Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

4 Members and 43 Guests are viewing this topic.

bbk

^ Nu lucreaza decat Zublin cu 2 foreze, o macara si 3 cimentruckuri, la organizarea de santier nu au miscat nimic, cel putin nu in zona Nemesesti.
Ieri au aparut niste panglici pe drumul comunal si ceva marcaje facute cu sprayul pe asfalt,
Trec zilnic prin zona,  cand o sa vad ceva miscare la organizarea de santier o fac cateva poze.

Anonymous Rider

^ mai durează puțin până când o să vezi mișcare și unde va fi organizarea de șantier.  :D

GAC

daca au inceput cu forezele inainte sa fie gata organizarea de santier inseamna ca treaba e serioasa, cu 2 foreze termina zublin pana in august pilotii. sunt optimist

dargauda

Autostrada București-Pitești intră în reparații capitale : Guvernul aprobă investiția de un miliard de lei pentru lucrări pe 42 de kilometri/Ultima reabilitare s-a făcut în 2000

Autostrada București-Pitești, cea mai aglomerată autostradă din România va intra în reparații capitale pe un segment de 42 de kilometri între Vânătorii Mici și Căteasca, investiția fiind estimată la un miliard de lei. Guvernul urmează să aprobe joi, 16 mai 2024 Proiectul pentru reabilitarea segmentului de 42 de kilometri din județele Giurgiu, Dâmbovița și Argeș, ultima reparație capitală fiind efectuată în anul 2000. CNAIR nu a anulat a treia licitație pentru lărgirea la 3 benzi/sens a autostrăzilor care pornesc din București, dar nici nu a anunțat proiectantul care a câștigat contractul.

A1 Bucureşti – Piteşti este prima autostradă din România, construită între anii 1967 şi 1972, iar în perioada 1997 – 2000 a avut singura reparaţie majoră. Încă din mai 2021, CNAIR a scos la licitație expertiza tehnică pentru primul sector până la Vânătorii Mici km. 44. după cum Economedia a explicat aici. Ulterior a lansat mai multe licitații pentru lărgirea la trei benzi/sens, etapa studiului de fezabilitate.

A 1 București -Pitești este cea mai aglomerată autostradă din România cu o medie zilnică anuală de 40 000 autovehicule. Spre comparație secțiuni pe DN 1 București-Otopeni și DN 1 Cluj Napoca-Florești au 50 000/60 000 autovehicule/zi, iar Centura Capitalei A 1- DN 7 sau DN 2 E 85 -Centura Buzău 25 000 autovehicule.

Investiția pentru modernizarea sectorului dintre Vânătorii Mici (Giurgiu) și Căteasca (Argeș) include trei loturi, primul în județul Giurgiu și o lungime de 5 kilometri, al doilea lot, cel mai lung, în județul Dâmbovița de 31 kilometri, iar al treilea în Argeș, de aproape 6 kilometri. Pentru reparațiile capitale din județele Argeș și Giurgiu (loturile mai scurte) lucrările vor dura 24 de luni, iar pentru lotul lung din Dâmbovița durata este de 48 luni. Lucrările se referă la decopertarea straturilor asfaltice pe grosimea cumulată și ranforsare. Pe cele trei loturi vor fi înlocuite 34 de podețe.

,,Proiectul urmărește reabilitarea și aducerea la o stare de viabilitate corespunzătoare a sectorului de autostradă, cuprins între km 44+000 – km 86+000. În conformitate cu situația de viabilitate a drumurilor, autostrada A1 între km 44+000 – km 86+000, are durata normată de funcționare expirată din 2005, iar ultima reparație capitală (reabilitare) a fost realizată în anul 2000. Sectorul studiat tranzitează următoarele Unități Administrativ Teritoriale: județul Giurgiu pe sectorul cuprins între km 44+000 – km 48+922; județul Dâmbovița, între km 48+922 – km 80+182; județul Argeș, între km 80+182 – km 86+000. Lungimea amplasamentului pe care sunt prevăzute lucrările este de 42 km.

Expertiza tehnică realizată, relevă următoarele defecte: degradări de tip structural (pe aprox. 46% din suprafața drumului): – degradări datorate oboselii structurii rutiere; faianțări, fisuri și crăpături longitudinale și transversale; gropi care afectează structura rutieră; – degradări de suprafață (pe aproximativ 56% din suprafața drumului): degradări de margine; fisuri și crăpături transversale; gropi care afectează stratul de suprafață; suprafață cu ciupituri; cedări de acostamente. Astfel, pe sectorul rutier analizat, în conformitate cu prevederile Normativului privind evaluarea stării de degradare a îmbrăcămintei bituminoase pentru drumuri cu structuri rutiere suple și semirigide – indicativ AND 540/2003, au rezultat valori ale indicilor de evaluare structurală și ai stării de degradare ce încadrează îmbrăcămințile asfaltice, în special Calea 2, la calificativul de stare "REA".

Degradări la podețe: Elementele principale de rezistență ale infrastructurii și suprastructurii podețelor sunt într-o stare avansată de degradare. Se observă fisuri și crăpături în elementele de rezistență. Armăturile nu mai au acoperirea de beton, fiind vizibile și ruginite; Calea pe unele podețe, coronamentele și fața văzută a betoanelor, prezintă degradări masive; Albiile traversate nu sunt amenajate corespunzător pentru debite mari.

