Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

8 Members and 66 Guests are viewing this topic.

iDrive

Cred ca pe plaiuri mioritice studiul de fezabilitate este vazut (de catre autoritati, pasionati, random dudes) ca un pas total nenecesar, impus de altii pe care, din pacate, trebuie sa il bifam si ne intarzie proiectele. Nu stiu de ce mentalitatea asta de "noi muncim, nu gandim" a avut (vezi linia de cale ferata Valcea Valcele...) si inca mai are atatia adepti. Eu personal cred ca primul semn de "bine" in infrastructura mare e atunci cand o sa fie un sf facut pe bune, scump, care a durat atat cat trebuie si care o sa zica: nu, pe aici nu putem / nu renteaza sa facem ceva, si rezultatul o sa fie acceptat politic. Pana atunci... muncim.

carutasul

nu e nici o bucurie, trebuia făcut de mult, ăsta era un SF pe care trebuia să îl facă mai întâi nea Nicu o dată ce a început A1 și a fixat traseul prin Pitești, apoi în '90, în 2000 la aderare etc etc. Dar acum era o situație de oportunitate, un fel de "acum ori niciodată", eu personal mă bucur că s-a început. E un fel de "damage control", dacă nu începeam acum nu știu dacă mai începeam în următorii 20 de ani, dacă te uiți la situația geopolitică îți dai seama că suntem pe ultima sută. În final în afară de a dura mai mult și a costa mai mult nu văd alt risc, dacă pui în balanță cu a nu face deloc... Dacă discutăm despre a-l face pe bune sau nu, preferam, evident, să fie pe bune, dar între varianta de a porni așa cu riscurile implicite și a mai amâna încă 2-3 ani până am fi avut ( sau nu, că și ăla putea să pice din diverse motive) un sf bun... prefer așa. E doar părerea mea, nu vreau să se supere nimeni pe mine, mai ales că nu am luat eu decizia :)

hefaistos

Nu e bine ce s-a făcut, dar acum e deja contractat la execuție. Sa vedem dacă Mapa nu o sa elimine din contract anumite zone, pentru a rentabiliza proiectul. Model UMB pe A3
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

GAC

problema este cu padurile / birocratia. daca iese AM, trebuie ca autorizatia de defrisare sa iasa in aceeasi zi. asta e cauza pentru care antreprenorul sa miscat asa greu, ca daca avea locatia defrisata, termina sf de mult, chit ca folosea un singur utilaj de prospectiuni.

Feri

S-au emis o nouă AC pentru Tigveni - Curtea de Argeș (Etapa a III-a)

milo1981

O poza din avion cu lucrarile din zona tunelului de pe lot 4



autoMinder - aplicație de management a parcului auto

Feri

QuoteAutostrada Sibiu – Pitești, ,,lotul 6": Guvernul aprobă indicatorii tehnico-economici pentru modernizarea lotului 1 Curtea de Argeș – Tigveni de pe DN 73 C / 400 milioane lei pentru reparația a 11 kilometri de drum național

Guvernul urmează să aprobe vineri, 21 iunie 2024, indicatorii tehnico-economici pentru modernizarea lotului 1 al legăturii dintre Curtea de Argeș și Râmnicu Vâlcea, până la Tigveni, parte din ,,lotul 6" al Autostrăzii Sibiu – Pitești. Valoarea estimată este de peste 400 milioane lei pentru 11 kilometri și durata de execuție este de 16 luni.

