News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 13 Guests are viewing this topic.

alin2pas

#61020
Să nu uităm că pe defileul Jiului a mai fost un șofer ucis de căderile de bolovani. Luna trecută a căzut un bolovan cam cât un cap de om la câteva zeci de metri în fața mașinii mele când mergeam pe defileul Jiului, asta cu tot cu acele tentative de plase de protecție. Pe valea Oltului sunt locuri unde chiar și la detonări cu cantități reduse de exploziv există riscul de căderi de roci pe drum, deci oricum va trebui oprită circulația și în aceste cazuri. Nimeni nu își poate asuma riscul ca rocile să ajungă pe drum fără să fie oprită circulația. Renunțarea la operațiile de împușcare cu explozivi și tăierea rocilor cu mijloace mecanice ar crește costurile și durata de execuție extrem de mult. Se pot planifica aceste operații de detonare, cu întreruperea circulației timp de câteva zile, cu anunțarea în presă și pe site-ul CNAIR, găsirea unor variante de ocolire și montarea de indicatoare de informare. Să nu uităm că bulgarii au închis complet E79 între Mezdra și Rebărkovo timp de mai multe luni când au efectuat în acea zonă ucrări pentru viitorul drum expres, timp în care au fost mai multe variante de ocolire (pentru mașinile mici, pentru camioane dinspre Sofia spre Montana și invers). Se pot bloca anumite porțiuni pe valea Oltului, cu condiția ca în zonele respective constructorul să lucreze intensiv, pentru a avea aceste restricții cât mai puțin timp posibil.

Alexander

Quote from: alin2pas on June 18, 2024, 10:15:08 AMPe valea Oltului sunt locuri unde chiar și la detonări cu cantități reduse de exploziv există riscul de căderi de roci pe drum
Cred ca mai corect este spus: pe valea oltului sunt locuri unde chiar si din senin exista riscul sa cada roci...
Daca am lua in calcul vibratiile de la escavatoare/camioane/foreze, posibilele fisuri care apar in urma detonarilor, eroziunea etc nu stiu cine ar mai avea curaj sa treaca mult timp fara o stabilizare cap coada a versantului.

mihai1

Pe valea oltului va trebui inchisa circulatia, nu avem ce face. Pana la urma suferim acum, dar peste cativa ani avem si noi autostrada care trece carpatii. Intre timp ar trebui sa ne gandim la solutii. De ex, pe perioada verii transfagarasan si A1 de la Curtea de Arges mi se pare o varianta foarte buna pentru masini.

pest1969

Daca s-ar termina DX12, optiunea sudica nu ar fi o solutie pentru cei care vor sa ajunga la TM & Nadlac?

Kimi

O eventuala inchidere a traficului pe VO in timpul zilei ar paraliza complet VP.

horatiu.cosma

Cu câtă lejeritate închideți principala rută comercială pe rutier a țării. După ce nu mai ajunge păpica pe raft la supermarket poate vă schimbați părerea  :D .

mihai1

Nu e lejeritate, e necesitate, e prea riscant sa dinamiteze cu trafic dedesubt. Plus vom trai noi cumva cateva luni, max ani, fara valea oltului, nu e chiar sfarsitul lumii.

pest1969

Pai putem presupune ca e o inchidere temporara pe parcursul unei zile, nu?
Ai optiunea sa astepti pana se redeschide sau sa alegi o ruta alternativa: Valea Prahovei, Valea Jiului sau E70(Caransebes).
E clar ca toate aceste optiuni se vor aglomera si mai mult, dar care sa fie alternativa?

horatiu.cosma

Pe parcursul unei zile? În care să se taie 70 de hectare de pădure și să se sape 5 milioane de metri cubi de stâncă?

Am scris mai sus despre soluția reală.

pest1969

Da, dar pana face MAPA un pod peste Olt...
Presupun ca nu taie copaci noaptea, iar dinamitarea e o chestie mai degraba punctuala, care se poate securiza pe timpul unei zile.

carutasul

Oltul pe acolo e un pârâu :) Mă rog, nici chiar dar...
Însă evident că nu trebuie nici să închizi șoseaua pentru că se taie copaci...

dorum

N-o sa construiasca Mapa nici un PiSi2 :(
Sunt de 2 ani aici si n-au facut absolut nimic.
Mult dupa 2030 va fi intregit PiSi :(

GAC

pentru traversarea temporara a oltului poate fi si un pod bayley, se monteaza in cateva zile; tine si un tanc.

voicul

^Mda, diferenta dintre teorie si practica:
Teorie (mai ales ca eu nu am plan sa trec pe VO) - sa inchida ca va fi mai bine pentru restul.
Practica cand jdemii de soferi vor fi surprinsi chiar si de o inchidere temporara:
- Ce tara de c**at avem!
- Nu se mai poate asa.

Eu zic ca si noaptea daca inchid creaza probleme.

Oricum suna bine (ca romanii stiu doar alb sau negru): sa inchida tot, ca daca altii propun (gen @horatiu.cosma ) ... a e greu sa facem un pod si sa impacam cat de cat si capra si varza.

marius.firtonea

Eu sunt de acord cu @horatiu.cosma, inchiderea traficului nu este si nu trebuie sa fie o soluție, dar mutarea traficului pe partea cealaltă de Olt e foarte dificila intre Boita si Raul Vadului pt ca nu prea este loc usor sa acomodezi un drum cu 2 benzi.