Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 63 Guests are viewing this topic.

mdragos

Pleaca toti catre Nadlac. Se intampla de cateva ori pe an, problema apare si invers....
Nu o sa faca nimeni nimic, trebuie sa fi cu ochii pe waze/maps. Te poti da jos la Ilia , Dn7, Savarsin, treci Muresul si ajungi la Faget . Te costa 30 min in plus ( nu e pt camioane ).

dr4qul4

@danutzu_1069 stiu foarte bine unde se termina L4. Am acces la niste camere in apropiere, dar din pacate nu vad organizarea (pot doar sa va spun cum e vremea, sau cate camione trec pe DJ678A)
Fara asfaltarea DJ-ului care iese in centura Calimanesti, L4 nu aduce un castig real fata de L5 (poate 2-3 minute daca nu respectam limita de viteza in tunel).
DN73C va putea fi folosit doar de autoturisme sau de camioane mai mici. PiSi6, este departe.

Pentru autoturisme eu vad castigul de timp astfel:
- Bascov - Aldesti 48 de km se fac in 45-50 de minute.
- PiSi5 + DN73C (stadiul actual): 23km DN73C (30 min) +30 km pe A1 (15 min) = castig 5 minute
- PiSi4+ DN73C(stadiul actual): 14,5 km DN73C (17 min) + 3km DJ (3 min) + 40 km A (20 min).= castig alte 5 min
- PiSi5 va mai aduce un castig de 5 minute prin eliminearea blocajului de la Bascov, datorat santierului. Asadar, castig total 15 minute fata de situatia actuala.

- Bascov - Jiblea acum 75km, 1h20 - 1h30
- PiSi4+DJ703G (asfaltat in intregime dar la nivel minim): 29 km DJ (35 min) + 40 km A (20 min).
Castig 30 minute!

Avantajul este ca se va circula mai relaxat si vor exista mai putine locuri in care traficul se poate bloca din cauza unor incidente.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

danutzu_1069

@dr4qul4, mi-am corectat postarea, vroiam sa fac referire la capătul lotului 3, ala de este aproape de DN7...

dr4qul4

L3 s-ar putea sa nu aduca nici un beneficiu fara L2. Eu nu vad podul ala sa reziste trepidatiilor generate de 10.000 automobile in fiecare zi.
Iar conexiunea cu DN7 e o gluma la fel de mare... o rampa ingusta, in curba.
La cat costa proiectele astea, puteau adauga un pod nou peste Olt, ca sa avem un nod adevarat, care ar fi folosit si pentru accesul catre Valea Lotrului.
Sau poate e ceva proiect local (sau al Hidro) si urmeaza sa se faca unul.

Ar mai fi mers si un nod in zona Perisani.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

rocklee

Usor usor se încurcă ....iar problema la ...Holdea..Margina... :)

vm75

^^ Pentru nodul Cornetu dintre L2 si L3 ar fi deja utila o discutie mai concreta despre solutiile de legare a nodului in DN7. L3 este mult mai simplu decat L2, iar italienii de la WeBuild au o experienta mult mai mare decat turcii de la Mapa in Romania. Eu vad fezabila finalizarea L3 in 2027. In schimb, L2 nu prea vad cum ar putea fi gata inainte de 2029 si asta in conditiile in care turcii rezista. Probabil vom avea cel putin doi ani decalaj intre L3 si L2, asa ca e nevoie de o descarcare mai buna la Cornetu, ca sa nu bifam inca 30 km de muzeu. De asemenea, avand tunele pe ambele loturi, e cu atat mai important ca singurul nod din zona sa poata prelua traficul daca se blocheaza un tunel. O varianta simpla ar fi sa se utilizeze barajul Cornetu aflat in amonte de nod pentru sensul Pitesti-Sibiu si podul existent peste Olt pentru sensul Sibiu-Pitesti. In felul acesta macar s-ar separa sensurile si s-ar evita conflictul major de trafic dintre DN7 si DJ703M. Acum nu stiu daca barajul poate duce trafic greu. Pe Google Maps se vede ca trece peste el strada Barajului, dar ea se infunda inainte de trecerea CF. Ideal ar fi sa se faca un pod nou peste Olt si CF in zona mănăstirii Cornet, dar pentru asta ar trebui se se mobilizeze CNAIR, ceea ce e mai greu. Ei vor astepta probabil sa termine WeBuild si abia apoi vor improviza ceva, sub presiunea cozilor uriase care se vor forma

shift2rail

^interesanta separarea sensurilor A1 intre DJ703M si DJ703P dar acea strada " a barajului" este un drum pietruit, cu ecartament de carute...

