Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

9 Members and 26 Guests are viewing this topic.

danutzu_1069

Poate ceva detalii legate de execuția pereților caseta...
Cofraj semicirculare, care "se plimba pe șină)...
Cofrarea-decofrarea cu echipament hidraulic..

mike_us

Quote from: Ionut on October 21, 2023, 02:17:18 PMpe calea spre Sibiu se taie peretele de acces, peretele de piloți forați

Deci înseamna ca foarte curând o sa înceapă si aici forarea efectiva la tunel? Sunt decalați cu câteva săptămâni, o luna? Mulțumesc.

Ionut

@danutzu_1069

După forarea "brută" și torcretare (+ ancore suplimentare/mai adânci pe unde trebuie, plus diverse alte trucuri probabil unde o să găsească apă și/sau nisip, gen) vine peste hidroizolația. Apoi peste hidroizolație se fac pereții-casetă cu cofraj culisant în boltă (semicerc). Apoi se finisează, probabil se mai astupă/colmatează/hidroizolează infiltrațiile și apoi echipamente - ITS, iluminat, ventilație etc.

Cofrarea și decofrarea nu știu exact cum se face, hidraulic sau nu. :D

@mike_us

Da, probabil în câteva săptămâni, aveau făcute carotele și ceva tăieturi între ele. Ieri din ce-am văzut tăiau, dar cred că mai durează puțin. Vor fi decalați față de sensul spre Pitești/CdA, da, probabil cam o lună și jumătate, din estimarea mea.

În cazul în care mai există neclaritatea asta, se va fora doar de-aici, dinspre CdA, nu și dinspre Tigveni. La Tigveni nu se grăbesc cu portalul, probabil la anul pe vremea asta se apucă de portal, nu are rost să se agite acum.

Ionut

Gata filmarea și la WeBuild. Doar pentru patreoni deocamdată, mâine seară la toată lumea. Are cineva o curiozitate teribilă și nu poate aștepta 24h? :D

Coperta:

ddtm

Nu inteleg de ce au facut piloti forati la intrarea in tunel, din cate stiu nu sunt "legati" intre ei si daca ii taie la o anumita inaltime ei pe ce se mai sprijina ?, puteau cofra la intrea in tunel sa nu vina pamantu, roca peste ei dar sa faci piloti forati ca apoi sa-i tai...nu inteleg

danutzu_1069

#59660
Sunt legați în partea superioara, cu asa numita grinda de coronament... Plus ca mai sunt și sprijinire încrucișate...
Si cerd ca au legat armatura pe care "arunca" torcretul cu armatura coloanelor forate... Si probabil când vor arma căptușeală, o "leagă" si p-asta de armatura coloanelor și de ce nu, de armatura peretelui frontal... Ca n-o sa ramana cu.... vedere la coloane forate...

mike_us

@Ionut mulțumesc pentru răspunsul detaliat. Daca la tunel se lucrează 24/24, în schimburi cam la ce avans lunar am putea sa ne așteptam? 25-50 m pe luna?

Ionut

2 ani forarea. :)
Dacă nu găsesc teren super dificil.

La început e okay terenul dar mai încolo studiul geo spune că situația se va complica. Nimeni nu știe exact ce vor găsi.

Am mai zis, e ca la dentist. Poți face radiografie dar până nu intri cu freza nu știi ce găsești. La fel și aici. Faci foraje geo și îți faci o idee dar până nu sapi, nu știi ce e acolo.

paullie

Bun, din presa aflam ca pe pe S3 in Polonia PORR a forat 2300 metri in 444 zile.

Invers in doi ani de zile, presupunând ca PORR lucreaza si sâmbata, ies 590-600 zile lucratoare total. Momâia parca are 1350 metri, deci cam 2,2 metri pe zi. Sa zicem ca nici sâmbata nu lucreaza. Ies 3 metri foraj pe zi. Ceva nu da la socoteala.

danutzu_1069

Lucreaza 27/7... ce nu ai inteles...
Terenul este cu surprize...
Nu compara mere cu pere... ca da cu virgula...

Daca au zis 2 ani... aia sunt

shift2rail

^^ bune explicatiile.

Si intrebarea: fazele 1, 2 si 3 sunt strict secventiale sau pot fi comprimate in timp? In sensul daca putem avea, simultan, de ex, forare pe ultima treime, cofrare pe a doua treime si finisare pe prima treime a tunelului.

misiekwas

#59666
@paullie da, dar depinde foarte mult de geologie (inițial ma gândeam ca te referi la Swinoujscie). Și oricum, este și acest aspect ca s3 este in standardul mai modest decât se vrea pe a1.

danutzu_1069

@shift2rail , secvential, ca nu vad cum sa treci de sistemul de cofrare glisant, cu utilajele pentru forare / trcretare / betoniere...
Teorectic la lungimea asta trebuie sa existe si cateva galerii de legatura intre tuburi, dar, ambele tuburi trebuie sa fie forate (trecute de zona respectiva)
Sunt detalii pe care nu le stim....

Ionut

Secvențial, logistic e complicat concomitent. Cred că e posibil dar s-ar încurca, plus cred că e chestie de safety. La TBM e altceva, e un oraș subteran mișcător. Dar așa cu NATM cred că ar fi super complicat.

@paullie
În Polonia terenul a fost mai iertător. Mult mai tare. La noi e friabil, se așteaptă la ceva apa/izvoare pe traseu plus terenuri cu mult nisip (gen) și argilă.

Oricum clar mai afurisit la noi. Deci nu merge în țara X au făcut Y metri/zi, deci și la noi e la fel.

Plus că proiectează cumva din mers. Și îți dai seama că pe fiecare pas unde terenul cere ceva în plus/minus/diferit față de studiul geo/PT trebuie să semneze consultanța și CNAIR... iar CNAIR habar nu are cu tunelurile...

Deci asumare... deci...

yetiman

Dragilor, eu nu inteleg de ce nu dati o simpla cautare pe YouTube dupa "NATM". Sunt destule filmulete explicative.

Uite unul foarte scurt, nici 3 minute, care explica fazele. (inclusiv ca sunt facute in acelasi timp.

,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu