Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

9 Members and 27 Guests are viewing this topic.

Hercule

Nu e cazul sa ne trimiti la normativ. Sunt alte surse din care noi cei de pe forum (nespecialisti in constructii) ne putem informa despre torcretare. Una din ele este Ce este procesul de torcretare beton? Tipuri si Utilizari.

PS. Inteleg din articolul de mai sus ca utilajul se numeste "masina de torcretat".
Deșteaptă-te române!

alecu26

Exagerezi Mr Cunoscator. E ca si cum ai zice...Argila e si ea o roca. Sau cine stie ce alt termen ultracorect folosit.
Torcretul este un mortar (amestec de ciment cu multa apa si nisip mai ales si ceva ingrediente speciale) care se improasca prin pompe speciale. Se foloseste la multe chestii.
Fata tunelului nu este suficient de stabila si rezistenta si atunci pana se executa urmatorul pas de lucru se protejeaza si consolideaza asa.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

alecu26

#59642
Si inca o chestie: te invit sa citesti normativul care nici macar el nu respecta denumirea stiintifica si ultracorecta:
Cateva exmple:

3.2.
Pentru asigurarea unui jet uniform de torcret este necesar un debit de aer comprimatcorespunzător tipului de utilaj conform cărţii tehnice, la presiune constantă, fără pulsaţii

3.5.
Pentru asigurarea unei consistenţe uniforme a torcretului este necesar ca sursa de alimentarecu apă să aibă debitul şi presiunea indicată în cartea tehnică a utilajului

Ne explici te rog ce inteles are aici cuvantul torcret?

PS: incredibil ce limbaj comunist are normativul. Banuiesc ca 78 vine de la anul publicarii. Cred ca inginerii de la Porr se cracaneaza pe ei de ras cand il citesc. Asta daca sunt constienti de existenta lui.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

MrConnaisseur

#59643
Foarte posibil ca exprimarea din acel paragraf sa nu fie 100% corecta. De inteles trebuie sa intelegem ca procedeul de torcretare se face cu materiale cu caracteristici dedicate acestei operatiuni si se pune in opera cu ajutorul utilajului de torcretat.
Uite o trimitere mai profana: https://baumit.ro/products/torcret/baumit-torkret-s-fein (beton de torcretare). Eu doar am facut aceste referinte pentru a avea o acuitate si o intelegere mai buna a tehnologiei.
De altfel si in scoala acelasi lucru se invata. (dpdv al terminologiei)

Da, e facut in 78 odata cu primul normativ antiseismic P78.
Are mai multe revizii care l-au actualizat insa baza tot de lemn este. Nu e ca si cand ar fi singurul cu limbaj de lemn. Daca vrei sa nu intelegi nimic dintr-un normativ, cauta P130/1999 Urmarire in timp a comportarii constructiei

alecu26

Deci continui cu whataboutismul. Ti-am aratat in mai multe locuri ca normativul foloseste termenul de torcret si pentru material.
Stii cum esti acum...ca si cum ai spune aduo cana de Dihidrogen de monoxid....si zici sa folosim manualul de chimie ca sa intelegm ce vorbesti ca nu stai tu sa explici la toti fraieri.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

elphax

Ca sa incheiem off-topic-ul - Vorbim descpre operatiunea de torcretare, in engleza e shotcrete, practic un utilaj care improasca beton pe pereti. Este una din primele faze in NATM. Ulterior se face hidroizolatie si mai vine un strat de beton, probabil prefabricate. abia apoi se mai sapa la baza, se mai coboara cu un metru doi in jos si se betoneaza si toata partea de jos.

Se pare ca in acest caz se face tot cu ciment/beton, pentru a asigura si fata, peretele in care urmeaza sa gaureasca pentru a introduce dinamita.
Probabil ca datorita structurii geologice, in acel sector este mai sigur sa acopere peretele frontal cu beton inainte sa faca gaurile.





alexV

Quote from: MrConnaisseur on October 18, 2023, 12:00:13 PM^Torcretul este utilajul, [...] recomand lecturarea normativului C130/78.

Quote from: alecu26 on October 18, 2023, 12:47:22 PMexmple [din normativ]:
3.2.
[...] jet uniform de torcret


3.5.
[...] unei consistenţe uniforme a torcretului



Quote from: MrConnaisseur on October 18, 2023, 01:01:16 PMFoarte posibil ca exprimarea din acel paragraf sa nu fie 100% corecta.


