News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

2 Members and 14 Guests are viewing this topic.

alin2pas

Păi între Valea Mărului (haltă?) și Km. 355+100 nici nu ai pe unde să treci cu vreun drum între calea ferată și Olt, vreo 3,5 km. În rest mai sunt tentative de drumuri (între Turnu Roșu și Valea Mărului, respectiv de la K. 355+100 la podul peste Olt din apropiere de Lazaret), dar oricât ar încerca să mute drumul pe partea stângă a Oltului, pot face doar ceva pentru mașinile mici. Camioanele nu vor avea de ales decât să ocolească prin Defileul Jiului sau pe Valea Prahovei. Bulgarii au folosit astfel devierea între Mezdra și Botevgrad când au închis E79 (acum câțiva ani) pentru mașinile sub 7,5 tone pe drumuri județene și comunale între Rebărkovo și Liutidiol (cu multe viraje strânse și porțiuni cu lățimea drumului de doar 3 metri), iar mașinile mai mari treceau pe drumul 81 prin pasul Petrohan dinspre Montana spre Sofia și pe drumul 16 dinspre Sofia spre Vrața - Montana. Bulgarii au ținut acea porțiune închisă cam o jumătate de an. La noi ar trebui cam la fel, timp în care constructorul să lucreze intensiv pentru a face locul pentru autostradă. E mai bine așa, decât să oprască circulația pentru fiecare detonare în parte, apoi să se stea câteva ore (sau poate mai mult de o zi) până curăță zona și pot da drumul la circulație.

GAC

intradevar, gaurile pentru TNT pot fi date in cateva luni, dupa care oprit traficul, incarcat TNT (in cateva zile) detonat si ulterior transportat steril si curatat in 3 luni). perioada optima pt aceasta operatiune ian-aprilie, cand in afara de transportat bolovani nu prea ai ce sa faci.

stangabriel

#61037
https://www.facebook.com/watch/?v=821281009929434

Filmare de pe santierul lot 5 , Iar d Irinel spunea ca este increzator pentru deschidere la final de an, dar in timp ce spunea asta, la montaj au pus imagini de la podul critic peste canal, care este in acelasi stadiu de mult timp.  :lol:  :lol:  :lol:

Ionut

L-au lucrat pe la spate. :lol:
Păcat, mare păcat.

FMM de politică și de prostie și de ^*$&#)&()&%(*$& (*$(*%& (*$%&$( *%)*@$^%*&#@^%)(

GAC

eu m-as bucura mai mult sa-i vad mobilizati pe italieni pe lotul 3, la trasarea drumurilor tehnologice, in format 4 benzi, la asamblarea liniilor de fabricare a grinzilor, la aprovizionarea cu custi de armatura si agregate pt beton decat sa deschide in pripa lotul 5. sudura de teblier metalic nu poate fi grabita. cel mai probabil pana la toamna vor termina de asfaltat (ex-structuri) si pana de paste pot termina detaliile multe & marunte.

Konter

#61040
Peste 1.000 de oameni pe santier in conditiile in care lucreaza susținut de vreo 3 ani si sunt la abia la 65%. Mapa&Cenghiz trebuie reziliati daca nu se mobilizeaza masiv in cel mult un an, altfel mai discutam prin 2035 daca o sa fie gata sau nu.

"Pe șantierul tronsonului de autostradă Curtea de Argeș – Pitești, din A1 Sibiu – Pitești, antreprenorul italian execută lucrări pe întregul amplasament al lotului, atât la corpul autostrăzii, cât și la toate structurile aferente,
Antreprenorul Webuild a mobilizat pe întregul șantier 1057 de persoane. "Având în vedere buna mobilizare a constructorului, țintim să finalizăm acest lot de autostradă mai devreme față de termenul contractual, fiind posibil chiar anul acesta", a declarat secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Irinel Scrioșteanu.
Acest tronson are 30,35 km și, potrivit CNAIR, stadiul fizic al lucrărilor era de circa 65% la începutul lunii mai.
Finalizarea este prevăzută pentru anul viitor, conform termenelor contractuale. Valoarea contractului este de 1,71 miliarde lei fără TVA.
Pe șantier continuă așternerea stratului de bază de asfalt AB31.5 (87%) și a stratului de legătură BAD 22.4 (18,5%). Se fac lucrările de umpluturi din pământ. Au început lucrările de betonare a rigolei mediane și lucrările de montare a stâlpilor necesari pentru panourile fonoabsorbante. Este în curs de finalizare montarea tablierului metalic aferent podului peste râul Argeș de la km 95+927, fiind montate 2628 tone din 2723 tone.
Pentru podul peste râul Valsan de la km 109+383 se află în curs de finalizare montarea grinzilor prefabricate, predalelor și plăcii suprabetonate și a început montarea liselor prefabricate.
Au început lucrările de betonare a grinzii parapet aferent viaductului pentru evitarea zonei de siguranță a căii ferate și zonei digului lacului Budeasa (km 115+240).
La nodul rutier Curtea de Argeș continuă lucrările de terasamente, de realizare a stratului de formă și a stratului inferior de fundație din balast.
La nodul rutier Băiculești au început lucrările de așternere a asfaltului – stratul de legătură pe bretele de acces 1, 2, 3 și 4.
La nodul rutier Bascov se execută lucrări de umpluturi din pământ, stratul de formă și stratul inferior de fundație din balast și au început lucrările de execuție a fundațiilor pentru zidul de sprijin aferent bretelelor 3 și 5"

ijwtsh

#61041
Nu prea cred ca o sa se rezilieze. Daca e adevarat ce se zice pe-aici (chiar fac studii geo, inainteaza propuneri indraznete precum inchiderea Vaii Oltului) inseamna ca chiar fac treaba. Atata ca fac treaba care nu trebuia facuta in contractul asta. Si atunci e in interesul CNAIR sa-i pastreze, pentru ca inseamna ca Mapa chiar vrea sa reuseasca, dar nu poti pe studii facute pe genunchi.

