Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 56 Guests are viewing this topic.

StefanCelMare

Cred că nu e nevoie să muți traseul ca să relicitezi bucăți.
E suficient să depășești valoarea estimată cu ceva procent (10%)?
Parcă așa era, dacă se depășește prea mult valoarea atribuită, trebuie re-licitat.
Sau mă înșel?

AdrianRO

15% pentru contractele de achizii publice de lucrari.

Insa poate ajunge si la 50% daca sunt indeplinite conditiile de la art. 221 din Legea nr. 98/2016. Si s-ar cam incadra pe 50% situatia asta.

StefanCelMare

#60002
La 50% în plus, face Mapa tot.
:lol:

PS tot nu scăpăm de prelungiri oricum ... Până se aprobă orice modificare, e dovedit că poate dura ani la CNAIR.

sublimu

Update tunel Momaia : "Pe sensul Sibiu-Pitești s-a săpat, în prezent, 142 de metri, iar pe sensul Pitești-Sibiu 80 de metri."

Sursa : https://adevarul.ro/stiri-locale/pitesti/imagini-spectaculoase-cu-primul-tunel-sapat-in-2330277.html#gal=d2BxjeaFkH&gal_i=3&gal_fs=0

raulbogdan23

#60004
Tunel Momaia

Data Fir 1 - SB-AG Fir 2 - AG-SB
24.10.20230m0m
10.01.2024142m80m
Ramas1208m1280m

Cand au inceput lucrarile efective, la T0, mai stie cineva?

LE: am luat ca si T0 data de 24.10.2023

Xed

Inca un lucru important din articol este urmatorul fapt:

QuoteAcum au început să intre în zona de piatră și material tare și o să aibă un avans foarte mare pentru că se lucrează mult mai ușor

Ar fi frumos ca la finalul constructiei celor doua galerii sa avem si un grafic cu toate tipurile de sol/material prin care au forat si la ce distante. Sau de ce nu, si pe percursul lucrarii daca dintre cei care au intrare la PORR pot sa le adreseze o intrebare despre aceste detalii. Ne facem si noi o idee mai buna de ce ne rezerva Subcarpatii  :D 

florinalba

#60006
Lucrarile de foraj la tunel au inceput in jur de 24.10.2023. Cel putin atunci a fost ceremonia de deschiderea lucrarilor de foraj.

a.l.x


QuoteImagini 📷📷📷 cu lucrările de pe șantierul secțiunii 4 Tigveni - Curtea de Argeș, a Autostrăzii Sibiu - Pitești❗

🟠 Lucrări în execuție:
▶️ Terasamente;
▶️ Consolidări;
▶️ Structuri;
▶️ Excavație tunel;
▶️ Fundații podețe;
▶️ Utilități.

🟠 În șantier sunt mobilizați un număr de 350 de muncitori și 140 de utilaje.

🟠 Antreprenorul lucrează de la începutul acestui an, indiferent de condițiile meteorologice.
____________________________________________

Antreprenor: PORR Construct SRL;
Lungime: 9,86 km.;
Durată contract: 60 de luni (16 luni proiectare, 44 de luni execuție);
Valoare contract: 1,678 miliarde de lei, fără TVA;
Sursă de finanțare: Programul Transport (PT);
Stadiu actual: 18%;
Termen deschidere: 2027.

#CNAIR

  

Powered by API/PUM imgur uploader

FB-CNAIR

mike_us

Mie nu îmi vine sa cred ca Pitești - Sibiu avem lotul 1 gata si loturile 4 si 5 deja vedem ca merg foarte bine. Cred ca nici cu UMB nu o sa avem emoții ca termina lotul lor deci in 3 ani in sfârșit o sa rămânem in lucru "doar" cu loturile 2 si 3.
Parca începe sa se vadă luminița de la capătul tunelului pentru A1.

Vlad94

Poate până în 2027 se face și PiSi6.

a.l.x

#60010
Și un filmuleț cu ing. Fernando Lopez de pe canalul The Romanian, preluat de la CNAIR,în care prezintă situația lucrărilor de pe lotul 4.



timisoreanul

#60011
Iar A1 va fi coloana vertebrala a infrastructurii noastre rutiere, urmand sa se interesecteze cu: A11 Arad-Oradea, A9 Timisoara-Moravita, A6 Lugoj-Craiova/Calafat, A10 Sebes-Turda, A13 Sibiu-Brasov-Bacau, DX12 Craiova-Pitesti, A0 Centura Bucuresti pe autostrada, la care se adauga multe drumuri nationale, inclusiv cele de mare interes turistic Transfagarasan si Transalpina.

GAC

#60012
Este o adevarata bucurie sa vezi ca se poate face si la noi tunel de A, ba chiar in zona geologica dificila. Bucuria este cu atat mai mare cu cat calitatea rocii se imbunatateste pe masura ce lucrarea avanseaza.
Cred ca este relativ corect sa asumam ca cei 142 m au fost realizati intr-o perioada efectiva de 6 saptamani, luand in considerare minivacata de 1 Dec si vacata de Craciu-Anul nou. Avand in vedere si learning curve dar si imbunatatirea calitatii rocii, ma tenteaza sa estimez un progres lunar de 100 m (3.33 m pe zi nu este nerealist). Deci nu m-ar mira sa ne aduca Mosu, la anu o strapungere, daca totul merge bine.
In ceea ce priveste lotul Mapa, cu 7 tunele, chiar nu vad de ce ar fi probleme, mai ales ca acea zona este mai "stancoasa", deci nu ar trebui sa fie probleme de stabilitate la tunel. In schimb, la partea de terasamente / sapat in versanti, nu m-ar mira ca stratul superficial (pamant vegetal, bolovani desprinsi din roca masiva, copaci, straturi de roci sedimentare) sa inceapa sa o ia la vale si implicit sa fie nevoie de lucrari ample de stabilizare, mai ales ca in unele zone versantii sunt abrupti. Chiar daca roca este stabila in profunzime, stratul superficial (1-3 m) nu putem sti cum se va manifesta cand vor fi facute sapaturi la baza versantilor. Rocile sedimentare sunt prin natura lor instabile si pantele sunt abrupte, deci in mod sigur vor fi multe alunecari de strat superficial atunci cand se va lucra la baza versantilor.

danutzu_1069

Problema nu este a construi tuneluri... ci exploatarea lor și mentenanță lor...
Pe deoparte cei care vor folosi tunelurile (șoferii) si pe de alta parte cei care le vor întreține... Drdp-ul. Fiecare din părți, este pregătită ptr asta? Daca ma grandesc la stilul de condus di România... ma ia cu groaza. Accidentele in tunel sunt cele mai rele posibile... Si daca ma gândesc și la faptul ca Drdp-ul se trezește ca trebuie sa întrețină și sa intervină la un tunel... iar ma ia cu groaza...
Un fine, poate oi fi eu prea prapastios...

Feri

QuoteContract de supervizare semnat pentru cel mai greu lot de autostradă din România. IRD Engineering asigură consultanța pentru proiectare și lucrări pe lotul Boița -Cornetu
Sursa