viaduct nou de 210 metri care nu era inițial. În ciornă, pardon SF era prevăzut terasament de 6-18 metri înălțime pe o zonă mlăștinoasă acolo
- a crescut lungimea tunelelor după proiectare, primul tunel de la 360 la 410 metri, al doilea de la 1750 la 1980 metri

O chestiune cel puțin dubioasă e la viaducte. La licitație, conform acordului de mediu anterior, se precizează că e un viaduct lung de 1km și încă unul de 350 de metri. Acum, fără nicio explicație, apar în acest document 3 viaducte, unul de 120m, altul de 210m și al treilea de 40 de metri. CNAIR ține cu dinții la orice licitație de lungimea minimă a viaductelor, care e considerată sfântă. Aici pare că a avut loc o negociere subterană, posibil UMB o fi zis că SF-ul e varză, nu se pot face tunelurile în banii ofertați, că trebuie lungite tunelurile, lucrări extra și alte asemenea, că se pierd banii PNRR dacă se blochează proiectul și își ia jucăriile, un mic șantaj și brusc au intrat la apă podurile, de la 1,3km la 350 de metri. Cam ciudat.

JohannDB

Joia trecută pe la orele 22, în trecerea spre Nădlac, se puteau vedea "dumper"-ele de tonaj mare încărcate de un excavator sub pasajul peste A1 de la km 412 Holdea și plecau pe drumul tehnologic spre zona tunelelor..... Erau vreo 5 din ce am observat în timp ce urcam breteaua spre giratoriu....

dr4qul4

trebuiau cumva sa compenseze lungimea tunelurilor cu 280m. Asa ca au taiat 980m din viaducte.
Ciudat insa cum asemenea modificari se aplica doar unora. Daca s-ar aplica mai des (=indiferent de constructor) am avea mai putine proiecte blocate.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Deschideri 2024: Intaia Cocoasa + L3, Lotul Coni , T1DX12, A0L3,

mircea

Cel mai interesant e că au rămas în picioare benzile de urgență în tunel.

Earthchild

Mă bucur dacă reduc din viaducte în favoarea tunelurilor. Pesemne coboară și cota autostrăzii.

alecu26

Betonul e mult mai ok ca suprafata de rulare in tunel dpdv al sigurantei la foc.
Mutand asa mult tunelurile unul fats de altul posibil sa se fi schimbat un pic geografia...si de aici diferentele la viaducte
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

satanistu

Deci nici acum nu e stabilit 100% cum se fac tunelurile iar astia inca spera ca sa nu piarda finantarea pe PNRR?

Mai bine ar face un pustiu de bine si ar muta finantarea pe altceva care o sa se termine sigur...

Ionut

Pe ce să muți LD2...?!
LD2 a fost început pe POS-T, fazat pe POIM... nu se poate faza din nou pe PT...

alecu26

Deci deceniul asta sau urmatorul?
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Dop

#61119
Deci devine ft clar ca in 2026 daca stadiul lucrarilor e la 60% suntem multumiti. Legat de bani si asa mai departe, nu cred ca ne intereseaza pe noi. Sa il bage pe ce program vor ei, chiar sa ne infunde de o alta datorie, oricum avem destule, dar sa circulam pe acest ciot lipsa.

PS: nu stiu cum se gandesc sa blocheze traficul pentru lucrari chiar acum vara...timpul de asteptare a fost si de 2 ore zilele trecute, alte minti luminate...bata-i Cucu!

danutzu_1069

#61120
Careva pe la tuneluri?

LE: pun si eu poze mai tarziu

(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader

costica1234

Am fost! Ne-au lasat sa intram pana in dreptul primei galerii care uneste cele 2 tuneluri. Cateva poze de la sol acum si o filmare mai spre finalul zilei.



































Powered by API/PUM imgur uploader

andreita

imi pare tare rau ca n-am mai putut ajunge :(

super, multumim pentru poze. au mentionat si un % al lucrarilor ?

danutzu_1069

#61123
Plimbarea este libera, nu ghidata.
Este accesibil pana la prima legatura pietonala dintre tuneluri. Asta are pardoseala la cota finala.

(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader

(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)

Cofrajul glisant pentru pasajul pietonal dintre tuneluri

(GPS)


(GPS)

Asa va arata pasajul pietonal dintre tuneluri.

Powered by API/PUM imgur uploader

Ionut

Ce mișto.
Se pare că Porr se pricepe și la PR, nu doar la tunelistică.