Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

4 Members and 7 Guests are viewing this topic.

mdragos

Se mai stie ceva de PT tunel al UMB pe Marginea-Holdea? Ar trebuie sa fie aproape de final si sa intre la avizare in CTE CNAIR.

GAC

asta pe de-o parte, pe de alta parte, cum stam cu padurile ca parca o parte din defrisari nu s-au putut face pe motiv de avize (ca zece ani, cnair au fost f ocupati). oricum utilajele de tunel au fost aduse inca din vara... dar ce sa faci cu utilaje, cu PT si AC daca inca ai copaci in zona cu portalurile de tunel?

Telvanni

Imi place la nebunie detaliul cu becurile, nu vezi cabluri atarnate.


danvoicu

Becuri? Parca spunea "baiatul" acela ca sunt senzori.

interesantul

#59749

Sunt senzori topografici. Pe vremuri erau reperele făcute din trei sfori pe care erau atârnate greutăți. Trei în linie țineau direcția tunelului, și dca trebuia luat viraj, se modifica cu a 4 sfoară unghiul de înanintare.

Acum e tehnologie laser/satelit. Teodolitul principal stă afară, recepționează semnal de la satelit și prin intermediul laserelor și a oglinzilor se respectă  direcția, respectiv virajul și panta tunelului..

A evoluat tehnologia topografică enorm în ultimii 20 de ani.
Am pierdut prin Romania 30 de ani...

adrian sibiu

Buna dimineata!
Azi o primă filmare completă a lotului 4 Tigveni Curtea de Argeș !
Enjoy !


GIV

#59751
^^^

https://economedia.ro/grindeanu-dupa-discutii-cu-umb-se-emite-acordul-de-mediu-pentru-lotul-lipsa-al-autostrazii-a-1-lugoj-deva-lucrarile-incep-cand-va-permite-vremea-ca-e-perioada-de-iarna.html

Totodată, șeful Transporturilor nu a știut despre problema pădurii de pe traseu, deși a semnat ordinul pentru defrișare.

dr4qul4

paradoxal, jumatatea cu tunelul pare mai simpla decat jumatatea spre CdA, unde autostrada trebuie cocotata pe deal si strecurata pe langa gospodarii..
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

GAC

pentru optimizarea timpilor de executie ai tunelului se poate ca forarea dinspre CDA sa mearga pana la jumate si sa mute echipamentele de forat la portal Tigveni, astfel, prima jumatate din lungime va fi disponibila pentru camasuire si finalizare, in timp ce se foreaza cealalta jumatate, astefel se scuteste jumatate din timpul aferent lucrarilor ex-forare.

derby

#59754
Quote from: mirceaeliade on October 27, 2023, 11:33:39 PMRoca dura parca era ok, cred ca mai mare era problema cu straturi prea moi.

Straturile moi pot fi o mare problema, vezi megaproiectul Webuild din Australia.

dr4qul4

Se va fora doar dinspre CdA. Nu are rost sa mai speculam pe subiectul asta. 
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

adrian sibiu

Se va fora doar dinspre CDA concomitent cu camasuirea și torcretarea cu beton.Dupa ce vor prinde avans ,vor fi demarate activitățile de foraj și la galeria doi !
Încă se cronometrează timpii de lucru și se caută metode de optimizare a etapelor de lucru !
Probabil că vom vedea ceva schimbari de luna viitoare încolo!

bacovia

#59757
Am trecut pe VO pe langa organizarea MAPA+Cengiz.
Dezolant, vai si amar. Astia n-o sa faca mare branza pe la noi la cum arata lucrurile.

florin74

Am auzit in schimb ca au un bucatar bun. Poate deschid o saormerie... Macar cu atat sa ne alegem  :lol:

alecu26

Poate stie sa faca din rahat bici...
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).