News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

9 Members and 34 Guests are viewing this topic.

shift2rail

Putine detalii in interviul cu ing. WeBuild despre tunelul Poiana, una dintre fituicile online vb de un mix cut&cover si foraj.

CAS

Proiectul pentru obtinerea autorizatie de constructie lot 3, WeBuild, se va preda pe 15.04.2024. Conform informatiilor din acest video.

https://www.facebook.com/ConstantinRadulescuValcea/videos/747771290230510

Vlad94

Pe Lugoj-Deva cand se va da AC?

mdragos

Inca nu e depus PT pentru tunel. Deci .... mai dureaza

archaeus

Deci avem deja 2 luni intarziere la PT  :D
Pana se cacaie beneficiarul sa aprobe, pana se emite AC, pana se da OIL, se face Septembrie si la munte vine iarna, asteptam primavara  :lol:
Daca asta se intampla cu webuild, mi-e groaza cum o fi cu mapa ...

Cetatean

Nu dati cu pietre,dar eu as zice ca e mai bine sa avem intarziere 2-4 luni la PT,decat intarziere 3 ani la proiect,ok?
S-au trezit oamenii din canir? Verifica proiectul?
Interesant ar fi sa stim de la ce sunt aceste intarzieri,doar beneficiarul a pus pe masa ce avea mai bun,nu?

E vesnica si clasica problema. Si-au facut constructorii foraje si studii,pe bune si ii freaca pe aia din cnair de fug toti ca gusterii...

GAC

De bine de rau, oamenii s-au apucat de organizarea de santier si de defrisari / decopertari. Intrebarea este daca au avize pentru 100% din defrisari.
O organizare de santier pentru un asemenea lot implica un efort sustinut pret de cateva luni. As fi placut surprins sa termie cu organizarea de santier pana in Aprilie. Chiar presupunand ca abia in vara primesc AC, au mult de decopertat + drumuri tehnologice. Nu in ultimul rand, daca se plictisesc se pot apuca linistiti de grinzi. 1/3 din lot este pe viaducte. Nu in ultimul rand recrutarea muncitorilor nu se poate face de pe azi pe maine.
In cel mai rau caz, daca AC intarzie, lucrarile la coloane forate si excavatii se pot face si iarna.
Eu personal as fi satisfacu sa stiu ca s-a terminat epopeea padurilor.
Totusi, ingrijorarea cea mai mare o am fata de lucrarile ce presupun saparea pe la baza dealurilor (nu podurile sau tunelul).

Alexandrei22

Am și eu o întrebare. Din moment ce porr a săpat deja pe un sens 140m și pe celălalt 80m în condițiile în care s-au apucat de săpat propriu zis în octombrie, nu ar fi șanse să finalizeze sapaturile măcar pe o galerie până la finalul anului? Adică, mă gândesc ca la ce ritm au și îl susțin și iarna, de ce nu? Mai ales la ce progres au făcut în vremea asta friguroasă momentan, nu ar putea chiar termina în decembrie 2025-început 2026? (Ps:sunt nou, am încercat să caut răspunsuri la întrebarea mea și nu prea am găsit)

interesantul

Viteza de execuție depinde mult de structura geomorfologica a solului..
IN functie de ceea ce gasesc in adancime, pot castiga viteza, sau.. sa incetineasca mult.. UN documentar despre constructia de tuneluri, foarte fain este cel despre St. Gothard. Il gasesti pe net.
Înauntru nu prea contează temperatura de afara, deoarece temperatura pământului e pozitiva. Vor fi 12-14 grade constant în interior, pana se face a doua deschidere și atunci intervin curenții de aer care vor echilibra temperaturile interioară și exterioară, cât de cât..
Am pierdut prin Romania 30 de ani...

Archi

Depinde mult de ce sol se gaseste pe masura inaintarii in tunel, de regula cu cat e mai tare solul cu atat se inainteaza mai repede (intrucat necesita mai putine consolidari temporare). Ca si idee cei de la PORR au estimat foarte bine durata lucrarilor complexe in trecut, deci daca ei zic 2027 tind sa cred ca asa o sa fie.

Mai trebuie mentionat ca este nevoie de 12-18 luni dupa strapungerea unei galerii pentru a-l considera tunel rutier, se armeaza si betoneaza peretii in strat gros cu un cofraj glisant, dupa care se face structura rutiera (asfalt, hidroizolatii etc) iar la final lucrarile pentru siguranta care sunt si ele consumatoare de manopera si de timp.

GAC

In ceea ce priveste camasuirea tunelului cu cofrag glisant, viteza de executie depinde si de disponibilitatea PORR de a pregati custile de armatura (asa cum face UMB la grinzi) in afara tunelului pentru a facilita procesul de armare in interiorul tunelului.
Avand in vedere ca operatiunea de camasuire va demara dupa strapungere, PORR va avea la dispozitie ambele guri ale tunelului pentru a facilita logistica operatiunii de camasuire.
Daca PORR isi vor da silinta, se pot apuca de executia custilor de armatura pentru camasuiala inca din vara anticipand strapungerea. Dupa strapungere se pot apuca de instalat armatura aferenta camasuielii, cofragul glisant va veni din urma si va termina treaba. Daca vor lucra cu un cofrag glisant de 15-20 m, si vor sta 2-3 zile la fiecare sectiune, ar putea sa termine camasuiala in 6-9 luni.
Daca este sa am emotii fata de executia tunelului, as avea 2: 1. la primavara cand se vor topi zapezile (presupunand ca o sa mai ninga in zona - in vremurile noastre, la munte incepe sa ninga serios in februarie-martie), mai ales daca o sa inceapa sa-i dea si cu ploaie spre sfarsit de martie; 2. spre sfarsitul anului cand se vor apropia de strapungere, daca din nou o sa fie un decembrie ploios. Stabilizarea cu minipiloti / ancore a unui sol (care si asa este execrabil) puternic umezit va fi un cosmar.
Totusi, atata vreme cat vom avea un an secetos, ar trebui sa fie ok.

26ld


O actualizare din partea presedintelui CJ Valcea. Superba partea cu agentia de mediu, se vede ce fel de oameni lucreaza pe acolo pentru bunastarea concetatenilor. Interesant si apelul la forta de munca si utilaje locale, poate sunt sanse sa se termine pana in 2030 loturile 2 si 3.

a.l.x

O filmare CNAIR de la nodul Bascov lotul 5.


The Romanian

sublimu

#60118
Lotul 5 :


mike_us

#60119
Pe internet am găsit ca pe Pitești - Sibiu o sa fie 9 tunele cu cel mai lung de 1,700 m, din care 3 cu peste 1 km. Cred ca e suficient sa ne vindece frica de tuneluri.

Prima cifra e lungimea a 2 adâncimea maxima:
  • Lazaret Nord        1.060  250
  • Lazaret Sud         330      60
  • Caineni A           550    175
  • Caineni B           140    Cut and Cover
  • Caineni C           900    240
  • Robesti             900    60
  • Balota              455    50
  • Poiana              1.700  110
  • Curtea de Arges     1.350    85