News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

3 Members and 33 Guests are viewing this topic.

TibiV

@alexd4u2 (aka ADonde Next) are o filmare excelenta de astăzi cu PiSi5 Bascov - Băiculești.

Sper să o posteze și aici.

Lucrurile arată neașteptat de bine...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)


GAC

Judecand dupa  detaliile tehnice oferite de PORR, in special pe partea GEO, sunt de-a dreptul surprins nesperat de placut de viteza de inaintare. Din moment ce solul este o combinatie de argila + nisip as fi tentat sa concluzionez ca o combinatie mai proasta nu se putea si banuiesc ca asa va fi all the way through (eu imi faceam sperante ca spre inima dealului vor da si de niste roci ceva mai dure). Chiar si asa, se pare ca au reusit sa mentina un ritm de 100 m pe luna. Banuiesc totusi ca micropilotii intra ca-n branza, de unde si viteza mare de inaintare. Teama mea cea mai mare tine de ipoteza intalnirii unui izvor subteran, asa cum s-a intamplat la Gibei (fapt ce a dus la o intarziere de 1 an si jumatate).
De asemenea sunt placut surprins de faptul ca grosimea stratului de torcret este de doar 15 cm... si tutusi un strat asa de subtire reuseste sa confere un anume grad de stabilitate, mai ales intr-un sol foarte slab.

In concluzie, chiar nu se merita sa avem emotii fata de turci, in special pe partea de tunele. Atata vreme cat vor folosi corect metoda NATM, chiar cu un sol slab, avem toate sansele la un proiect finalizat la timp, cel putin pe partea de tunele. Pana la urma tunelele sunt lucrari cu valoare adaugata mare, unde ecuatia succesului depinde in masura mai mare de tehnica folosita, in contextul in care exista solutii tehnice pentru toate tipurile de sol. Emotiile le-as pastra totusi pentru zonele de terasamente sapate la baza dealurilor. Daca SF asuma ca dealul va sta bat si geologia dovedeste contrariul, atunci vom avea o mare problema, intrucat trebuie o noua solutie tehnica radicala.

Exemplul tunelului Zhelenitsa este mai mult decat ilustrativ. Acest tunel a fost finalizat acum mai bine de 2 ani, dar problemele au fost in zonele cu terasamente sapate la baza dealurilor instabile, de unde 2 ani de intarzieri. Daca istoria se va repeta si pe V Oltului, avem sanse sa vedem tunele si viaducte muzeu.

alexd4u2

Salutare! Va prezint A1 Pi-Si, Lotul 5, Tronsonul Bascov - Baiculesti:

dr4qul4

Multumim pt filmare.
WeBuild lucreaza la toate structurile de pe acest lot (cel putin partea filmata). Ba chiar lucreaza pe ambele parti ale podurilor peste canalul Arges si raul Valsan.
Se lucreaza si la terasamente.
Eu zic ca au de gand sa deschida anul asta, cel putin pana la nodul Manicesti.

E si normal sa isi doreasca sa termine podurile peste Arges pentru ca in curand se vor muta la podurile peste Topolog.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

reed

Probabil ai dreptate,că se poate tăia panglica până la primul nod

paulmare

Alexd4u2 multumesc, eu am vazut-o aseara, a facut TibiV "reclama" - foarte bine arata
Raducu - excelent ca de obicei

^ Dealul Momaia - are Porr de sapat si in piatra nu doar intre straturi de argila, nisip si noroi, foarte bine si-au pregatit tunelele si se vede din filmarea lui Raducu ca au avut foraje de adancime si stiu exact prin ce sapa in fiecare punct si nu merg in "orb"

"subcarpati" - e ca un lant nou muntos in curs de formare, substrat de orogen si deasupra poate fi material atata de divers functie de zona, Subcarpatii valcii si ai argesului sunt separati de Topolog, fix pe unde e organizarea lui Porr din filmarea lui Raducu, e foarte bine ca au luat ei lotul asta, Momaia e deal dificil, am mai scris, au tot fost in timp alunecari de profunzime care s-au reactivat

Cu foarte mult talent s-au miscat, si WeBuild si Porr  :) 


BigZ

#60367
Detalii (care trebuie actualizate, zice domnul inginer) din slide-ul peste care s-a trecut foarte repede in filmare:




dr4qul4

#60368
Daca va pasioneaza subiectul cautati in ASOCIAŢIA GEOMORFOLOGILOR DIN ROMÂNIA la paginile 73-88 Dealul Momaia .

Nu stiu daca tunelul ajunge pana la stanca, care probabil se afla la adancimi foarte mari (pt ca la suprafata nu cred ca a vazut-o cineva nici dupa alunecari.

PS. in 2006, am trecut pe acolo . Si ma refer ca am facut offroad cu un ve polo pe devierea aia, care era buna pt carute nu pt masini. Pot spune ca a fost botezul meu ca sofer ca aveam si mamaliga-n geam.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

alin_simeriaveche

Poate nu văd eu prea bine, dar mie nu îmi pare ca WeBuild trag să deschidă anul acesta

paulmare

^ Nu prea au cum, au podul metalic peste canalul Arges la care e inca mult de lucru, nu am vazut ferul in filmarea lui Alex, poate este undeva si mi-a scapat din cauza de dioptrii si ecran mic, el a trecut cu drona de doua ori acolo, acolo nu cred ca au cum sa termine anul asta - dar de terminat la termen in 2025 daca pastreaza acelasi ritm - e foarte probabil

voicul

Timp e berechet sa il faca. As zice ca in 4 - 6 luni il termina intr-un ritm lejer de munca (si mai sunt 8 luni jumatate pana la final de an).
Dar mai e aspectul: vor sa dea drumul? (tinand cont si de show-ul de la Braila).


alecu26

In curand se va ajunge si la roca. Se va schimba modul de sapare si se va folosi explozibil.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

danutzu_1069

Forajele spun totul... pentru cine stie sa "citeasca".  :)