Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 20 Guests are viewing this topic.

paullie

@shogom Aktor a facut 5000 din totalul de 10000 Astaldi a facut 20000 din totatlul de 40000. Si uite a naiba hartimetica ca si unul si altul sunt la 50%.

hefaistos

Nu. Aktor a făcut 50% din lucrari doar dacă asfaltarea este gratis (si lucrarile ulterioare). Dar ma opresc aici pt. ca e offtopic.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

costica1234

La Bascov se circula incepand de astazi pe breteaua ocolitoare. Am mers pe ea si nu se simte absolut deloc acea "cocoasa". :gj:

Las aici cateva poze si filmarea urcata pe YouTube mai devreme. Ii multumesc lui @Ionut pentru plansele cu nodul Bascov postate saptamana trecuta!

(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader



TibiV

Fabulos!!!...

Este clar ca au inceput, insa ar fi bine daca cineva ar sti sa explice exact ce fac oamenii aia acolo...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

shift2rail

^efectiv, nu s-a explicat (sau nu am inteles...) in termeni clari diferenta dintre noua metoda austriaca (NATM) si foarte intuitivul TBM.

Raducu Popa

S-a explicat in video-ul anterior, min 03:53

gicu

Deocamdată taie piloții forați pe zona unde va fi "gura" tunelului ca să aibă accel la pământul din spatele lor care trebui e scos.

Diferența pe foarte scurt între TBM și NATM (care se va folosi aici) este aceea că nu se forează continuu cu o foreză circulară, ci se excavează / dinamitează bucăți de pământ / stâncă din fundul tunelului care apoi se scoate pe bucăți. Pe măsură ce se scoate material se vine din spate cu torcret de beton pentru protecție, iar apoi cu îmbrăcămintea definitivă de beton a pereților.

Forma forajului la TBM este rotundă, iar la NATM este apropiată de forma finală a unui tunel rutier, cu baza aproximativ orizontală.

TibiV

Ca principiu stiu deja asta...

Dar in cazul acestei filmari as fi vrut sa stiu:
- ce sunt gaurile alea in coloanele din beton la primul tunel filmat?
- ce sunt prajinile alea pe care la baga in gauri baietii pe care scrie "Carotari/Taieri betoane/Hidrosablari"?
- ce sunt sforile alea de care trag ca sa le scoata din prajini?
- de ce la celalalt capat de tunel vedem direct sol, si nu coloane din beton? Capatul asta este mai avansat si au trecut deja de beton?

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Earthchild

#59439
Cu "sforile" din oțel special abraziv decupează de la o gaură la alta coloanele din beton în bucăți ce vor fi îndepărtate.

Telvanni

Sa-mi fie cu iertare, probabil s-a mai discutat, vor incepe cumva si din capatul celalalt? Multam!

gicu

Tehnologia de tăiere e următoarea: Se fac găurile respective în beton, se carotează cu un cilndru cu dinți care taie și beton și armătură. Apoi bagă sculele respective care sunt similare cu niște drujbe și taie betonul între găuri.

La gura cealaltă probabil au tăiat deja.

yetiman

@TibiV - la ultima intrebare: Daca te uiti la 4:52, se vede putin mai bine - la tunelul din dreapta inca nu au ajuns la coloanele forate. Inca scot materialul "originar"... La fel, la 5:26

,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

dumbravaandrei

@TibiV posibil ca acele carote/sablari sa fie gaurile pe care artificierii or sa puna explozibilul pentru detonarea controlata (zicea cineva pe aici ca se excaveaza, din cate stiu la natm se detoneaza si se evacueaza molozoul rezultat)

Ionut

@Telvanni
Se forează dintr-o singură direcție, de aici de unde vedeți, dinspre portalul Curtea de Argeș.