News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

6 Members and 32 Guests are viewing this topic.

Cristian 74

#58965
Bulgarii ăia sunt bosniaci.  :lol:
Ionuț, poți să ștergi postarea, e redundantă.

dr4qul4

Liderul in asocierea care a castigat licitatia este UMB.
Bosniacii sunt acolo doar pentru experienta.
Vom vedea daca doar pentru a bifa criteriul la licitatie, sau chiar vor aduce oameni si utilaje si vor avea o contributie esentiala la contructia tunelului.

Pana una alta, auzim tot felul de elogii la adresa UMB, dar in teren nu se prea observa mare lucru. Norocul lor ca nici restul contructorilor nu se misca mai bine.
Sper sa nu fie vorba de o lipsa de finantare.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Ionut

Măi oameni buni, bosniacii vor face tunelul, nu UMB...

montaniardul

#58968
,,Antreprenorul estimează un termen de 2 ani pentru săpătura tunelului, 1 an pentru căptușirea interioară și până la 8 luni pentru instalarea echipamentelor și testare", informează Irinel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor.

Tunelul va avea o lungime de 1.350 de metri, cu câte două benzi pe sens. Va fi primul tunel de autostradă din România construit prin munți. Caracteristici:
-câte două benzi pe sens și acostamente;
-sistem de ventilație;
-sistem de evacuare;
-iluminat public;
-sistem de comunicare;
-câte o clădire la intrare și ieșire, pentru controlul și operarea tunelului.

Lungimea secțiunii 4 Tigveni-Curtea de Argeș va fi de 9,86 de kilometri. Vor fi construite 12 poduri, pasaje și viaducte. Cel mai lung viaduct va avea o lungime de 630 de metri. La Tigveni va fi construit un nod rutier, care va face conexiunea cu secțiunea 3 a autostrăzii Sibiu-Pitești.

Contractul a fost semnat în noiembrie 2021, cu o valoare de aproape 1,7 miliarde de lei plus TVA. Autorizația de construire a fost emisă în luna martie a acestui an, termenul pentru realizarea lucrărilor fiind de 44 de luni. (Sursă video: CNAIR)

Declaratii inginer PORR (video) cu detalii despre organizarea de santier, drumuri de acces si lucrarile incipiente la portalurile tunelurilor.


Ionut

Dacă până și Scrioșteanu dă 3,5+ ani pentru tunel... ce pot să mai comentez? Bine, nu se poate abține cu tunel "prin munți" dar nu mai contează. Comparați acum cu LD2. Culmea, relieful e similar.

Unii trăiesc într-o realitate complet paralelă. Uneori mă gândesc de ce dracu mă mai ocup de API și PUM...

marius.firtonea

Azi, duminică, 11.06.2023 WeBuild lucra   la conexiunea cu A1 Pitești-Bucuresti.
Dar, in alta ordine de idei, intrarea pe autostrada spre București e un coșmar(50 de minute pt 15 km).
Sper doar ca nu o sa dureze lucrarile aici inca 2 ani.

montaniardul

#58971
^^Relieful Subcarpatilor Getici este similar cu cel al muntilor Poiana Ruscai doar din punct de vedere altimetric, geologia fiind diferita. In Subcarpatii Getici predomina rocile friabile (marne, argile, gresii, pietrisuri care alterneaza pe alocuri cu maguri metamorfice), iar in muntii Poiana Ruscai predomina rocile dure (metamorfice, magmatice, vulcanice cu alternanta celor friabile). Viteza cu care se sapa galeriile este conditionata de tipul rocii, de infiltratii, fisuri, etc ...

GAC

ca UMB sa se poata apuca de zona fara tunele a LD2, trebuie rezolvata problema cu padurile, ca nu-i teren viran pe acolo. Pe A3 la zimbor abia de la inceputul anului s-au apucat de defrisat, desi prin alte parti aniversau 2 ani de lucrari. padurile si apele romane sunt tusea si junghiul lucrarilor de infrastructura, luati aminte.
cand vom avea toate autorizatiile emise si umb nu se apuca de treaba, atunci sa ne punem probleme...

oneLess


dargauda

11 IUN 2023 Lucrari A1 – Lotul 4, Tunel (Organizare de santier)


alexandru_m

#58975
Viteza dureaza in functie de duritatea rocii cand sapi cu tarnacopul.

Dinamita cred ca explodeaza la fel si in marna si in granit, ba ma tem ca partea cu stabilizarea plafonului poate dura mai mult cand dealul este instabil.

Metoda NATM

Dop

Nu cred ca are sens sa aruncam cu sageti spre UMB. Lucrurile se vor misca pe LD2 atunci cand totul e pregatit din punct de vedere al birocratiei. Au castigat si terminarea centurii de sud de la TM sapt trecuta, deci vor fi in zona cu mai multe lucrari. O varianta mai buna de castigator pentru LD2 oricum nu era, sa avem speranta...Cucii au cantat prea multi ani pe acest ciot ca sa mai ciripim si noi.

stangabriel

Doamna Podaru Madalina citeaza forumul in articolul de azi  aproape in integralitate, in urma discutiei recente de aici.

https://economedia.ro/video-cum-vor-sapa-umb-si-porr-tunelurile-pe-autostrazile-lugoj-deva-si-sibiu-pitesti-cum-functioneaza-metoda-natm-din-austria-si-de-ce-nu-renteaza-forajul-cu-tbm-uri.html

Sa fie mai atenta in multe alte articole, e pacat sa greseasca. Pune intersectii unde nu mai sunt sau interpreteaza spete din licitatii putin ...grabit.

In rest, cred ca e ok faptul ca pune in fata infrastructura. Dar atat timp cat ecomedia este "divizia" specializata de la g4media, cred ca pretentiile sunt mai ridicate.

Offtopic, dar o sa citeasca aici.

alecu26

Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

danutzu_1069

Bai ce le mai place unor jurnaliști sa se "inspire" (ca sa nu zic altfel) de pe forum....
Poate mai indica si sursa inspirației...