News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

6 Members and 26 Guests are viewing this topic.

ddfab

^ doar nu asteapta primavara... :) sub pamant nu  ninge...

Voicu

Dar sub pământ ajungi de la suprafață  ;)
Iar ce scoți de sub pământ tot la suprafață depozitezi

Bachus01

Am un prieten care lucrează la un tunel feroviar in Austria de 27km . Programul de lucru : ture de 12 ore , 7 zile pe saptamana, non-stop !!!!! Inclusiv de sărbători.


mdragos

Opiniatimisoarei in general vb prostii. Din cate stim nu a fost depus PT pentru tuneluri=> nu se obtine AC in primavara 😂. Poate sunt altii mai avizati si au informatii mai noi ...

JohannDB

 În primul rând, un an nou cu sănătate și numai bine tuturor !!!
                                                                                                           Citat : Opiniatimisoarei in general vb prostii. Ar rezulta că și alte publicații "vorbesc... vorbe".  Să fie vorba de ORDINUL 1624 /2023 ?? Caut la Ministerul Mediului, comunicări, rapoarte și nu găsesc cu subiect și predicat, tema în discuție.....

""""" Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor a eliberat un document important. Mai precis, a fost emis ordinul de ministru pentru scoaterea definitivă din fondul forestier național a unei suprafețe necesare pentru construirea tunelurilor de pe autostrada A1 Lugoj – Deva, lotul 2, secțiunea E.

Suprafața forestieră este de 18,48 hectare, terenul aflându-se în proprietatea publică a statului și administrarea Regiei Naționale a Pădurilor – Romsilva, Direcția Silvică Timiș, prin Ocolului Silvic Făget.

,,Odată cu emiterea acestui ordin, nu mai există niciun fel de opreliști pentru eliberarea integrală a amplasamentului. După ce se va emite Autorizația de Construire, antreprenorul poate să intre pe șantier și să înceapă lucrările", a informat Direcția Regională de Drumuri și Poduri Timișoara. """""
       https://incomodtm.com/2023/12/27/ministerul-mediului-aviz-pentru-construirea-tunelurilor-de-pe-autostrada-a1/

mdragos

Absolut corect mesajul de la DRDP Timis. OpiniaTimisoarei a mai adaugat ideea de obtinere AC in primavara:
" Aceasta inseamna, ca in scurta vreme, poate chiar mai repede de venirea primaverii, odata cu obtinerea Autorizatiei de construire, si fara nicio opreliste privind amplasamentul, muncitorii lui Umbrarescu vor trece la pregatirea santierului si aprovizionarea cu materiale."

Parca a scris Horatiu acuma 1 luna ca UMB a depus PT pentru tot lotul mai putin tuneluri. Deci mai asteptam putin.

GAC

Asa cum umb a decopertat inca din vara atat cat s-a putut in zonele fara paduri, ma astept sa se apuce de defrisari si decopertari cat de curand. sa nu uitam ca din tuneluri, jumatate sunt cut & cover, deci umb poate sa decoperteze ceva mai adanc, pana la nivelul superior al planseului, incat la emiterea AC sa vina forezele de-a doua zi si sa lucreze la peretii mulati.

montaniardul

Sunt curios cat o sa inainteze PORR cu forarile la tuneuri pana la primavara (martie).

mike_us

^ Nu cred ca o sa fie surprize cu PORR. Lotul 1 s-au mișcat la termen acuma au început bine au atacat multe zone. Sunt firma mare care au mai făcut tuneluri si in alte tari. Cred ca deja putem visa in următori 3-4 ani sa avem gata lot 5, lot 4 si lot UMB si sa rămână "doar" cele 2 loturi grele (2 si 3).

GIV

care sunt motivele pentru care nu se lucreaza la tunel pe lotul 4 din ambele directii? cum s-a ajuns la acest fapt?

Ionut

Că e greu să te întâlnești la mijloc. :)

dragos76

Asta e ca bancul că de ce elvețienii au un singur tunel, ce acoperă traficul pentru ambele sensuri, iar italienii au două tunele paralele, fiecare acoperind un sens?
Răspunsul e că și unii și alții au forat simultan de la ambele deschideri. Italienilor nu le-a ieșit :)

Ionut

Sună a glumă, dar motivul principal ăsta e. Pur și simplu ar fi tehnic mai greu, ar mânca mai multe resurse umane/tehnice și nu merită efortul dpdv contractual/financiar. Doar la tunelurile foarte, foarte mari, cu bugete pe măsură, s-ar putea justifica riscurile și costurile. Nu e cazul aici.

Cetatean

Prin tehnologia asta sunt niste timpi morti intre toate etapele. Asa,fiind 2 fronturi de lucru banuiesc ca muta oamenii intre cele 2 guri in functie de ce au de lucrat. E un proces repetitiv cu umbrela de microlpiloti,saptatura in "trepte" cumva ca la o subzidire,torcretare? armare,cofrare (nu stiu daca o sa foloseasca carucior)betonare,decofrare. Asta tot pe front de 10-15 m?
Am fost acum cativa ani la o intrunire unde s-a prezentat aceasta tehnologie,trebuie sa caut prezentarea sa fac un rezumat.

Legat de precizie,cu tehnologiile de astazi din topografie,doar printr-un cumul de erori umane ajungi sa nu te intanlesti la cm. Precizia aparaturii si automatizarea multor procese,ajuta la cresterea preciziei si la eliminarea pe cat posibil a erorilor si a greselior.