Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

4 Members and 51 Guests are viewing this topic.

MrConnaisseur

Nu e tragedie cu elevația aia de beton. Probabil distantierii au căzut in timpul turnării si s-a deplasat carcasa fretată. Daca îndeplinește verificarea la compresiune si forță tăietoare se trece mai departe. Daca nu, demolează.

Feri

QuotePe raza comunei Racovița au demarat lucrările  la autostrada Sibiu – Pitești, lotul 2, inițial pentru descărcarea arheologică din zona castrului roman dar s-au realizat deja decopertările pe o lungime considerabilă, necesare tronsonului.

"Este deja un pas care ne apropie efectiv de startul lucrărilor. Această descărcare este obligatorie în zonă dar deja s-a decoperat destul de mult, anul viitor vom vedea și mai multe utilaje în zonă, ne aflăm aproape de capătul lotului, de unde antreprenorii turci vor începe lucrarea. Italienii se apucă și ei de organizarea de șantier de la Cornet, au adus în zonă utilajele. Guvernul a alocat bani pentru exproprierile aferente ecoductului. Deci, suntem în pregătirile pentru amplul șantier care va demara aici anul viitor. Șantiere pentru ambele loturi care aici, în Racovița se întâlnesc", spune Narcis Iliescu, primarul din Racovița.



Sursa


TeoH9

Vesti bune! Cele 2 sunt cele mai asteptate loturi de A din Romania.

danutzu_1069

Apropo de ^^ cu descărcarea arheologica.... sa vezi aici surprize...
Sper sa fie doar jos, în albia minora a Oltului...

GAC

se zicea pe aici ca lotul 2 va fi impartit in 4 si autorizatiile vor fi emise pe parcurs.
Se stie cum va fi facuta imparteala? cat de lungi vor fi sectiunile?
Sper doar ca prima sectiune va cuprinde macar un viaduct mai lung, precum si un tunel.

florin74

#59900
Doar prima parte :))))
E foarte ciudata impartirea.  Prima sublot cuprinde viaductul de la Boita E ceva de gen 1.2 km. Al doilea lot restul pana la primul tunel de la Boita. Al treilea e  intre cele 2 tunelrui de la Boita. Al patrulea restul  :bash: A facut CNAIR o lotizare de te ia durerea de cap.

Edit : M-am inselat un pic
- primul sublot : cei 1.1 km de la Boita, care a fost initial in lotul PORR
- al doilea cuprinde cele 2 tuneluri de la Boita.
- al treilea e intre Boita si Lazaret (fara tunelurile de la Lazaret)
- al patrulea restul (5 tuneluri - 2 lazaret, caineni, Balota, Robesti)



alexV

Prima activitate in teren va fi la viaductul din continuarea Boita, care acu cativa ani facea parte din lotul 1 apoi l-au lipit la lotul 2. Vreo cateva sute de metri.

Partile ce sunt in padure si au nevoie de scoaterea din fondul forestier vor fi ultimele. Tind sa cred ca la fel si partile lipite de DN, care necesita restrictionarea traficului deoarece se sapa roca deasupra.

Mai sunt sanse sa vedem incepute zone de peste rau de DN, ex. pe portiuni din Racovita - Caineni, care nu sunt padure.

Nu prea vin informatii de pe lot. Deci ori perspective sumbre, ori proiectantul lor Yuksel lucreaza in mare secret.

marius.firtonea

Viaductul din continuarea lotului Porr era normal sa fie cuprins in contractul cu Porr pt ca astfel se evitau o gramada de restrictii, asa cand turcii vor lucra la viaduct o sa fie o gramada de restrictii care vor face lotul Porr inutilizabil, dar cine sa-si foloseasca mintea din CNAIR.

trex

Imi poate da cineva un link aici pe forum (sau macar ce nume si termeni sa caut in search) cu ultimele explicatii de ce suntem in 2023 fara cei 10 km din A1 Holdea-Margina? Am mers inapoi aici pe topic dar dupa zeci de pagini si google site search, tot nu am un raspuns definitiv.