Astfel, se pot concluziona următoarele:

– starea tehnică a podețelor este nesatisfăcătoare;

– elementele constructive sunt într-o stare avansată de degradare, având durata normată de funcționare depășită. Șanțurile existente din beton sunt degradate." Proiect Hotărâre de Guvern.



https://economedia.ro/autostrada-bucuresti-pitesti-intra-in-reparatii-capitale-guvernul-aproba-investitia-de-un-miliard-de-lei-pentru-lucrari-pe-42-de-kilometri-ultima-reabilitare-s-a-facut-in-2000.html

nohablaespanol

#60769
Interesant, este fix portiunea care pe termen lung va fi cea mai aglomerata (intre DEx12 si viitorul DEx spre Ploiesti, actual DN spre Giurgiu folosit intens de traficul spre BG). Avand in vedere perioada realista de implementare a unui proiect de largire la 3x3, putem spune ca e binevenita aceasta reabilitare. O parte a problemelor de capacitate ale A1 sunt date si de elemente ce tin de nivelul de modernitate al drumului (geometrie, capacitatea de drenare a apelor, latime banda de urgenta, profil intrari/iesiri).

La price tag-ul asta, sper doar sa nu fie vorba doar despre lucrari de carpeala pe structura existenta ci sa vedem o reabilitare in full la standardele de azi (largire si lungire benzi accelerare + decelerare, parapete, elemente antiorbire, semnalizare, etc), cu pregatire in cat mai mare masura a proiectului ulterior de largire.

L.E. nu e chiar portiunea DEx12 <> DEx Ploiesti. Era bine sa extinda modernizarea pana la Oarja. Iar spre Bucuresti excede distanta pana la Gaiesti si ajunge de fapt in zona noului drum de legatura catre Titu.

voicul

A1 Boița-Cornetu, drum tehnologic zona tunel Boița

dumbravaandrei

Băi nene, te doare mintea când te gândești că pe coclaurii ăia trebuie să care chestii lungi de peste 20m/t...

O să fie un șantier interesant...

dr4qul4

Bine ca s-a oprit ca nu cred ca trecea de noroiul ala din fata si ramaneam fara filmare :)
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

marius.firtonea

Ma amuză cat dezbateți acele drumuri tehnologice. Voi va dati seama ca acelea sunt pentru foraje si nu pt construcția propriu-zisă, ei mai au o gramada de foraje de făcut. Despre ce constructie sa vorbim? Ca sa nu mai zicem de organizarea aia de santier mirifica unde au 7 basculante, 3 cife si 2 excavatoare. Daca cu astea o să construiască cel mai dificil lot de autostradă atunci vai si amar.

TVlad

"În conformitate cu situația de viabilitate a drumurilor, autostrada A1 între km 44+000 – km 86+000, are durata normată de funcționare expirată din 2005, iar ultima reparație capitală (reabilitare) a fost realizată în anul 2000."

In anul 2000 pe acest tronson s-a modernizat tot, inclusiv podetele. Au refacut si terasamentul. Cum adica "durata de functionare expirata din 2005" ?!

Feri

QuoteAsocierea MAPA-CENGIZ, constructorul lotului 2 al Autostrăzii Sibiu-Pitești anunță că este foarte aproape de finalizarea studiilor geotehnice pe întreg lotul dintre Boița și Cornetu, prin urmare nu mai durează mult până la predarea Proiectului Tehnic pentru cei aproape 30 de kilometri unde încă nu este emisă Autorizația de Construire. Deocamdată, constructorul are Autorizație doar pentru viaductul de la Boița de 650 de metri unde poate începe lucrările. Reprezentatul constructorului din Turcia, Bogdan Alexandru, a explicat întârzierea începerii lucrărilor pe cel mai greu lot de autostradă contractat în România prin faptul că, defrișarea pădurilor pentru amenajarea drumurilor tehnologice a durat mai mult decât se estima.

,,Pentru județul Vâlcea, defrișarea pădurilor este completă și ne permite accesul în zonele unde nu a fost posibil pentru studiile geotehnice, care și ele sunt foarte aproape de finalizare. Ulterior vor duce la finalizarea proiectului și la începerea lucrărilor și pe teritoriul județului Vâlcea" – a explicat Bogdan Alexandru, manager proiect Mapa-Cengiz la o ședință de lucru convocată la Consiliul Județean Vâlcea.

La rândul său, președintele Consiliului Județean Vâlcea, Constantin Rădulescu a transmis constructorilor că, vor începe lucrările pentru modernizarea Drumului Județean 703 L (mini centura Râmnicu Vâlcea), iar luna viitoare se depun ofertele pentru modernizare DJ 703 H fostul DN 7 D Curtea de Argeș-Câineni, prin Țara Loviștei.
Economedia

ijwtsh

Si de ce n-au cerut AC pe portiunea aceea care teoretic e foarte mare cu PT gata, ca sa se apuce de treaba? De ce le trebuie AC pe tot lotul? Oricum au AC intr-un loc, si nici acolo nu fac nimic. Nu-i ca si cum de pe o zi pe alta aduci toate utilajele.

alecu26

Ce e interesant...ca nici Webuild nu a terminat/predat/aprobat prouectul pentru autorizare. Si la ei defrisarea a mers mult mai bine si pe tot lotul.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

mdragos

Sa notam : 2 ani pentru realizarea studiilor GEO. Eu estimez minim inca 6 luni pana la obtinere AC pe tot lotul .

alecu26

Ar trebuii sa ne fie destul de clar ce inseamna un studiu SF calumea, si cat ar trebuii sa coste.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).