Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

7 Members and 82 Guests are viewing this topic.

bbk

La Margina(LD2) a disparut orice urma de UMB. Au luat pana si ghereta paznicului.
Linia de joasa tensiune nu a este relocata, nici coltul padurii pe unde va fi relocat dc100 nu este defrișat.
Italienii au așteptat 3 ani relocarea liniei de curent pentru a termina pasajul dc100 peste autostrada, iar distribuitorul a relocat aprox 150 de metri la circa 2 ani dupa ce au plecat italienii

sillentium

#59341
Se pare ca vor muta echipele de pe un proiect pe altul in urmatorii ani.
Oricum au timp suficient sa termine terasamentele si viaductele cat se foreaza tunelele.

RaduG

FB Irinel Scrioșteanu - Tunelul Momaia PiSi4

Quote𝗣𝗿𝗶𝗺𝘂𝗹 𝘁𝘂𝗻𝗲𝗹 𝗱𝗶𝗻 𝗮𝘂𝘁𝗼𝘀𝘁𝗿𝗮𝗱𝗮 𝗰𝗮𝗿𝗲 𝘃𝗮 𝘁𝗿𝗮𝘃𝗲𝗿𝘀𝗮 𝗖𝗮𝗿𝗽𝗮𝘁𝗶𝗶 - 𝗦𝗶𝗯𝗶𝘂-𝗣𝗶𝘁𝗲𝘀𝘁𝗶
Am fost pe șantierul 𝗦𝗲𝗰𝘁𝗶𝘂𝗻𝗶𝗶 𝟰: 𝗧𝗶𝗴𝘃𝗲𝗻𝗶 - 𝗖𝘂𝗿𝘁𝗲𝗮 𝗱𝗲 𝗔𝗿𝗴𝗲𝘀 a 𝗔𝘂𝘁𝗼𝘀𝘁𝗿𝗮𝘇𝗶𝗶 𝗦𝗶𝗯𝗶𝘂 - 𝗣𝗶𝘁𝗲𝘀̦𝘁𝗶, în locul în care a început construirea primului tunel din această autostradă, care va traversa munții Carpați.
Antreprenorul dispune de o mobilizare eficientă:
✅️ se lucrează la ambele galerii ale tunelului montan: a fost executată structura ieșirii din tunel spre Pitești și se lucrează la structura intrării din tunel spre Sibiu, decalajul de execuție între cele 2 galerii fiind de 1 lună, însă se vor finaliza în același timp, având în vedere că una dintre galerii este mai scurtă față de cealaltă;
✅️ a început să sosească armătura care este folosită la stabilizarea interioară a tunelului;
✅️ la execuția tunelului, lucrează 2 echipe concomitent, care au la dispoziție câte un set de utilaje pentru fiecare echipă, iar pentru a asigura continuitatea șantierului, antreprenorul a adus încă un set de utilaje, pentru a suplini, în caz de nevoie;
✅️ dispune de stație proprie de betoane în șantier;
✅️ dispune de un atelier mecanic, care va deservi echipamentele și utilajele, în caz de defecțiuni;
✅️ echipele de tunel sunt formate din 60 specialisti aduși din Austria urmând a se dubla numărul lor. Aceștia lucrează în schimburi, atât în timpul zilei, cât și în timpul nopții;
✅️ la momentul vizitei în șantier, erau 300 muncitori și 100 utilaje, pe întregul amplasament al secțiunii.
Tunelul are o lungime de 1,3 km și este format din 2 galerii principale separate, una pentru fiecare sens de mers. Va fi realizat în conformitate cu normativele și directivele europene, iar printre particularități regăsim:
✅️ câte 2 benzi pe sens și acostamente
✅️ sistem de ventilație
✅️ sistem de evacuare
✅️ iluminat public
✅️ sistem de comunicare
✅️ câte o clădire la intrare și ieșire, pentru controlul și operarea tunelului
ℹ️ Secțiunea 4: Tigveni – Curtea de Argeș are o lungime de circa 10 km, iar pe această secțiune vor fi realizate 13 lucrări de artă, dintre care 12 poduri, pasaje și viaducte, cel mai lung viaduct fiind de 630 de metri. Cuprinde și construcția unui nod rutier la Țigveni, unde va face conexiunea cu secțiunea 3 a Autostrăzii Sibiu - Pitești.
ℹ️ Contractul pentru proiectarea și execuția acestei secțiuni a fost semnat în noiembrie 2021, cu o valoarea de 1,6 miliarde de lei fără TVA și o durată de 60 de luni, din care 16 luni perioada de proiectare și 44 luni perioada de execuție a lucrărilor. Autorizația de construire pentru execuția lucrărilor a fost emisă în luna martie a acestui an.
📍 Autostrada Sibiu - Pitești va avea o lungime de 122 de km, este împărțită în 5 secțiuni, va lega Centrul și Vestul României de rețeaua europeană de autostrăzi, fiind parte importantă a Coridorului de Transport Pan-european nr. IV. ℹ️ Este cel mai important proiect de infrastructură rutieră și, totodată, cu cele mai complexe lucrări, având în vedere dificultatea dată de zona montană în care se află traseul autostrăzii, fiind și prima trecere la nivel de autostradă peste Carpați.
🇷🇴 𝗛𝗮𝗶, 𝗥𝗼𝗺𝗮𝗻𝗶𝗮, 𝗵𝗮𝗶 𝗰𝗮 𝘀𝗲 𝗽𝗼𝗮𝘁𝗲! 🇷🇴
_________
#AutostradaSibiuPitesti #SibiuPitesti #Sibiu #Pitești
#Tigveni #CurteadeArges #Sectiunea4 #Momaia
#autostrada #infrastructura #rutier #infrastructurarutiera
#infrastructuraRomania #dezvoltamRomania
#HaiRomaniaHaiCaSePoate







































