MrConnaisseur

Ai dreptate, Alex. Imi asum ce am scris. In santier acest termen se refera atat la utilaj cat si la procedura.
Faptul ca intr-un normativ regasesti si prostii nu este neaparat o surpriza. Am dat referinta la acel normativ pentru cine vrea sa afle mai multe lucruri despre aceasta tehnica, nu l-am dat intr-un mod peiorativ.

dr4qul4

Eu nu inteleg ce este asa de ciudata metoda asta... folosita de foarte mult timp in Romania (ma refer la torcretare), atat la tunelurile de pe Transfagarasan (cred ca si la cele de la CFR) cat si la stabilizarea versantilor (ma gandesc acum la DN6 DTS-Orsova, dar stiu ca am vazut si in alte parti).
Unii chiar s-au intrebat de ce nu s-a folosit si la dealul Soimus.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

mirceaeliade

QuoteHotărâre a Guvernului privind declanşarea procedurilor de expropriere a tuturor imobilelor proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional ,,Autostrada Sibiu – Pitești" – secțiunea 3 Cornetu - Tigveni, necesare pentru realizarea "Ecoductului Călinești" precum și aprobarea listei imobilelor proprietate publică a statului și a listei imobilelor proprietate publică a unităților administrativ – teritoriale care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes national
QuoteHotărâre a Guvernului privind declanșarea procedurilor de expropriere a tuturor imobilelor proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național ,,Autostrada Sibiu – Pitești" – Secțiunea 2 Boița – Cornetu, necesare pentru realizarea ,,Ecoductului Lazaret",  precum și aprobarea listei imobilelor proprietate publică a statului și a listei imobilelor proprietate publică a unităților administrativ – teritoriale care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes national
MT1 2

bbk

Pe lotul 2(Lugoj-Deva), se fac exproprieri suplimentare. Pana acum sunt la stadiul de identificare a proprietarilor.
Poate are cineva informații inside despre noul proiect pentru ca lista celor expropiati este destul de lunga

mike_us

Webuild a trecut de 50% si PORR deja a ajuns la 10% cu noile cifre de pe harta cestrin.

costica1234

Filmare calda de azi de la Bascov. Ca in orice zi de vineri, se circula foarte greu. Am facut 20 de minute de pe strada Serelor si pana in giratoriul de deasupra pasajului.


Ionut

Da, breaking news este că avem balast stabilizat pe rampa de nord la Bascov. Chiar azi așterneau. Am fost și noi azi. Și la WeBuild și la Porr.

La Porr avem primii 25 de metri săpați la portalul 2 Momaia.


WeBuild pe PiSi5 arată foarte bine. Foarte. Lejer T2 2025 în ritmul ăsta, poate chiar ne fac o mare surpriză și rup normele în 2024 ca să bată recordul Strabag de la Chețani care are din ce în ce mai mari șanse să devină realitate.


Filmări mâine, sper.

Ionut

#59654
Porr, PiSi4, ieri.
Filmarea e live pentru patreoni. N-ar strica niște ajutor pe Patreon sau direct în cont, mulțumim!

Câteva detalii picante:
- la tunel se lucrează 24/24, în schimburi (se pare că e mai ieftin așa decât să țină oameni foarte scumpi și utilaje foarte scumpe degeaba)
- s-au forat primii aprox. 25m pe calea spre Curtea de Argeș
- pe calea spre Sibiu se taie peretele de acces, peretele de piloți forați
- sunt 3 faze majore: forarea, execuție pereți-casetă, finisaje (ITS, iluminat, safety, panseluțe)
- faza 1, forarea propriu-zisă, 2 ani, DACĂ totul e ok (solul e dificil)
- fazele 2+3, încă un an
- speranțe pentru decembrie 2026 DACĂ nu au mari probleme geo la tunel
- șantierul arată bine, aproape complet atacat
- au început să iasă din pământ la unele structuri
- emoții cu terenul, probabil nu vor scăpa fără apărări/sprijiniri suplimentare, dar vedem

Coperta filmării:


Dacă aveți întrebări despre tunel sau șantier, întrebați.