Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 59 Guests are viewing this topic.

TibiV

De la Constantin Mateescu: [24 MAR 2023] Lucrari A1 – Lotul 5, Budeasa & Bascov

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

mike_us

Daca aici unde e plat lucrează așa lent nu prea vad bine ce o sa se întâmple pe lotul 3.

GIV

@mike_us  hmm poate o sa fie gata prin 2030.. cu extensii de timp.. la noi in tara s-a dovedit ca se poate. ultimul caz podul de la braila

paullie

@mike_us pe lotul 3 e cu dus si cu intors. Nu au de relocat NIMIC (2 stâlpi cred). Nu se mai judeca ca relocarile sunt in sarcina beneficiarului. Nu mai au de ce sa se miorlaie sa inchida 1,5 ani circulatia pe centura Pitesti. Pot sa tipe ca Sf-ul si studiile geo nu sunt bune. Dar cam atât.

hefaistos

S-ar putea sa tipe pe bune referitor la studiile geo.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

panzer

De mult timp ma tot abtin sa comentez la "corul bocitoarelor" la adresa lui Astaldi strict pe acest lot.

Daca va uitati la o filmare completa vedeti cat e de complex. Mai complex decat lotul lui Porr de pe PiSi, si aproape la fel cu loturile UMB de langa Cluj.
Sigur, Subcarpatii nu pleaca la plimbare ca podisul Transilvaniei, dar traseul trece prin albia raului aproape 100%. Trebuie sa evite lucrarile foarte complexe de amenajare. Sunt 1001 afluenti micuti ai Argesului, canale, etc.

Refritor la gropile de imprumut (subiect mai vechi), e normal sa nu gasesti argila in albia unui rau, nu? Poate era mai normal sa ceara terasamente de balast pe PiSi si nu pe A0? (inept-ul ala de la Giurgiu si Cuc-ul lui!)

Daca numaram oamenii si utilajele lui Astaldi de pe PiSi si de la Braila sa nu aflam ca sunt numarul 2 in Romania dupa UMB. Mult peste Porr si Strabag, sensibil mai bine vazute pe acest forum. Asta nu le scuza ineptiile de comunicare (gen inchidem 18 luni o centura), zecile de claim-uri, etc. Dar poate ca CNAIR exact de asta are nevoie, sa isi faca treaba mai bine.
Pana una alta, Astaldi nu a ajuns Pizza, sa faca un contract in 7 ani in loc de 2. Nici Tirena, nici Rizani, nici Aktor. Sa nu mai vorbesc de ai nostrii Straco, Euroconstruct, etc.

Disclaimer: nu am nici o legatura cu nici o firma de constructii din Romania. S-ar putea sa fiu biased la adresa lui Strabag dupa balet-ul de 2 ani de la Mogosoaia.

horatiu.cosma

Hai că nu totul e alb și negru, mai există și nuanțe. Mobilizarea Webuild arată bine azi în teren, însă primul an de șantier (vară 2021 - vară 2022) s-au mișcat foarte slab în special la terasamente, în condițiile în care au semnat contractul în mai 2020, deci au avut timp să se pregătească (spre comparație, Strabag a semnat contractul pentru A3 Tg. Mureș în iulie 2020 și în noiembrie 2021 au terminat lucrarea, nu pregătirea pentru lucrare).

În plus, au intrat într-un război contractual absurd (singurii dintre toți constructorii) prin care să împingă responsabilitatea relocării utilităților la CNAIR. Au pierdut pe linie în justiție, însă rezultatul e că azi, la 3 ani de la semnarea contractului, stâlpii electrici (nu puțini) tronează pe mijlocul autostrăzii.

Legat de oameni și utilaje, 90% sunt subcontractori, Boscafin, Tehno Scavi, Activ, Marcotim, Baxcom etc, foarte puține forțe proprii. Pretențiile pentru un asemenea constructor sunt altele, de aia și "corul bocitoarelor". E într-adevăr o lucrare complexă, dar nu imposibil de terminat în avans la final de 2024 pentru un constructor care a demonstrat seriozitate în trecut.

Din păcate, însă, nu cred că se va întâmpla o inaugurare anticipată, cum a fost pe lotul 1. Și ceva îmi spune că Porr va avea multă ambiție să îi prindă din urmă pe lotul 4 și, cu puțin noroc, poate va reuși.

panzer

Ca de obicei Horatiu Cosma are dreptate. Iti impartasesc opiniile. De utilitati nici nu stiam sincer.