GIV

@trex nu ai auzit niciodata de celebrii ursi? :lol:  :lol:  pe niciun post de tv, pe niciun site nimic?

trex

@GIV auzisem in trecut si de ursi si de pestera cu 2 lilieci, ma gandeam ca exista cineva aici care a pus informatii mai clare pentru situatia penibila de pe A1 din acea zona.

FlorinR

Asociația Pro Infrastructură - 9 febr. 2022

"A1 Lugoj-Deva lot 2: și cu banii luați și fără autostradă. Este un proiect inclus în PNRR care trebuie terminat în 2026, CNAIR răspunzând ofertanților în bătaie de joc (download document complet: https://bit.ly/34KwHfM), fără să învețe nimic din greșelile care ne-au costat deja aproape 50 de milioane euro.
Iată faptele din epopeea halucinantă a singurului segment lipsă de pe Autostrada A1 între Sibiu și Nădlac. CNAIR a dat contractul de execuție în 2013 fără să aștepte revizuirea acordului de mediu care a schimbat soluția din studiul de fezabilitate din debleu în tunel pentru a nu întrerupe coridorul de migrație a mamiferelor mari.
Antreprenorul a executat o parte din lucrări și apoi totul s-a blocat. După ani de contre, în august 2017, CNAIR reziliază contractul abuziv și ilegal, sub dezastruoasa cârmuire a lui Ștefan Ioniță ca Director General și a "ministrului" Răzvan Cuc. Salini dă CNAIR în judecată.
Urmează alți ani de tergiversări și luări la mișto: uite ursul, nu e ursul. Insistențele noastre, ale organizațiilor de mediu dar mai ales poziția fără echivoc a Comisiei Europene determină CNAIR să respecte acordul de mediu: tuneluri, nu dezastru ecologic.
CNAIR lansează pe 03.07.2019 o licitație cu pre-calificare pentru Secțiunea E (9,13 km cu zona tunelurilor) și puținele lucrări rămase pe cei 4,03 km ai Secțiunii D. Dar, evident, nu pune la dispoziția constructorilor niciun fel de documente cu studii de teren serioase. Pentru că nu le are.
Dar stați! În mai 2020 vine decizia Curții Internaționale de Arbitraj. România e bună de plată: daune de 230 milioane lei, în tranșe, iar Salini trebuie re-pus în contract. CNAIR negociază cu Salini care renunță la șantier, dar noi toți am plătit din daune doar ca să se deblocheze licitația lansată în 2019.
Învață CNAIR ceva? Nu. Răspunde la cererile de clarificări venite din partea constructorilor în stilul consacrat, plin de truisme, inexactități și fără să își asume răspunderea sau vreun risc, încercând să pună totul în cârca privaților care trebuie să ghicească terenul și să oferteze în orb.
Exemple? Haos complet între planșe și cerințele beneficiarului – CNAIR face trimiteri la acordul de mediu (întrebările 9, 12, 13, 14, 15). Ofertanții cer clarificarea secțiunilor de pod și a schemelor statice, a grosimii betonului și a sistemului de sprijin în tunel – CNAIR spune că documentația este ilustrativă, o să facă ei proiectul (68, 69, 72, 73). Se cer documente clare despre sondajele geoelectrice IGR de la tuneluri, CNAIR nu le are (90). Nu există studiu topografic mai recent de 2014 pentru zonele modificate ulterior (95). Și multe altele...
Rezultatul? Probabil ca pe A1 Sibiu-Pitești. Pe Boița-Cornetu s-a semnat cu singura asociere (din șase pre-calificate) care a depus ofertă, iar pe Cornetu-Tigveni procedura este momentan suspendată așteptând soluționarea contestației WeBuild-Tancrad. Antreprenorii serioși fug și merg până la capăt doar cei care își asumă orbește riscuri tehnice și financiare enorme.
Termen depunere oferte: 14 februarie. Oare ce se va întâmpla? "

https://www.facebook.com/proinfrastructura/posts/2126337950873534

Archi

#59907

@trex

Din pacate nu am un link sau o singura referinta intrucat istoria este foarte lunga si  fost discutata si rediscutata pe parcursul a 10+ ani, insa situatia a fost cam asa, un TLDR cat se poate de scurt dar care nu are chiar toate aspectle in el insa te poate ajuta sa cauti mai departe singur:

- Segmentul lipsa initial a facut parte din lotul Lugoj - Deva 2, in prezent din acest lot s-a materializat doar Traian-Vuia - Margina asa cum vedem toti
- Lugoj - Deva 2 a fost scoas la licitatie (fara tuneluri, cu un debleu masiv ceva de genul a ce se face acuma la Zimbor, poate chiar si mai mare) inainte ca acordul de mediu sa iasa (era in procedura)
- Socetatea civila, ONG-urile de mediu si inginerii au zis pe buna dreptate ca nu e normal sa facem un astfel de masacru cu dealul respectiv, atat din perspectiva migratiei animalelor dar mai ales din perspectiva inginereasca (de aici povestile cu ursii dar sincer si fara ursi chestia aia nu era normala) si s-au luptat pentru a forta o solutie mai putin invaziva prin acordul de mediu.
- Acordul de mediu a zis ca trebuie sa facem tunel, dar contractul era deja semnat (sau atribuit nu mai stiu exact, oricum nu se putea sau nu se dorea a da inapoi) asa ca s-a decis continuarea contractului pe seciunile neafectate si scoaterea sectiunii E din contract. Intelegerea prevedea ca in schimbul scoaterii sectiunii E antrepenorul urma sa faca studile si proiectul tehnic pentru tunel.
- Lotul 2 din Lugoj Deva ajunge spre finalizare (fara sectiunea E evident), se zice si ca constructorul ar fi facut proiectul pentru tunel (desi nimeni nu a vazut acest proiect in spatiul public asa ca nu exista dovezi clare) insa CNAIR-ului i s-au inmuiat picioarele si n-au mai vrut sa continuie pe metoda aceasta
- Tot in perioada aia lotul a stat 2-3 luni terminat fara sa fie deschis circulatiei din cauza acestui conflict.
- Pana la urma CNAIR deschide fortat circulatia iar situatia ajunge in tribunale, antrepenorul considerand ca a prestat un serviciu (PT pentru tuneluri) care nu i-a fost platit
- Statul Roman ajunge la o intelegere pana la urma cu antrepenorul iar proiectul poate fi reluat sub o alta licitatie.
- Apare prima licitatie noua, pe modelul cu precalificare care s-a dovedit a fi un esec total (modelul in sine)
- Se renunta la licitatia cu precalificare si se lanseaza una normala, unde participa UMB si castiga
- In teren s-au observat foreze care faceau studii pe bune de data asta pe traseul tunelului si decopertari pe restul traseului

Am scris aici informatile exact asa cum mi le amintesc eu intr-o istorie de 10+ ani, sincer e posibil ca unele lucruri sa nu fi fost chiar asa sau sa existe nuante nementionate, dar este un bun inceput pentru cei care nu cunosc istoria sa caute :) Spor la sapat, voua pe forum si la UMB la tunel cand o fi

trex

Quote from: Archi on December 13, 2023, 11:51:46 AM[...]
- In teren s-au observat foreze care faceau studii pe bune de data asta pe traseul tunelului si decopertari pe restul traseului
[...]

@Archi recapitularea ta ajuta enorm, e un punct de plecare macar pentru ce sa caut in cele aproape 4000 de pagini de postari aici.

Totusi, ultimul punct din lista ta se intampla recent? Mai sunt ceva piedici pentru 2024?

archaeus

^
padurile parca nu sunt scoase din fondul forestier...inca