In acelasi timp, m-as fi asteptat sa vad mai multa activitate pe partea cu AC.

Dar tot in acelasi timp, probabil ca dupa ce au PT ca lumea si o strategie de executie stabilita, o sa vina cu catel, cu purcel din Turcia si o sa ia cu asalt tot, astfel incat sa nu mai conteze ca inca nu s-au apucat mai devreme de particica infima care are acum AC.

Multe supozitii aici, stiu.

In final, cel mai probabil va trebui sa existe intelegere intre ambele parti - CNAIR si Mapa. Probabil chiar trei parti: si noi.

GAC

e dovada de seriozitate ca fac aceste studii geo temeinic, dar ce ne facem daca reiese ca e necesara o schimbare de traseu?

alecu26

Probabil solutie similara cu ce s-a intamplat la A3.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

carutasul

cred că știm cu toții că loturile astea au fost pornite cu o mare doză de necunoscut. Dar până la urmă nu prea aveai altă soluție, să te apuci să faci un sf pe bune însemna mult timp și foarte mulți bani și probabil oricum riscul să găsești surprize nu era nici așa foarte tare redus. Iar peste câțiva ani când erau gata toate poate nu mai aveam nici cofinanțarea UE sau nu de aceeași valoare. Așa că mai bine ministerul ar trebui să meargă înainte cu el cât se poate, cu condiția ca lucrarea să înainteze. Iar dacă la un moment dat constructorul se împotmolește probabil o soluție ca la Domnești, cu un antreprenor care să preia lucrarea în loc de altă licitație ar fi de preferat (desigur că aici e mult mai dificil să găsești constructorul, că nu e un pasaj cu 2 km de șosea...). Nu știu cine e supervizorul pe lotul ăsta, ar fi util să fie unul competent pentru că evident vor fi multe schimbări și trebuie aprobate în cunoștință de cauză.

alexa_adrian2001

Cred ca multi nu o sa fie de acord cu tine la propozitia asta, si nici eu: "să te apuci să faci un sf pe bune însemna mult timp și foarte mulți bani "
Pai atunci de ce mai facem SFuri pe restul loturilor?

Hai sa le dam drumul fara, si asa nu au nici o valoare!?

Din cate stiu eu pregatirea unui proiect ar trebui sa ia cam 60 - 70 % din timp si restul executarea! Nu ma intreba de unde am scos cifrele :)) Dar oricum pregatirea e cea mai importanta! Altfel ajungem ca si pe A3 cu UMBu. Si tot nu se va termina mai repede.

De altfel daca vrei fara SFuri poate daca CNAIR ar fi avut o firma de constructii si ar fi construit ei ar mai fi ceva...

carutasul

pe loturile unde ai acces ușor și relieful e previzibil e normal să faci sf-ul pe bune. Aici trebuie deja construite drumuri de acces pentru utilaje din faza de sf, plus că fiind zonă montană probabil că poți săpa într-un loc și la 200m mai încolo să fie total altceva. Când te apuci să faci drumuri, chiar și doar de șantier, deja vorbești de multe luni de zile, iar traseul e cam bătut în cuie, indiferent de ce găsești tot pe acolo trece autostrada, doar soluția tehnica diferă... Acum, ținând cont că e o șosea pe care trebuia să o incepem din 1990, ar fi fost timp, dar acum chiar nu mai e...

horatiu.cosma

Deci fiindcă e greu, scump și durează să faci un SF pe bune la munte, mai bine scoți la licitație o cariocă pe hartă, să facă constructorul SF-ul (tot greu, tot scump și tot de durată), dar măcar așa ai o șansă să nu bată carioca licitată cu realitatea din teren, să se schimbe traseul, să se reliciteze, să se prelungească cu ani de zile toată povestea. Gândire sublimă, pe chipul și asemănarea celor din CNAIR, timpul trece, leafa merge.

Siciltir

Însăși denumirea spune totul: studiu de fezabilitate. De aia trebuiesc făcute pe bune, pt a evita zonele in care terenul nu corespunde si a balansa costurile. Strict legat de Mapa, dacă chiar le fac la modul serios sa i felicităm.  In același timp, ar trebui sa i vedem si pe Webuild făcând același lucru pe lotul 3.

Deutschländer

Gandirea asta imi pare cam la fel ca "Dar cel putin a facut si unele lucruri, nu doar a furat".
Tara e atat de lethargica, atat de putine lucruri se fac, sa se accepta cam orice.

Dar vedem cum iese poveastea daca se gaseste ceva care le interzice sa trec mai departe pe traseul existent. Atunci ne bucuram de SF prost facut "dar in timp".