Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 11 Guests are viewing this topic.

TibiV

Quote from: dumbravaandrei on September 18, 2023, 03:18:42 PM@TibiV posibil ca acele carote/sablari sa fie gaurile pe care artificierii or sa puna explozibilul pentru detonarea controlata (zicea cineva pe aici ca se excaveaza, din cate stiu la natm se detoneaza si se evacueaza molozoul rezultat)

Mi-e teama ca nu. NATM se adapteaza solului.
Asta nu este Mont Blanc, ca sa aiba nevoie de explozii controlate pentru a "sparge stanci". Din imagini pare sa fie mai mult pamant, cu resturi de piatra...
De altfel, in interviul filmat de @Raducu Popa, la 06.30 neamtul zice ceva de genul "e ca si cum ai sapa cu buldozerul intr-un munte de nisip..."

Pe bune, de ce ai avea nevoie de artificeri ca sa arunci in aer un munte de nisip/pamant?!?!
Niste lopeti sunt suficiente... (sau cupe de excavator, pentru productivitate)....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

pbh

Prin NATM se folosesc toate tipurile de forare. Se identifica prin foraj tipul solului pe urmatorul segment si se alege solutia cea mai fiabila: excavare, maruntire cu picamere, frezare sau detonare in functie de duritatea si stabilitatea solului. Si se repeta la fiecare segment. Este solutia ideala pentru galeriile unde nu stii ce te asteapta sau stii ca sunt multe tipuri de sol pe traseu.
Utilajele folosite sunt mici si pot fi retrase si inlocuite rapid cu alte tipuri, spre deosebire de TBM unde odata montat "monstrul" bagi in viteza si astepti sa vezi luminita de la capatul tunelului (la propriu)   

JohnDoe

Sa nu uitam, la Gotthard tunelul facut de Strabag in Austria Elvetia, unul dintre TBM-uri a ramas blocat vreo jumatate de an pentru ca a intalnit roca friabila ce l-a blocat.
Si a trebui sa treaca la deblocare cu TBM-ul de la tunelul de serviciu, daca imi aduc bine aminte.

Chiar dificila treaba acolo.
A6 - Craiova Lugoj si extinderea catre Calafat

shift2rail

^excelente explicatii, Inca o intrebare, daca nu e cu banat :o  ce anume impiedica acest tunel sapat in nisip ( dupa cum se exprima inginerul constructorului) sa se surpe/prabuseasca in momentul sau imediat dupa excavare? Pot intelege ca problema nu exista la roca dura din Alpi unde tunelul se autosustine.

gicu

Se protejează cu beton stropit (torcret) imediat dupa excavare. Se mai surpa, dar nisipul la adâncimea respectivă e destul de îndesat.

Ionut

Păi tu îți închipui că îl sapă pe tot și apoi fac pereții mulați, ancorele și toată structura de rezistență? Evident nu. Sapă puțin câte puțin și vin din urmă imediat cu structura.

Își vor da seama pe parcurs ce e nevoie să facă: câte ancore, cât de adânci, grosime pereți mulați etc etc. Evident au deja o idee dar tunelul e destul de lung și pot avea surprize.

E cam ca la dentist. Poți face radiografii câte vrei dar până nu îți intră dentistul cu freza și sapă, nu știe exact ce e acolo și ce lucrare îți face ca să țină.

E la fel aici. Ai făcut studii geo, dar trebuie să intri și sa vezi exact ce găsești și vei face lucrarea în consecință.

De-asta ciocu mic și joc de glezne cu speranțe gen 2-2.5 ani la Momaia și la LD2. Tuneluri lungi, mai mereu sunt surprize.

Să sperăm la 3.5 ani.

stent76

Au la dispozitie si metoda Adeco-RS Lunardi care din cate am inteles (nu sunt de meserie) este un NATM modificat cu prealabila consolidare a materialului de forat.

mihaihedes

Un scurt material video cu explicații clare a tehnologiei de lucru la aceste tuneluri

https://youtu.be/iscKI12lUpc?si=nsMvrKMa-YVD4rQc

alecu26

Cand ma uit cat de complexa si mare e organizarea de la gura tunelului...ma gandesc cu ingrijorare la cei de pe lotul 2 ca vor avea de facut vreo 7 din astea, dar toate pe terenuri si versanti mult mult mai dificili si mult mai inclinati. Si cu DN 7 20 de metri mai jos. Si linia de CF si Oltul.
Poate fac podurile inainte si vor sta pe poduri.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Cuneo

Margina - Holdea, filmare Virtual Press


RazesIesean

@alecu26 Daca te uiti pe portofoliul celor de la Cengiz Insaat au experienta destul de mare in tuneluri.
Acum cum Mapa este unul dintre cei mai mari constructori din Turcia iar Cegniz pe tuneluri sa speram ca nu se fac de rusine.

QuoteCengiz Holding constructs highways and railways as well as highway and railway tunnels. The Company completed the construction of Ilgaz and Ovit tunnels and the construction of Zigana tunnel is in progress. Zigana Tunnel, longest in Turkey with a total length of 14,5 km will also be the longest highway tunnel in Europe. Ovit Tunnel is the fourth longest in Europe with a total length of 12,6 km. These projects are managed by Turkish engineers employed by Cengiz İnşaat. Tunnels were built in Sarajevo in line with EU standards by Cengiz İnşaat.
Tuneluri
~~~~~~
Ramasag de 500 lei in contul API ca nu se va scoate la licitatie pe A8 nimic, in 2024, in afara de capatul vestic care va fi semnat in Q3 2024.
~~~~~~

tom_sawyer

Tot Cengiz lucrează la al 2-lea tub (jumătatea slovenă) la tunelul dintre Austria și Slovenia:

https://en.wikipedia.org/wiki/Karawanks_Tunnel_(motorway)

Gio

Intrebarea e daca mai pot sa faca Mapa si Webuild loturi de munte la un pret de 28 mil Euro/ km? In general am vazut ca loturile de munte s-au cam dus la 40 mil Euro. Cel putin pentru lotul Mapa cu 7 tuneluri am indoieli, ce se mai aude cu PT? Trebuia predat pana la finalul anului.

GIV

@Gio care "final al anului" ? cel bisericesc?

Ionut

S-a spus de nenumărate ori. Mapa are termen decembrie 2023 ca să vină cu PT la aprobare în CNAIR. Iar WeBuild februarie 2024 pentru același lucru.