Lucrările vor presupune realizarea unor structuri de sprijin pe piloți forați, consolidarea tronsoanelor de drum, construirea de sensuri giratorii la intersecția între drumul național DN 73C km 54+000 și drumul județean DJ 678A și la intersecția între drumul național DN 73 C km 54+900 și drumul de legătură la Autostrada A1 Sibiu – Pitești. Vor fi amenajate și benzi pentru vehicule lente pe două sectoare de drum. Pe traseu sunt și patru poduri, dintre care două vor fi reabilitate, iar celelalte două vor fi reconstruite.
economedia

hefaistos

#61057
Ca la prosti.
În loc sa prioritizeze lotul Tigveni Râmnicu Vâlcea au acordat prioritate dublării lotului 4 al autostrăzii. Probabil ca va fi gata autostrada înaintea modernizării, ceea ce va insemna cheltuiala inutila.
Si parca vad ca lotul Tigveni Râmnicu Vâlcea va fi gata înainte de lotul 3 al autostrăzii.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

GAC

la fel de inutil ca dublarea boita talmaciu...
sunt toate sansele ca lotul 4 sa fie gata inainte de acest DN de peste deal. 80 mil eur in vant, mai ales ca zona aia e instabila din strafunduri.

GodLesS

QuoteConstructorul care lucrează pe lotul Curtea de Argeș al autostrăzii Pitești – Sibiu va organiza sâmbătă, 29 iunie, ziua porțilro deschise la primul tunel forat la nivel de autostradă. Porr Construct a reuișit să treacă de borna de 50% la cele două tuneluri, ,,Alina" și ,,Daniela" din punctul Momaia, ocazie cu care va oferi șansa celor pasionați de infrastructură să vadă la fața locului cum se lucrează și care este stadiul mult așteptatei investiții.

Ziarobiectiv

StefanA

Mai rau ca la prosti:
O sa fie deschis lotul 5 si traficul de pe autostrada va intra pe.un drum in lucru, chasing inutile din moment ce va fi gata dupa lotul 4.
Iar intre Tigveni si Valcea ptobabil vor ajunge sa lucreze fix dupa ce deschide si Porr.
Unde esti tu Tepes, Doamne?

alecu26

Inca astept SF ul care va zice ca un proiect nu e fezabil.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

TeoH9

Da, si mie mi se pare interesantă abordarea asta a SF-ului. Pe de o parte, logic ar fi ca documentația să fie făcută să vezi dacă o investiție este fezabilă sau nu.
Pe de altă parte, normativul zice să prezinți minimum 2 soluții/propuneri fezabile care să fie comparate  :lol:
Sunt și eu curios dacă există vreun SF in Romania care sa aiba la concluzii ca solutiile studiate nu sunt fezabile.

BigZ

Atat timp cat "Orice este posibil" nu prea ai cum sa-ti iasa ca nu e fezabil. De-aia ajungem cu solutii "fezabile" de miliarde de EUR (tot dupa niste SF-uri facute la misto).

carutasul

sunt situații și situații. În cazul de față, cu A1 trasată deja pe la Pitești "nu există nu se poate" :) Probabil că studiul de care zice @alecu26 ar fi putut fi făcut în 1970, când o puteam muta pe la Ploiești sau știu eu, pe Valea Jiului să zicem. În momentul în care s-a luat decizia să treacă pe Valea Oltului SF-ul nu prea poate să mai zică decât cât costă și eventual mici variante de traseu, dacă faci tunel sau viaduct, din astea. Din cauza asta am și zis că în cazul de față e mai bine că mergem înainte ca soldatul sovietic, pentru că nu prea avem încotro. Așa la modul general sigur că și eu prefer SF-urile bune și temeinice ( și care să aibă și varianta "nu se poate", că așa e, nu prea am văzut așa ceva în ultima vreme, cum dealtfel discutam și pe topicul cu canalul București :) ). Sigur că dacă Victor Ponta când a venit la putere în loc doar să anuleze licitația ar fi pornit și un SF ca lumea, acum am fi avut o altă bază de licitație. Dar dacă nu s-a făcut... Până la urmă și aici e un calcul de rentabilitate, poate iese cu 50% mai scumpă decât ar fi ieșit cu un studiu bun, peste 10 ani, dar peste 10 ani probabil ar fi oricum mai scumpă din cauza creșterii generalizate a prețurilor plus că ai pierdut 10 ani...