Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

9 Members and 34 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

Cateodata am impresia ca citit pe sarite...
de DJ703G am scris acu cateva zile ca sunt doar cativa km neasfaltati, toti in Arges, unde exista planuri (e trecut chiar la lucrari curente) pt "reprofilare". Avem si streetview pe toata portiunea asfaltata si a fost si video aici pus. Ala cu siguranta este o alternativa pt traficul usor, cu minime imbunatatiri. Nu va prelua mult trafic, pt ca e cam ingust in Arges. Dar 5 km merge.
In schimb fostul DN7D (sau 703M sau H - Salatrucu - Perisani) este praf si in Valcea. Nu e de ajuns sa se asfalteze cei 12 km de la limita judetelor. E praf si spre Caineni. Cel pe Valea Baiasului e asfaltat, dar e foarte ingust si pe acolo va fi santierul. Asa ca nu e o alternativa.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

silviu74

#59581
Reprofilare nu înseamnă asfalt. Poate însemna așternere piatră și compactare. Eu am trecut de 2 ori cu mașina de șosea pe acolo și pe porțiunea neasfaltată din Argeș, atunci când plouă, este foarte greu spre imposibil de trecut.

Pe 703H nu am fost dar am văzut undeva ca doar porțiunea de coborâre dintre Poiana și Sălătrucu (adică porțiunea de la limita județelor) pune probleme deosebite pentru o mașină normală. În rest drum lung și neasfaltat. Nu ar fi o alternativă viabilă pentru cine se grăbește sau este în tranzit dacă nu se asfaltează complet.


dr4qul4

am fost eu pe DJ703H (pana la Spinu) si am iesit in Valea Oltului prin 703M. Acum 9 ani, pe zapada. Ambele sunt inguste peste tot. Nu are peste tot santuri (seamana cu o ulita) iar in Perisani  are pante destul de accentuate.
A fost si google mai departe si nu e asfaltat peste tot. Are profil de ulita de tara, pe care circula mai mult carute si animale si doar rareori cate o masina.
Uite cum arata podul din Greblesti peste Boia, care e mai aproape de civilizatie.
Plimbati-va cu Streetview si va veti convinge ca mai repede vom avea A1 decat un drum care sa duca un MZA de macar 5000.

DJ703G arata de 10 ori mai bine.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

dargauda

CNAIR face 85 de foraje pe lotul 3 al Autostrăzii Sibiu-Orăștie pentru a afla ce reparații sunt necesare pe tronsonul inaugurat cu o zi înainte de alegerile din 2014. Ce se întâmplă cu viaductul de la Aciliu, fisurat de la cutremure

CNAIR, prin Direcția Regională de Drumuri și Poduri Brașov a lansat în licitație o expertiză tehnică pentru finalizarea lucrărilor și remedierea degradărilor pe lotul 3 al Autostrăzii A 1 Orăștie-Sibiu. Lotul 3 Săliște-Cunța (22 km.) a fost construit de Salini Impregilo (Italia), iar Guvernul Ponta (Victor Ponta fiind și candidat) a inaugurat lotul cu o zi înaintea turului 2 al alegerilor prezidențiale, deși știa că lucrările nu sunt finalizate și nici nu sunt conforme. Fisurile au apărut după puțin timp de la deschidere, iar în 2015 lotul 3 a fost complet închis pentru reparații.

Licitația pentru expertiza tehnică a fost lansată în licitație duminică, pe 8 octombrie și are o valoare de 4,1 milioane lei. Durata de realizare este de 12 luni. Potrivit caietului de sarcini, expertiza pentru Lotul 3 exclude viaductul de la Aciliu ,,în stare avansată de dragadare și cu fisuri de la cutremure". Contractul pentru cel mai înalt viaduct din țară face obiectul unei alte licitații cu termen de depunere a ofertelor 18 octombrie (detalii aici). Pe lângă problema viaductului, CNAIR trebuie să rezolve și alunecările de teren de la Dealul Aciliu.

Expertiza lotului dintre Săliște (jud. Sibiu) și Cunța (jud. Alba) include :

,,-85 de foraje la adâncimea medie de 6 metri la interdistanțe de 500 de metri în lungul autostrăzii, intercalat pe ambele căi de circulație

-54 de foraje cu adâncime medie de 30 de metri în cele 9 zone identificate cu potențial de instabilitate

-3 încercări/teste de laborator pentru fiecare foraj realizat

-210 carote (probe din asfalt) prelevate de pe ambele căi de rulare incluisiv o serie de carote de dimensiuni mari în vederea determinării compoziției straturilor de mixtură asfaltică și eventual a caracteristicilor acesteia. " se arată în caietul de sarcini.

