News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

3 Members and 38 Guests are viewing this topic.

Ionut

S-a explicat de foarte multe ori dar probabil va mai trebui explicat. Sunt numeroase motive. În esență, nu merită efortul logistic și financiar. Pe metrou/feroviar sapi cu TBM tuneluri de pe la 5km+ pentru că ai diametru ~9 metri. La rutier diametrul este ~12 metri, deci semnificativ mai mare (+30%). Îți trebuie un TBM-monstru ca să sapi așa ceva. Pentru câțiva kilometri de rutier, 1-2-3 km de tunel, folosirea TBM nu are justificare sub nicio formă.

Pe feroviar la noi pe Brașov-Sighișoara ai 4 TBM-uri care vor fora (5km + 7km)x2 = 24 de kilometri de tuneluri linie simplă. Sunt 12 kilometri de linie dublă. Capul de forare are 9,8 metri.

La rutier probabil ai avea nevoie de un cap de forare de vreo 13 metri. :o

yetiman

#58951
LE: N-am apucat sa comentez cand am postat. Revin acum:

1. Asa cum spune si Ionut, o explicatie e diametrul. Suprfata cercului de forat e de 2 ori mai mare la 13m decat la 9m.  :D

2. Daca la CF, cercul e folosit aproape in totalitate, la autostrada e ceva mai mult de jumatate. Deci foram un cerc si apoi umplem jumatatea de jos a lui... Total nerentabil.




vs.

LE
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

danutzu_1069

De mentionat, la pozele de mai sus, este faptul ca sunt dimensiuni interioare, nu diametrul capului de forare. (grosimea inelelor...)

AFG

Am trecut astazi prin Tigveni spre Salatrucu. Pe lotul 4 organizarea arata bine, multe utilaje(unele chiar noi), iar la sensul giratoriu aferent nodului rutier Tigveni ceva utilaje care decopertau, dar nu pe partea cu nodul, ci pe unde va fi deviat DJ678A dar nimic special, posibil ceva lucrari pregatitoare. Pe lotul 3 fata de data trecuta(acum aprox o luna) se vad urmele de la utilajele pentru studii si ceva gropi aferente.

pasadia

Daca tot s-a permis intrebarile despre "de ce nu TBM?" eu am alta dilema: "care e fascinatia pentru TBM?" De ce apar, aici pe forum, atat de des utilizatori care vor neaparat TBM? Nu pricep, au o fascinatie fata de aparat in sine? Considera ei ca NATM sau alte metode sunt inferioare si se reusineaza de faptul ca sunt preferate?

TibiV

Probabil ca ei cred ca este mai rapid.

Dar uita ca TBM-urile se fac la comanda - construirea lor, transportul, asamblarea si pregatirile pentru lansare "consuma" timpul castigat prin viteza de forare sporita.
Si cu cat este tunelul mai scurt, cu atat este mai dezavantajos TBM-ul fata de NATM...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

Intrebare: De ce intarzie AC-ul pe LD2? Inteleg ca la tunel mai dureaza proeictarea, dar partea vestica are PT de ani de zile. Nu se poate da AC doar pt bucata aia (60% din traseu)?
M-as fi asteptat sa se inceapa sa se lucreze in zona aia.
Parca vad ca dupa AC mai stam cateva luni si pentru defrisari.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Ionut

Pentru că UMB are cam multă treabă. ;)

dr4qul4

Din pacate incepe sa se observe ca li se cam termina plapuma..
Daca pe A0N4 nu ma deranjeaza ca trag mata de coada (oricum nu termina chinezii), ca la podul peste Buzau mimeaza ca grecii, sau ca pe A3 vor ingheta santierul, aici nu pot fi lasati de capul lor.
Acest mic ciot este probabil cel mai important pentru tara, asa ca trebuie mentinuta presiunea sa fie data in circualtie in termenul anuntat la data semnarii contractului (fara nici un fel de extensie).
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Ionut

Ce să zic, breaking news...
De parcă nu v-am zis.

Dar na, fiecare crede și vede ce vrea.

Ionut

Legat strict de LD2, acolo e tunel. Tuneluri de fapt. Acces dificil, nici nu sunt gata cu PT. Și se va fora minim 3 ani și jumătate. Vedeți la Porr ce stadiu este... și ce planuri își fac ei. Sunt în teren la portal.

Aici nici vorbă de asta. Este iunie 2023...

Tic tac 2026.
Eh, sunt eu hater... scoate Umbrărescu un iepure din pălărie.

mdragos

Proiectarea este 12 luni, doar in Dec 2023 se împlinește termenul pentru proiectare. Nici POR nu s-a miscat mai repede pe Pi-SI4 la partea de proiectare. Inca nu m-as grabi sa zic ca a ramas UMB fara aer  :D 

dr4qul4

proiectarea pentru tunel are 12 luni.
Proiectul Tehnic pentru restul lotului este aprobat. Ar merge mult mai repede tunelul daca ar avea autostrada, la nivel de terasament pana la el.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

ijwtsh

Dar tunelul nu-l face UMB, nu? Bulgarii se pot apuca bine merci de forat si UMB doar sa dea navala mai incolo.

Ionut

Aoleu... în primul rând ăia (Euro-Asfalt) nu sunt bulgari, ci bosniaci. În al doilea rând, mai bine mă abțin că iar îmi crește tensiunea.