Si eu spun Astaldi si ma gandesc la Astaldi de pe A2 si la dealul neputintei noastre de la Cernavoda, la Astaldi de la M4 si M5 (tare curios sunt cine va fi urmatorul constructor care va termina un tronson de Metrou un Romania). Si mie imi pare rau dupa Max Boegl.

Webuild nu [mai] este Astaldi. Dar nici impresia de companie de mana a 3a care se cam desprinde de pe acest topic. Cu asteptarile noastre insa iar ai dreptate.

PS: scuze pt toate typo-urile din postul precedent.

rocklee

sa nu uitam ca asaldi a fost cumparata de salini impregillio...si-a schimnat numele dar au luat si naravurile lui imbecilio ...lalaiala procese claimuri ....aceiasi marie numai ...cu alta palarie ..... >:(

Cetatean

Forte proprii la italieni sunt managerii "expati" pentru care se platesc o carca de bani la centru si o mana de romani.
Probabil la departamentele administrativ,tehnic, calitate,cantitati,laborator si la topo sa aibe angajati cativa oameni din tara. In rest subcontractat tot,la cel mai mic pret posibil!
In momemtul asta,ei au lucrari mai multe decat pot duce cu managementul ce il au pe aici si nici subcontractori nu prea mai sunt,din cauza ca in toata tara se construieste. Si se stie ca nu sunt cei mai buni platnici,fata de Porr sau Strabag.
Plimba expatii de pe o lucrare pe alta.
Sunt curios ce o sa faca cand le incep si lucrarile de CF.

TibiV

#58765
O filmare de ieri de la Constantin Mateescu: [30 MAR 2023] Lucrari A1 – Lotul 5, Nod rutier Bascov


Da, cam bate vantul...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Xenos

@panzer: Astaldi la metrou a avut iarăși prestații foarte diferite.
Pe M5 totul a fost extrem de lălăit, lucrările au fost blocate cam 2 ani din cauza reproiectării de la Moghioroș - serele lui Poteraș au schimbat proiectul acolo - TBM-urile au stat în tunel de la DT 35 spre Moghioroș (Parc DT) câteva luni până când s-a convenit să treacă prin stație și apoi să se demoleze structura tunelului (stația nu era gata, a fost cea mai lălăită din proiect, ceea ce se vede chiar și astăzi, încă, cu consecințe dezastruoase de peste 12 ani în cea mai aglomerată intersecție a cartierului). Nu știu ce nu a fost ok în contract - ceva cu Fidic galben/roșu - dar la M5 au avut interes să tragă de timp și au tras la maxim, în vreme ce la extensia M4 au intrat direct serios și în 2 ani au terminat cu tot cu finisaje. În timp ce teoretic în DT începuseră de mai mult timp, dar lucrau cu viteza melcului.

Ionut

#58767
Haideți să nu facem o varză totală cu proiectele WeBuild. S-au manelizat în ultimul timp din cauza a trei factori principali: fuziunea cu Salini (c-așa-i în tenis), materialele scumpe (vezi UMB) și inerția CNAIR cu adiționalele și expunerea pe feroviar unde sunt, de departe, regi.

Mai pe românește: sunt mult mai precauți cu banii și mai atenți cu avocații și vor trage la maxim de contracte.

Nu se vor transforma în Aktor/Pizzarotti, dar nici nu-i interesează să rupă precum UMB. Probabil își vor duce contractele în termeni (ăia actualizați, vezi Brăila). Dar atât.

Strict on-topic, PiSi 5. Vezi ultimul paragraf. Septembrie 2025. Dar 100% vor găsi scuze și vrăjeli să prelungească termenul. Vezi relocarile. Unde și-au cam luat-o dar găsesc ei variante.

TibiV

Desi nu-mi prea plac macaroanele, mi-au ajuns deja pana in gat...

Alte pareri?!?!...  :lol:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Earthchild

Quote from: horatiu.cosma on March 30, 2023, 02:11:26 PMȘi ceva îmi spune că Porr va avea multă ambiție să îi prindă din urmă pe lotul 4 și, cu puțin noroc, poate va reuși.
Măcar aici o veste bună.