Powered by API/PUM imgur uploader

dorum

La noi la Romanica nu s-a auzit de bolta aia frumoasa ca portal de intrare (ca-n restul tarilor cu tuneluri), doar de hidosenia asta??? Si sa nu-mi spuneti ca traversele de beton sunt doar de sustinere, ca nu cred...sustinerea e aia de metal, provizorie

Skynick

traversele de beton au si rolul de a crea un tampon de iluminare, cand iesi de la intuneric la soare puternic atenueaza socul de lumina prin iluminare progresiva.

dorum

asa o fi, insa estetic e varza :(

Leo-Ph

gusturile nu se discuta..in cazul de fata trebuie sa fie util si sigur si nu frumos ca nu este concurs de Miss

ijwtsh

E adevarat ca nu trebuie sa fie frumos, dar asta e o diferenta pe care am observat-o intre tarile dezvoltate si cele subdezvoltate: cand ai deja toate cele necesare, incepi sa construiesti si doar de dragul esteticii. Acum ca noi nu avem cele necesare inca si estetica ar costa, e adevarat. La fel de adevarat e si ca daca peste 20 de ani cineva va vrea sa faca acest tunel mai frumos va costa mai mult decat acum. Totul e un compromis.

mike_us

Cind începe PORR execuția propriu zisa la galerii? Sfârșitul anului asta?

Xed

^ Acum in septembrie vor demara lucrarile la galerii.

reed

Ce este așa urat că nu înțeleg?Ai fost prin Elveția,Austria vreodată?Majoritatea tunelurilor au așa bolte.

GAC

acum portalurile sunt la nivel de coloane forate, urmeaza peretii mulati. partea decorativa se fixeaza abia peste peretii mulati. mai intai sa strapunga tunelul si abia apoi discutam de decoruri...
in orice caz, in masura in care descoperim niste zacaminte de metale rare si se-mbogateste tara peste noapte, putem face partea decorativa atunci...
parca deja vad niste garguili atarnand pe grinzile de deasupra portalului, poate-i mai sperie pe vitezomani :D

wifi

Permisul de conducere mi l-a eliberat cum se chema la vremea aceea militia. In cei aproape 4 decenii nu am avut nici un accident. Dece? Pentru ca ma uit pe unde merg si nu la stele, peisaj sau estetica boltilor de tunele. E bine atunci cand sunt bolti si nu ca pe LD2 unde se tot lasa asteptate.

misiekwas

^^
Estetic e sa spunem... nu prea strălucit, dar poate și mai bine, ținând cont de simțul estetic de decidenții. Consider ca e importanta estetica în infrastructura, dar acolo unde călători petrec mai mult timp (de exemplu garii etc.). Dar totuși aia e un obiect utilitar, estetica e clar secundara. Dacă ar putea sa fie mai plăcut? Da. Trebuia? Nu neapărat.

carutasul

chestiunea e că eu nu văd peretele de stâncă pe care să faci acel portal; zona de început a tunelului pare destul de joasă. Așa că nu știm precis ce vor face și nici nu văd cum ai putea să faci un portal dacă nu ai muntele chiar acolo... Poate în zonele unde intrarea e abruptă vor face și așa ceva, nu știu...