Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 78 Guests are viewing this topic.

Feri

^ Cel puțin la capitolul tuneluri specialiștii ar trebui să fie mai degrabă de la Cengiz.

misiekwas

^Si ținând cont ca au făcut tuneluri de 14 km în ultimii ani, experienta pare ca o au, intrebare e despre organizare. Nu înțeleg deocamdată aceasta haituiala fata de Cengiz. Vom vedea când se apuca de lucrare propriu-zisă, iar experienta cu companii turcești n-a fost pana acum rea (chiar dacă nu e Porr sau Strabag). Dubii mai mari am privind UMB in Marginea.

wifi

^ Tunelul feroviar Holdea din apropiere este in circulatie de 126 de ani (din 1898). La vremea aceea nu erau utilajele pe care le are azi UMB, ala s-a sapat cu cazmaua si cu roaba. Este deal simplu, lungime totala pe la 2 km, nimic spectaculos. Chestia e ca mai au ceva de lucru pe la Timisoara.

danutzu_1069

Tocmai ca e deal, este mai problematic fata de zona montana...

misiekwas

#60304
^^probabil o sa facă, dar e un pic off context. Ne văicărim ca de exemplu Mapa și Cengiz sigur n-o sa facă și ne ducem către reziliere (au fost deja bănuieli aici pe forum). Dar ei au făcut proiecte de genul asta. In schimb, UMB dacă nu ma înșel, nu avea proiectul de genul asta (Euroasfalt are dar nu prea am văzut nimic de la ei). Dar cumva toată lumea are dubii dacă turcii reușesc sa facă proiectul lor, iar despre UMB nimic. La asta ma refeream. În ceea ce privește roaba și lopata, sigur ca se poate toate, dar nu despre asta vorbim.
Pur și simplu pe PiSi 2 avem încă prea puține informații ca să spunem ceva de valoare, asta-i impresia mea. Și oricum, dacă nu constructor turc am fi avut acum constructor lipsa.

Bachus01

Iar încep teoriile conspirației. Am un prieten care lucrează în Austria la un tunel feroviar destul de lung . Treaba e foarte simpla . Iti trebuie 3 seturi de utilaje . Două pentru galerii si unul de rezerva . Pe lângă asta 20 de muncitori pentru o galerie (3-4 cu mapa (ingineri,geologi) si restul operatori pe utilaje. Deci 80 in total pentru 2 galerii , 2 schimburi de 12 ore si schimbul la 7 zile. Pe lângă asta iti mai trebuie un cofraj mobil la cut&cover.  Utilajele sunt cumpărate noi de UMB . Operatori de utilaje se gasesc fara probleme . Iar aia cu mapa posibil de la bosniaci. 
Pe mine nu asta mă frustreaza ci capacitatea statului de a gândi putin im viitor . Avem lotul cu tunelul Meses in licitatie de atata timp . Defrisarile le facem dupa ce semnam contractul? Din start motive de intarziere.  Oare chiar nici un creier din MT/Cnair/guvern/parlament nu poate modifica procedura ? Ai lansat licitația,  lansezi si toata procedura pentru expropieri, defrisari, etc . In momentul cand ai semnat contractul direct la proiectare daca este fidic galben sau direct la execuție daca este pe fidic rosu . Pe A7 au început să mute tevile de gaz dupa an.  Pe DX12 inca avem stalpi pe culoar si lista poate continua . Cu puțin cap se pot elimina motivele de claim si de întârzieri , prelungiri de termene, etc .

dr4qul4

PiSi4
Nu stiu daca au mai multe grinzi (si alte prefabricate, ca banuiesc ca tot acolo le fac) pe partea spre Tigveni, pentru ca au numai structuri de facut intre tunel si PiSi5. E un viaduct mare peste DN73C.
Insa era logic sa faca baza langa Topolog. Probabil aduc material de la balastiera de la Tigveni. Si daca nu aduc de acolo, tot pe Valea Topologului, ca doar nu ar traversa Curtea de Arges cu basculantele. Si sa vina tot dinspre Tigveni ar insemna inca un deal in plus.
Scapa si de trafic si nu se calca nici pe bataturi cu organizarea de la tuneluri (doar acolo o puteau amplasa).
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

marcop

PiSi5 :
La Bascov s-au apucat si de ultima pila orizontala ( cea care era descentrata ) .
Cofrajul nu mai exista, deci se pare ca au remediat-o

oneLess

#60308
^ Eu cred că are timp suficient Porr ca să poată muta și fabrica de grinzi în partea cealaltă de tunel! Dacă le poate ieși mai bine așa financiar decât să plimbe grinzile!

panzer

In Martie 2023 WeBuild a anuntat 18 luni deviere la Bascov. Era in perioda in care "corul" punea WeBuild la zid.

Va intreb azi? A fost corecta estimarea? Se termina pasajul in 6 luni?

paulmare

^ La Bascov, au camasuiala si gata, probabil au frezat ceva beton sa le iasa 5 cm grosimea de acoperire minima la betonul nou sau cat e acuma dupa eurocodul nou, o sa ia cineva niste suturi in fund ca a costat si durat extra timp, dar au rezolvat-o, doar cine nu munceste nu mai si greseste

^^ Gac podul metalic peste Arges - ce e in neregula ? in filmare pare ca sunt bine mobilizati, au august 2025 termen de finalizare - mai au un jumate timp sa mestereasca la el

Andrei Pasa, Raducu P si ceilalti pozari - multumim pentru filmarile voastre

rocklee

Am fost azi pana la Margina..sa vad daca este ceva miscare.... dar nimic
Mia spus un localnic ca au fost de au facut doar un drum de acces la viitore organizare de santier unde vor fi tunelurile..
Și au mai lărgit defrișările... un picmai târziu  voi pune doua poze

bim14

In prezentarea PORR de mai sus s-a precizat de grinzi prefabricate cu lungimea de 60m. Chiar vor face asemenea grinzi? 
Quote from: bim14 on January 09, 2024, 10:42:40 AMEu tocmai am virat 100 de lei si mai pun 500 in contul API daca la final de 2024 avem minim 50 de km de A7.

oneLess

Nu cred că mai mari de 40 de metri. Se rup sub greutatea lor zicea un coleg. Dar tot el zicea că se pot turna 2 sau mai multe grinzi mai scurte odată în acea lungime de 60 de metri!

alin_simeriaveche

#60314
Multumim Roocklee. Asteptam pozele!