Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

2 Members and 48 Guests are viewing this topic.

danutzu_1069

#58470
@remien, ce s-a intampat acum a fost doar dare in circulatie, inaugurare, su cum vrei sa ii spui, nicidecum finalizarea contractului...
Asta merge inainte pana sunt finalizate toate lucrarile (pe care le-ai mentionat si tu).
Cred ca acum s-a intimplat o receptie partiala a unei parti dintr-un contract..

Termenul contractual "curge" in continuare....

Ca unii politicieni considera ca au termiat inainte de termen... e treaba lor...

horatiu.cosma

Mai e de finalizat CIC-ul și în rest mărunțișuri de-a lungul autostrăzii (mici retușuri la drumurile tehnologice, peisagistică, curățenie) ce nu au nicio legătură cu scenariul apocaliptic prezentat mai sus.

mike_us

^^ Probabil ca o sa le ia la PORR încă maxim câteva luni la primăvara sa termine de tot. Dar eu zic ca e mult mai bine ca s-a inaugurat așa si poate fi folosit. Avem nevoie foarte mare de fiecare km in plus.

remien


Un an întreg s-au chinuit actorii la Oiejdea,după ce a fost deschis traficul pe Alba Nord - Aiud, ca să consolideze un delușor, care a luat-o la vale, neținând cont de soluția adoptată de ei prin proiectul tehnic.Au ajuns la o soluție de cârpeală, adică să mai pună niște grămezi de pământ în fața zidului de sprijin, micșorând raza de curbură a drumului în acea porțiune și implicit viteza de rulare prin acea curbă.

Și acum, când după un an de la deschiderea traficului, doar pe cele 2 benzi de lângă DN1 în acestă zonă , au deschis traficul  și pe cele 2 benzi de lângă deluț, tot nu au terminat toate lucrările conexe căii de rulare!
 După cum se poate vedea pe ultimile filmări de la nodurile Sebeș și Alba Nord,  la mai multe luni după darea în folosință, se pot observa o mulțime de lucrări neterminate: rigole înfundate, taluzuri fără pământ vegetal, grămezi de pământ, de gunoie, gropi, etc.
 De fapt se pot găsi asemenea lurări neterminate sau nefucționale, pe mai toate lucrăile  de pe rutier sau feroviar,de la bătrânul drum, de acum,al Bechtel-lui, până la acestă recentă lucrare a  Porr-lui.

Dacă tot erau numai niște chichițe sau mărunțișuri, de ce nu s-au mai răbdat, ca să le termine, și să dea lucrarea la ,,cheie"?
 
 Ori, poate îmi va spune cineva, că e stare de urgență în infrastrucura rutieră.Dar noi din 1989, suntem tot în stare de urgență, în această privință! Dacă nu s-a rezolvat urgența acesta  în 33 de ani, nu se va mai rezolva nici în o săptămână, o lună sau un an!
 
 Deci dați lurcările ,,la cheie" ca să fie win-win, nu numai pentru cei ziși mai jos, dar și pentru cetățeni.

  Dar acestă formă de recepție parțială, nu este decât o varintă câștigătoare pentru cei de la putere și pentru firma de construcții. Guvernații se pot lăuda că au mai deschis un ciot de drum, iar firma constructoare, că s-a ridicat presiunea media de pe ea, și dacă mai fac  ceva și când,cu lucăririle rămase ,e altă treabă, care după cum se poate constata, că multe ,,mărunțișuri" din acestea au rămas nefăcute până în ziua de azi.
  Din cauza unui astfel de chițibuș- o dală de beton lipsă la rigola colecoare din vârful delului de la Alba Nord-, apa s-a înfiltrat pe sub șanț, provocând o alunecare de teren, care a ajuns în calea de rulare.Din fericire, drumnul nu era încă deschis!




horatiu.cosma

Recepția parțială cu toate elementele de siguranță realizate salvează vieți. E trist că există cetățeni care susțin contrariul.

Raza de curbură de la Oiejdea nu s-a modificat, iar "linia logica" între o dală de beton lipsă și alunecarea de teren din timpul lucrărilor de la Alba Nord e hilară.

