News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

5 Members and 20 Guests are viewing this topic.

Ionut

API pe Facebook

Începem și cu sapa sau stăm doar cu Mapa? Așteptată cu sufletul la gură de o țară întreagă, Secțiunea 2 a Autostrăzii A1 Sibiu-Pitești ar trebui să vadă startul în teren în acest an, dar la noi nu e niciodată simplu.

Este cel mai dificil tronson de autostradă contractat: 31,33 kilometri și 4,25 miliarde lei plus TVA pentru lucrări prin peisaje ca-n Alpi, 7 tuneluri, vreo 50 de viaducte, poduri și pasaje, păduri întregi de tăiat și mutat, acces teribil de greu prin creierii munților croșetând pe lângă Olt, calea ferată și DN7.

Contractul semnat cu asocierea turcă Mapa-Cengiz în 07.02.2022 are ordin de începere dat în 01.07.2022 și specifică negru pe alb ca depunerea PAC, Proiectul pentru obținerea Autorizației de Construire (AC), să se facă în 15 luni astfel încât la sfârșitul perioadei de 18 luni "toate activitățile de proiectare să fie finalizate" și "să poată fi demarate lucrările de execuție".

Dar la 31.12.2023 nu avem nici urmă de AC, deci nu putem băga excavatoarele. Unde este blocajul? Probleme birocratice de tot felul, cum ar fi accesul în păduri pentru forajele geotehnice.

În țara în care pădurile se fură... ca-n codru, este teribil de greu să le tai legal. Forajele geotehnice au fost efectuate peste tot pe unde nu erau copaci. Nu a fost rezolvat accesul pe zonele forestiere, adică pe aproximativ o treime din traseul autostrăzii, la 18 luni de la ordinul de începere.

Dar să nu găsim scuze, ci soluții. Sunt măcar două-trei portaluri din totalul de 14 și cu siguranță vreo 2-3-10 poduri din cele 50 de pe lot unde nu avem copaci și/sau alte blocaje birocratice majore.

La fel ca în foarte multe alte cazuri, antreprenorul poate veni în CNAIR cu documentația (PAC) necesară emiterii autorizației de construire parțiale ca să se pornească... ceva. Iar în paralel să se rezolve și pașii administrativi mai dificili. Altfel se pierde din ce în ce mai mult timp.

Ar fi un MIRACOL ca termenul de execuție de 50 de luni să fie respectat. De fapt, cu lentoarea turcilor de la Mapa-Cengiz și cu obișnuita fugă de răspundere din CNAIR și MT, mare minune să fie gata autostrada până în 2030, adică în mai puțin de 7 ani, darămite în 4 și ceva cât cere contractul!

Solicităm asocierii Mapa-Cengiz și oficialilor din CNAIR și MT în frunte cu Pistol și Grindeanu să identifice de urgență sectoarele unde proiectarea se poate livra și aproba în vederea autorizării parțiale și demarării lucrărilor în teren în 2024.

Stef

Ai început pagina 4000, Ionut, și tare cred că execuția lotului ăsta ține până pe la 7000.  :(

Ionut


danutzu_1069

Este irelevanta nr paginii... depinde de setari...
La mine este pagina 2400, de exemplu.

Gio

Parca zicea secretaru ala de stat, scriosteanu, ca mapa are gata proiectu la un sublot (din cele 5 subloturi), cred ca sublotu de langa boita.

Ionut


mdragos

Frica mea este ca dupa aceasta proiectare magnifica Mapa sa-si dea seama ca le da cu virgula si sa renunte la proiect. Sau mai grav sa stie ca nu ajung la final dar sa stoarca cat pot din proiect ....

oneway

^^^Zice multe secretarul :lol:  Nu tot el zicea pe facebook ca pana la sfarsitul lui decembrie Aktorii or sa ridice grinzile metalice sus la A1-A0 ? :|  :|  :lol:
A0S3 - Aprilie/Mai 2025

Dop

Singurele probleme cu aglomaratia in zona Margina sunt inainte si dupa sarbatori din cauza nr mare de masini ce intra la Nadlac. Recomand ruta Lugoj-Caransebes-Simeria, de multe ori sunt inselatoare oarecum si aproximarile waze. Pe langa aglomeratie, mai apare din pacate si lipsa de educatie in astfel de momente, vezi coloana oprita si depasesti. Imi place ca tot mai multi soferi blocheaza astfel de balcanisme...culmea, ele nu ies la iveala in vest, doar cand ajung aici. Vreau sa cred ca va fi utilizabil acest ciot in maxim 2 ani.

StefanCelMare

Nu cred că Mapa va renunța la proiect, e sumă prea mare.
Cel mai rău caz - zic eu - ar fi să înceapă, să facă ce le convine, apoi să ceară scoaterea din execuție a unor bucăți pentru că soluția tehnică nu ține, pe model UMB cu licitare separată - pe care apoi să le câștige (teoretic au avantajul de a fi mobilizați acolo).
Cu toate poveștile astea, ne putem aștepta la depășire 2030.
Licitații pe bucățele, contestații eventuale, bonus incapacitate CNAIR (care CNAIR după ce că nu e strălucit va fi și întins pe multe proiecte perioada asta), poate fi poveste lungă.

a.l.x

Răspuns CNAIR legea 544/2001
QuoteLot UMB-EuroAsfalt:
Menţionăm faptul că nu a fost predat proiectul tehnic.
  În data de 22.12.2023 a fost aprobat În CTE CNAIR SA documentația tehnică faza PAC pentru secţiunea E, km 47+090-km 56+220.

Lot 2 Mapa-Cengiz:
Proiectul tehnic de execuţie pentru lotul 2 Sibiu-Piteşti nu a fost încă predat întrucât la data prezentei contractul se află într-o altă fază aferenta programului de proiectare: astfel, în prezent Antreprenorul Mapa-Cengiz realizează studiile de teren pentru 3 dintre cele 4 sectiuni aferente lotului 2 Sibiu-Piteşti, iar pentru una dintre secţiuni a fost predată documentația PAC în vederea obținerii Autorizaţiei de Construire;
Ulterior finalizării fazelor/etapelor mai sus menţionate, Antreprenorul are obligația contractuală de a preda Proiectul tehnic de execuţie.

Lot 3 Webuild-Tancrad:

În prezent se realizează studii de teren, ulterior urmând a fi întocmită documentația tehnică în vederea autorizării construcţiei. Ulterior etapelor antemenţionate, proiectul tehnic de execuție va fi predat către Beneficiar şi Supervizor.

mirceaeliade

Pentru loturile PiSi2 si PiSi3, cat de mare e riscul sa se accepte un AC partial pe sa zicem o parte din tuneluri, pentru ca apoi sa se trezeasca ca forajele geo ulterioare, unde nu se da AC initial, sa ceara relocarea traseului pe modul cum s-a intamplat pe A3 cu UMB (pentru ca studiile geo au fost facute din birou nu cu sonde pe teren)?  Parca dealurile transilvanene par mai alunecoase decat stancile de pe Valea Oltului. Dar din birou, e de anticipat sa ne asteptam la surprize neplacute daca se dau ACuri partiale?

dumbravaandrei

la tunel prin versantii aia slabe sanse sa modifici traseul. Poti modifica solutia de consolidare, dar n-ai de ce sa il muti...
Asa ca in cel mai rau caz, vor avea parte de niste sume mai mari, mancand din rezervele de implementare.

Feri

^^ Tunelul Poiana de pe PiSi3 nu este pe Valea Oltului și probabil cu geologie mai apropriată de tunelul Momâia (PiSi4) decât de stâncile de pe VO.

dr4qul4

Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist