Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

5 Members and 15 Guests are viewing this topic.

Ionut

Arată urât, da. Dar nu e nimic senzațional, nu e ceva nemaivăzut. Dacă ar fi să ghicesc, pe baza experienței de pe alte șantiere, aș spune că în acele zone mlăștinoase, cu apa sus de tot, poate și ceva greșeli/grabă/neatenție la așternerea și compactarea umpluturilor (vedeți cât de înalt e terasamentul), au avut tasări/deplasări ale terasamentului peste limitele admise și au fost nevoiți să scoată tot și să refacă (gen Aktor pe A10, sau Comsa lângă Ilia pe A1, ba chiar și UMB a scos de pe A0 Nord în două locuri, dar e drept că parcă nu până jos).

Nimic senzațional. Se întâmplă. Recalculează, bagă mai bine/atent, repară. Trecem mai departe.

Ionut

API pe Facebook

Sibiu-Pitești 5, integral în 2025 sau ceva și-n 2024?

Luna iulie este decisivă pentru deschiderea în 2024, înainte de termen, a jumătății sudice din Secțiunea 5 a Autostrăzii A1 Sibiu-Pitești. Inaugurarea completă pe toți cei 30,35 km iese din discuție din cauza podurilor cu tablier metalic rămase în urmă și a nodului Curtea de Argeș unde nu toate terenurile sunt libere pentru lucrări.

Însă este perfect fezabil ca în decembrie 2024 să circulăm pe aproximativ 15 km între Bascov (Pitești) și nodul Mănicești aflat la jumătatea lotului. Avem două straturi de asfalt aproape peste tot și structurile plus restul lucrărilor sunt într-un stadiu avansat.

Cu un singur "dar": podul peste canalul Argeș la est de Merișani, punctul critic cel mai întârziat, unde înțelegem că tablierul metalic ar ajunge în șantier abia în iulie, finalizarea fiind estimată în noiembrie 2024.

După cum vedeți în captura comparativă din prima imagine, 11 aprilie vs 21 iunie, progresul constructorului în acest punct a fost slab. Sperăm să nu fie încă un episod de încordat mușchii între Grindeanu și antreprenor.

Italienii de la WeBuild sunt super relaxați fiindcă termenul contractual este septembrie 2025. Căzuți în dizgrația oficialilor MT și CNAIR, se acuză reciproc de șantaj și gânduri necurate. Mărul discordiei este dat de problemele de execuție la podul suspendat de la Brăila.

Evident, din acest meci pierdem tot noi, fraierii care plătesc toată distracția. Între Brăila și Jijila drumul e gata dar în loc de trafic avem momentan un frumos muzeu.

Sperăm să nu pățim la fel și aici, pe A1 Pitești-Curtea de Argeș, și la final de 2024 românii să primească 15 kilometri noi de autostradă între nodurile Bascov și Mănicești. Probabil ne vom lămuri în următoarele 6-7 săptămâni dacă e albă sau neagră.

Xenos

De ce se încăpățânează să nu facă prima traversare peste canal? Zici că e zidul chinezesc, acolo arată așa de 1 an....chiar sunt niște șantajiști de 3 lei.

Ionut

^ Citește și tu poziția de mai sus, scrie cu roșu. :)

danutzu_1069

Sa fim serioși, daca dădeau in lucru tablierul de pe la începutul contractului, era gata de mult timp....
Asa, te cred si eu ca e gata in iulie daca l-au dat acu' 6 luni.

AdrianB1

Tablierul ala costa; il comanzi cand stii sigur ca il poti monta si poti lua banii pe el, altfel nu platesti furnizorul si stai cu el pe jos. Nu stiu daca il poti factura catre CNAIR pana e macar asamblat, iar ca sa blochezi banii costa. Ca project manager ideal i sa il planifici just in time, sa iti vina in ziua in care te apuci de el, ca atunci incepe sa curga termenul de plata catre furnizor si tot atunci incepe sa curga timpul tau de lucru pana la facturare. Creditele nu mai sunt ieftine.

danutzu_1069

#61101
Treaba sta un pic altfel, ai marfa facturata de furnizor in santier, poti sa o decontezi cu urmatorul SIL.

Acolo este un punct cheie pe care webuild l-a identificat corect si il foloseste ... mai putin corect.

survola

#61102
Ieri pe A1 erau transportate dinspre București spre Pitești 4 grinzi din acestea metalice albe, sper că sunt pentru acest prim pod.

La 14:30 lucrează tot WeBuild? Ce se face acolo?

Telvanni

Ma poate ajuta cineva sa inteleg de ce au facut aceste ziduri atat de lungi? Care e motivul pentru care nu s-au limitat doar la ampriza drumului? Multumesc!


csebi24

In termeni tehnici nu stiu, dar prespunca e solutia cea mai usoara/ieftina.
Grinzi de beton nu se putea din cauza diagonalei de traversare a canalului. Necesita grinzi prea lungi, singura solutie era tablier metalic care e mai scump/greu de construit.
Asa faci un "pod drept" suficient de mare sa treaca A in diagonala peste cu grinzi mici.

alecu26

Grinzile sunt puse transversal (perpendicular) pe acele ziduri...dar drumul trece oblic.
E o solutie des adoptata la poduri foarte oblice (a facut Straco la Orastie Sibiu lot 2 la sebes peste o linie CF).
Din ce stiu initial acolo era pod in consola cu o deschidere centrala de vreo 120 metri.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

abcxyz

#61106
^^^ Mai au câteva zone unde au procedat tot așa (la altă scară, desigur), se vede în filmare foarte clar despre ce este vorba (8:15, 10:33, 13:06).

CAS

#61107
Asta a fost cerinta HIDROELECTRICA, podul sa fie perpendicular pe canal.

GAC

Chiar daca ar avea astazi tablierul metalic pentru ultima deschidere neatacata, nu cred ca ne-ar ajuta prea tare. Antreprenorul mai are inca 2 structuri metalice la care mai are mult de furca. Pur si simplu, daca ar fi sa redirectioneze o parte din resurse ca sa atace si ultima structura, ar insemna sa inatarzie cu buna-stiinta celelalte structuri.
Eu m-as bucura sa termine toate structurile metalice pana la data la care vor veni in santier piesele metalice.

dr4qul4

care sunt celelalte 2 structuri?
Podul asta peste canal este singura structura intarziata pana la nodul de la Mănicești .
Si pentru anul asta discutam doar de o deschidere partiala pana la nodul Mănicești.

Daca nu cititi nici macar ce apare cu rosu in postarile lui Ionut (de obicei foloseste rosu doar pentru punctele importante din pozitiile oficiale API), atunci mai bine nu va bagati in discutie.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Deschideri 2024: Intaia Cocoasa + L3, Lotul Coni , T1DX12, A0L3,