Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

4 Members and 63 Guests are viewing this topic.

Ionut

Shhh. Lăsați-i să se pregătească pentru Liga Campionilor.

alin_simeriaveche


TibiV

Daca s-ar fi informat un pic, Ciolacu ar fi aflat ca este primul tunel forat pe o autostrada in Romania ever...

Caci in perioada comunista nu aveai unde sa forezi tuneluri pe Bucuresti-Pitesti sau Fetesti-Cernavoda. Ca astea au fost toate...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

miahi

^ @TibiV nu ai cu cine, atat timp cand ei considera PiSi4 in zona montana si A3 la Cluj e la altitudine mai mare ...

naivu

^^cred că se gândea la tunelul de pe Transfăgărășan de lângă lacul Bâlea.

alexa_adrian2001

Legat de lotul UMB: Holdea - Margina: de ce nu se apuca de treaba ca nu mai stiu motivul. Pe langa ditai tunelul mai au si altceva de facut acolo. Sau oare se gandesc sa termine cu asfaltul pe tot lotul pe cand va fi gata si tunelul?

mircea

Ai raspunsul pe pagina anterioară.

GIV


GAC

din nou parteneru' serios...

oneLess

Au AC? OIL? Harta API zice că nu au!
Fără , au făcut ce se putea legal, au decopertat doar!

pasadia

#59770
Atata tam-tam cand exista un singur raspuns, repetat de multe ori - inca suntem in faza de proiectare. Se face PT, se depune PT, se aproba PT. Ulterior, daca e nevoie de AM nou (sa speram ca pe procedura simplificata) se face in baza PT, daca e nevoie de exproprieri suplimentare se face in baza PT, si daca toate sunt in regula se da AC si OIL in baza PT.

Dar pana nu este PT, cum naiba vreti sa fie altele?

LE: ma rog, evident ca am simplificat si eu lucrurile. Prababil va fi nevoie si de un HG nou pentru aprobare de indicatori tehnico-economici, poate se va ajunge si la indexare de preturi, probabil vor fi si alti pasi care se fac in paralel. Dar pana la ei, unul singur este vital acum - proiectul tehnic.

hefaistos

Ceva nu e in regula. Contractual UMB este in termene. Dar in ritmul asta riscam sa pierdem si aici finantarea PNRR. La o lucrare ce nu poate fi grabita (din cauze de tuneluri) si care, culmea nici nu ar cadea in sarcina UMB ci a partenerului in mare majoritate (tot din cauza de tuneluri).
Ori UMB stie ceva ce nu stim noi, repectiv ca tunelurile se pot executa integral in mai putin de 24 de luni, ori stie ceva ce nu spune, respectiv ca nu intentioneaza sa termine acest tronson pana la sfarsit de 2026 si face ca vina sa cada birocratic in spatele statului roman (intarzierea avizarii).
Si nu-mi spuneti ca UMB nu poate face nimic, pentru ca atunci cand a vrut a impins lucrurile pe repede inainte si cand a avut alte intentii le-a taraganat un an sau mai mult (DEx12 T4 si A0 Nord T4).
Incet, incet se contureaza pierderea finantarii PNRR pe 4 loturi aflate in curtea UMB, si asta cu ~3 ani inainte de expirarea termenului.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

pasadia

Nu pricep de ce te referi la 24 de luni. Pana la finalul PNRR (decembrie 2026) mai avem 3 ani intregi (2024, 2025, 2026), adica 36 de luni, plus astea 2 luni din 2023. Adica 38 de luni in total.
Contractul UMB prevede 34 de luni de executie si daca poate fi respectat ar insemna ca putem astepta cu AC-ul pana in martie. Sper ca nu va fi cazul, dar nu vad unde e ratarea (si o spun eu, care nu prea postez favorabil la adresa UMB).

Si chiar daca va fi ratat, sti a cui va fi vina principala? Surpriza, nu a UMB-ului, ci a CNAIR-ului care e incapabil sa obtina un SF detaliat la nivel de studii de teren inainte de a porni o licitatie. Dar care, in acest caz particular, a mai si dat cu piciorul sansei de a primi PT-ul gata facut, cu toate investigatiile la pachet, de la un constructor injurat (SALINI), dar care si-a facut treaba foarte bine (ps - lotul lor e in continuare unul dintre cele mai bune calitativ de pe A1).

florinalba

#59773
de pe canalul youtube ArgesTV AUTOSTRADA SPRE SIBIU ANIMAȚIE GRAFICĂ CU GALERIILE DE SUB DEALUL MOMAIA.
Mai mult ciolac decat animatie, dar merita vazut.


Ionut

Am uitat să vă zic de asta.

Animație 3D PORR A1 Sibiu-Pitești Secțiunea 4.