O să o spun ori de câte ori e nevoie: autostrăzile salvează vieți și sunt de 1000 de ori mai sigure decât drumurile naționale paralele. O lună de deschidere anticipată cu 3 rigole lipsa și 2 fire de iarbă necrescute valorează infinit mai mult economic și uman decât circulația în continuare pe drumurile existente care nu au nici rigole, nici iarbă la linie, nici parapete, nici separare de sens, nici intersecții denivelate, nici iluminat, nici curbe și pante corespunzătoare.

alecu26

Remien mai sus concluziona ca deschiderea anticipata la trafic este benefica pt firma constructoare, este benefica pt guvern și conducerea tarii )ca acolo sunt politicienii). Pentru cetățeni evident ca e benefica ca exista trafic pe ea plus scăderea drastica a accidentelor. Este și legala...care altfel nu ar semna 17 persoane pt deschiderea ei.
Deci e un win...win....win cum greu s-a văzut...aproape imposibil. Și e imposibil.
Dar explicația e simpla. Firma constructoare nu câștiga nimic din asta. Chiar pierde.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

naivu

#58476
E bine când se dă în circulație în momentul în care calea de rulare este gata,  nu e bine când după aceea se întind cu restul finisajelor pe niște ani de zile sau abandonează cu totul. Contractele specifică clar ce trebuie făcut și când și are prevăzute penalizări, dacă Beneficiarul nu urmărește contractul până la 100% ...

ddfab

^^^ de acord cu @horatiu.cosma . nu stiu de unde este @remien si daca stie cumva cum se circula pe DN in aceasta zona inainte de a se deschide autostrada...ce ar fi insemnat sa mai tinem autostrada inchisa inca 1 an si ceva, ca niste lenesi nu sunt in stare sa termine niste lucrari restante? dar colegul poate ajuta sa puna presiune pe CNAIR si sa-i ia la intrebari, ca de ce nu pun parul pe constructor sa termine restantele? unde sunt penalizarile? etc... pentru ca in acest caz, ar avea ceva de lucru... nu tu deal finalizat, nu tu parcari, nu tu CIC la Teius... etc...

cfdp

#58478
In mod normal interventia trebuia pusa la A10 dar vine ca un raspuns
   Ramien are dreptate cu pereul lipsa la santul de garda care a provocat alunecarea. Sa stiti ca nu este hilara. Se pod revedea postarile anterioare. Santul de garda a fost pereat inca de la inceputul taluzarii si oprit la o bancheta timp foarte mare " ani", toata apa colectata descarcand in taluz.
Din pacate cel putin lotul 1 stiu ca este receptionat complet. Tot din pacate orice interventie se va face " in perioada de garantie" dupa care va ramine in intretinerea Companiei de autostrazi.
Asta in conditiile  atator defectiuni vizibile. de ex:
-la poduri- infiltratii la rosturi si gurile de scurgere, fara acces la scari, casiuri ( panori fonoabsorbante si parapeti continui pe rampe si pod/pasaj,...cedari rampe.
-sistem de colecatre si evacuare ape colmatat/ sau nefinalizat,
-semnalizare /protectie: un exemplu la benzile de iesire in noduri sistem de semnalizare si protectie penibile o baliza bidirectionala pe fond galben montata pe un parapet de 30-40cm,
-fara sa mai vorbim de calitatea carosabilului.
Mentionez ca acestea sunt vizibile din mersul masinii fara o inspectie amanuntita.

horatiu.cosma

UMB ar vrea să se apuce serios de studiile geo iarna asta, însă din păcate stau blocați după ce CNAIR nu a fost în stare anul ăsta să rezolve birocrația la păduri și să le scoată din circuitul forestier, astfel încât să le dea acces pentru forezele geo.

interesantul

Eu nu am observat să fie instalate "mâneci de vânt" in zonele cu vânturi pe autostrazile noastre, precum și pe DN-uri..

Sunt un bun indicator, mai ales pentrui soferii de masini cu volum mare...
Am pierdut prin Romania 30 de ani...

JohannDB

.................Avem câteva "mânecuțe de vânt-uri" pe... A2 după podul de la Cernavodă și cam..... atât !!

alecu26

Exista la capetele viaductului de la Talmacel. Probabil montate zilele astea.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

stangabriel

#58483
Filmari de la bord destul de clare. Sunt semne de circulatie Atentie Vant puse, nu si manecute momentan.

Apoi in filmarea Boita - Sibiu, se observa greutatea cu care urca tir-ul panta de maxim 7% spre A1, insa e ceva scurt si nu ar trebui sa deranjeze total.

Filmarea nu este a mea si nu stiu daca userul are cont aici.




Vlad94

@horatiu.cosma deci sansele scad sa faca ceva UMB iarna asta.