Expertiza tehnică pentru viaductul Aciliu arată degradări, fisuri și lucrări nefinalizate

Expertiza tehnică a viaductului de la Aciliu arată degradări, fisuri și lucrări nefinalizate, deși viaductul a fost dat în trafic în noiembrie 2014. Expertiza tehnică pe care a consultat-o Economedia arată:

Probleme la suprastructură:

– degradări ale grinzii de parapet sub formă de fisuri transversale și longitudinale

– fisuri și microfisuri transversale și longitudinale ale dalelor prefabricate

Probleme la Infrastructură:

– crăpături verticale pe riglele masive ale pilelor

– fisurile și crăpăturile existente de la cuzineți sunt active, martorii folosiți fiind distruși

– Pila 11 Calea 2, în zona cuzineților prezintă crăpături și desprinderi ale betonului până la nivelul armăturilor

Concluzia expertizei:

1. Viaductul se află într-o stare avansată de degradare, cu o evoluție negativă la toate palierele proiectului

2.Viteza de degradare a rămas constantă în ultimii 3 ani

3. Soluțiile tehnice de remediere propuse în 2022 fie nu au fost cele adecvate, fie nu au fost aplicate corespunzător

4. Dublarea numărului de fisuri cât și extinderea celor vechi

5. Noi degradări ca urmare a cutremurelor din februarie 2023.

https://economedia.ro/cnair-face-85-de-foraje-pe-lotul-3-al-autostrazii-sibiu-orastie-pentru-a-ce-reparatii-trebuie-sa-faca-pe-tronsonul-inaugurat-inainte-de-alegerile-din-2014-ce-se-intampla-cu-viaductul-de-la-aciliu-fi.html

Ionut

Viaductul Aciliu fisurat de la cutremure? :lol:

alecu26

Cand totul sta sa crepe...orice efort suplimentar poate provoca sau agrava probleme.
In.alta ordine de idei, eu zic ca dupa ce se deschide lotul 5, si waze te va duce mai ales.cu masina mica pe aceste judetene....
Se va imparti natural traficul cu DN 7.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Duta C

Si eu m-am mirat de Aciliu. Bine ca nu au zis ca e de la bombardamentele din Ucraina >:(

dr4qul4

sunt doar 100 de km in linie dreapta si cica s-ar fi simtit si in Transilvania.
Daca era de adancime (ca in Vrancea), poate l-ar fi scuturat putin, dar au fost cutremure de surprafata si avem un munte intre Tg Jiu si Aciliu, asa ca mai tare il misca vantul.
Astia pregtesc scuzele pentru pasajele de pe A7...
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

a.l.x

#59588
Două filmulețe de pe Tik-Tok (lot 4,tunelul Momaia),de la Adrian Madalin.

https://vm.tiktok.com/ZGJ3HvbQ2/

https://vm.tiktok.com/ZGJ39fnuH/

Mulțumim!

danutzu_1069

WOW.... deja 10M de sapatura....

danutzu_1069

Presa, aia care ne urmareste, Economedia, in speță, a preluat imediat cele doua video-uri...

RazesIesean

Ca de obicei ii multumim doamnei / d-soarei Podaru.

On-topic: Din ce am citit NATM are de obicei un avans de 10-15M / zi pentru sapaturi, in concluzie acele video-uri sunt calde de tot.
~~~~~~
Ramasag de 500 lei in contul API ca nu se va scoate la licitatie pe A8 nimic, in 2024, in afara de capatul vestic care va fi semnat in Q3 2024.
~~~~~~

mike_us

^ Pare cam mult 10 m pe zi. 1350m are tunelul ia 2 ani sa îl sape 600-700 zile presupunând ca lucrează continuu la tunel iese vreo 2m pe zi?

danutzu_1069

Spre deosebire de TBM, la metoda asta se pot lua pauze lungi.... ca sa zic asa.. La TBM pauzele costa foarte mult, si în pauze nu se includ mentenanță utilajului, ci acele pauze.. voite..

ovicor

@mike_us , daca a inaintat acei metri, nu trebuie sa parcurga celelalte operatiuni inainte de a inainta cu sapaturile?!