Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

6 Members and 37 Guests are viewing this topic.

dorum

Quote from: reed on September 02, 2023, 01:46:26 PMCe este așa urat că nu înțeleg?Ai fost prin Elveția,Austria vreodată?Majoritatea tunelurilor au așa bolte.

La traversele de beton ma refeream...
Si schimba tonul te rog, am umblat toata Europa fara sa vad des acel tip de traverse aparente la portaluri.

La portal de genul asta ma refeream:





Powered by API/PUM imgur uploader

shift2rail

@dorum : pare a fi, intr-adevar, o chestiune de gusturi, traversele le intalnesti in zona "germanica" a Europei: At, De, Ch

Modelul semi-circular de portal e mai uzitat in  Fr, It, Es

danutzu_1069

@carutasul , vor incepe sa sape prin.... coloanele forate, zic eu. Alea din spate... cel mai probabil este un "beton usor" si armatura de fibra"
Este similar tunelurilor de metrou cand incepe TBM sa rontaie, din statie.... sau caid iese din tunel in statie... Zona respectiva este slaba.

Dupa cum a spus si managerul de proiect, dealul nu are structra stancoasa ci mai mult pamant si asta nu este tocmai comod pentru lucru....
Posibil ca si la UMB sa fie la fel dealul respectiv, in schimb la Meses, clar este stanca, sau cele de pe valea Oltului...

carutasul

păi tocmai, poate că într-o asemenea zonă nu e neapărat potrivit un portal "clasic". Acolo unde tunelul intră direct în munte, că o să avem și din astea, probabil că nici nu prea ai ce altceva să faci.

bbk

Comunicat DRDP Timișoara

QuotePe parcursul săptămânii viitoare, pe DN 68A între Coșava și Coșevița, jud. Timiș, vor avea loc operațiuni de tăiere și înlăturare a arborilor periculoși pentru siguranța rutieră, din apropierea drumului național.
⛔️În timpul operațiunilor, pentru perioade scurte de timp, traficul va fi oprit. De această activitate se ocupă Ocolul Silvic Coșava, care a marcat anterior arborii înclinați deasupra părții carosabile și prezintă risc de cădere. Operațiunile vor începe luni, 4 septembrie, în jurul orei 9, și se desfășoară în baza unui protocol de colaborare dintre CNAIR și RNP Romsilva.
‼️ Tot de săptămâna viitoare, pe același sector, antreprenorul Axela Construcții va relua lucrările de reparații la carosabil, suspendate în prima parte a lunii august ca urmare a traficului intens de pe acest sector. Vom reveni cu o informare cu privire la data de începere a lucrărilor.

GAC

portalul in forma circulara se face atunci cand incep cu camasuiala tunelului. rolul incintei de coloane forate e de "cap de pod" ca sa asigure stabilitatea solului la inceputul forarii (sa previna cave in).
atunci cand vor termina cu camasuiala tunelului (camasuiala din beton armat asigura rezistenta structurii) e posibil ca acea incinta de coloane forate sa fie demolata impreuna cu acele grinzi.
in pozele de mai sus se vede ca  sunt arbusti langa tunel si copaci mai mari mari in lateral si planul 2, deci cel mai probabil si acolo a fost candva o cutie de beton de unde au lansat sapatura, care ulterior a fost demolata si ingropata.

Feri

^^^ Profilul cu grinzi a fost prevăzut în caietul de sarcini conform primei planșe cu secțiunea longitudinală postată la pag 3034

Quote from: Ionut on March 09, 2019, 05:27:26 PMSIBIU-PITESTI SECTIUNEA 4
TUNEL









alecu26

Off topic un pic. Am dubii ca e stanca la Meses. SI nici la toate tunelurile de pe Valea Oltului nu cred ca va fi stanca. Iar tunelul de la Poiana de pe Pisi3 probabil geologie asemanatoare cu cel de la Tigveni.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

shift2rail

^nedumerire de nespecialist in tuneluri:

a priori, nu ar trebui sa fie mai rapid/facil/ieftin foratul in pamant (deal) decat in roca dura (munte)?

uneori pare ca ii invidiem pe croati/greci/italieni ca nu sapam si noi tunelurile in piatra seaca.

Archi

Durata de forare a unui tunel este data de cat de repede se poate stabiliza si asigura peretii, nu de cat de repede se poate scoate umplutura, indiferent care e ea. Astfel in stanca fiind natural stabila se poate sapa mult mai repede fata de pamant, nisip, argila etc, unde inainte de a sapa trebuie injectat beton / coloane forate orizontal sau alte variante de sustinere provizorie.

Daca am avea un tunel in care garantat 100% am avea roca dura viteza de strapungere ar fii uimitoare, insa asa ceva nu se intampla. Real se foreaza in incrementuri de cativa metri si se adapteaza tehnologia in functie de sol

alecu26

Ceva de genul asta vroiam sa zic si eu.

Cu cat roca e mai slaba si instabila si nu se poate autosustine, cu atat pasul (ciclul) cu care se inainteaza e mai scurt. Si orice solutie de consolidare a frontului de lucru e o operatie care cere timp suplimentar.
Eventualul timp economisit la saparea efectiva...e mult mult mai mic decat timpul consumat cu problemele de mai sus.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

mike_us

Cam cu cit se poate înainta într-o luna? Bănuiesc ca se la tunel se va lucra 12 luni pe ani nu o sa se oprească iarna.

Dop

#59367
Fara suparare, dar daca NOI am ajuns sa criticam forma unui tunel, e amuzant. Poate fi in cea mai urata forma posibila, doar sa fie. De 30 de ani am umplut drumurile de cruci...mai bine erau tunele urate. Nu mai comparati restul europei...suntem in lumea a 3-a aici, ne descurcam cum putem. In 1960-65 s-a facut tunelul de 12km pe sub Mont Blanc intre Italia si Franta, ei isi pot permite mofturi in prezent. Noi ne chinuim in 2023 cu cioate de 2-3km. Sa ne bucuram doar ca exista o activitate pe teren cum nu a fost niciodata pe santiere dupa revolutie.

wifi


Asa e, dupa ce mergem cum mergem intre Margina si Holdea din lipsa de tunel, ni-l mai trebuie acum pe Michelangelo sa ne picteze bolta ca pe cea sixtina. Poate ne pune si o statuie cu David la intrare in tunel, ca sa fie si mai frumos. Tara arde si baba viseaza tunele estetice.

TibiV

Colegul @BEV (aka Lumea privita de sus) nu a mai intrat pe forum de vreo 10 luni, dar continua sa filmeze.
Ieri a filmat nodul Bascov.

Mama proștilor este mereu gravidă... :)