horatiu.cosma

În 2021 am anticipat nevoia asta de punere în valoare a tronsonului 5 și apoi 4 și am licitat modernizarea DN73C (reînnoire pe C. de Argeș - Tigveni și drum nou + modernizare pe nod Tigveni - intersecție cu DN7 lângă Rm. Vâlcea). Din păcate merge foarte lent contractul de proiectare, așa că e greu de crezut că în 2026 când sperăm că va fi gata și tronsonul 4 va fi gata și modernizarea 73C ca să poată prelua tot traficul care azi merge pe Dealul Negru.

Mai există o variantă pentru mașini mici de la Șuici pe 703G (modernizat foarte bine de CJ Vâlcea, însă la nivel de pământ în Argeș) care te scoate la Călimănești, însă trebuie să modernizeze și CJ Argeș cei 4-5km.

Lotul 3 e foarte foarte greu, șefii Webuild zic cu jumătate de gură că e complet nerealist termenul actual de aproape 4 ani de execuție (similar cu PiSi5), mai degrabă 5 ani ar fi un termen realist de execuție. Însă chiar și așa, la cum arată lucrurile cu Mapa, e realist să credem că Webuild va termina semnificativ mai repede decât L2, și atunci acel pod peste Olt de la Cornetu e musai să fie modernizat, poate din rezervele Webuild de pe contractul de autostradă, plus o conexiune civilizată cu DN7.

danutzu_1069

@dr4qul4 , am vrut sa o zic si p-aia cu "trebuia un pod nou peste Olt".... dar... atat se poate.

Toata zona asta montana trebuia gândită din proiectare, sa poată funcționa cu loturile indenpendente, cu descărcări provizorii (care in mod normal, cand tot A1 este functional, sa nu fie circulabile).
Avem scenariul realist in care L3 va fi gata, iar L2 inca in construcție...

Varianta cu barajul, nu tine, nu este pentru asa ceva... doar trafic ocazional.

dumbravaandrei

@rocklee detalii despre ce se intampla pe Marginea-Holdea? 

Xed

^^ Legat de DJ 703G e chiar musai ca portiunea din Arges sa fie asfaltata. Am tot folosit-o in ultimul an si jumatate numai pe directia CdA -> Sibiu si se degradeaza destul de usor. In zilele aglomerate ajunge chiar sa se blocheze destul de usor deoarece masinilor cu garda la sol normala le e mai greu sa traverseze 2-3 portiuni de pe acest traseu.
Totusi, nu inteleg ce se intampla la Centrura Calimanesti unde de atata amar de vreme nu se mai intampla nimic cu alunecarea de teren care blocheaza o banda si avem semafor. DJ703G se inteapa in Centura Comarnic destul de aproape de locul cu pricina.

strainu

#59981
Care e situația pe dn73C acum de nu îl considerați o alternativă viabilă? Adică mi se pare foarte ciudat că vorbim de un drum de pământ, dar nu de DN. Ultima dată când am fost (sunt niște ani...) era prost, dar totuși practicabil.
Mi-e frică să merg pe DN2. Pentru unii, asta înseamnă că n-am ce căuta pe șosele.

Feri

Modernizarea DJ 703G din județul Argeș este prinsă în Anghel Saligny, deci ar trebui să apară licitația anul acesta. Să sperăm că atât licitația cât și execuția vor decurge bine.

Traversarea spre Călimănești pe aici va fi și mai indicată pentru mașini mici, dacă se prioritizeaza segmentul Tigveni - Nod Șuici/Rudeni din PiSi3. Deși sunt multe traversări ale Văii Topologului, ar trebui totuși să se poată realiza în 3 ani. Deci cam în același timp cu finalizarea PiSi4.  O:-)

Anonymous Rider

Pe LD2E urmează degajarea copacilor din zona tunelurilor, probabil săptămâna viitoare începe. (pe surse)

alin_simeriaveche

Doamne ajută!!! După atâția ani, în sfârșit!