Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 13 Guests are viewing this topic.

TibiV

De la Ionut Ivasca avem celalalt capat al PiSi, adica nodul rutier Bascov: INTERSECTIE AUTOSTRADA❌ A1 SIBIU - PITESTI ❌ A1 BUCURESTI - PITESTI

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

adrian sibiu

Viaductul Tălmăcel km12 31.10.2022 !
Enjoy!



Ionut

API pe Facebook

Primii și ultimii kilometri de autostradă din 2022. Umblă vorba prin târg că 15 decembrie este data asumată încă neoficial pentru inaugurarea primei secțiuni din mult-așteptata Autostradă A1 Sibiu-Pitești. Filmare aeriană completă din 27 octombrie: ... Hartă interactivă: https://bit.ly/3mwFb0q.

Austriecii de la Porr au noroc de vreme perfectă ca să finalizeze ultimele elemente necesare deschiderii circulației: hidroizolația pe câteva poduri, straturile de asfalt pe unele zone și restul de  marcaje rutiere și parapete de protecție. Constructorul are toate șansele să dea lotul în folosință în jur de 15 decembrie, înainte de termenul contractual.

Chiar dacă vorbim de doar 13,17 kilometri între Șelimbăr și Boița, ciotul este foarte important pentru traficul de tranzit, scutind șoferii de aglomerația din Tălmaciu și de intersecția DN1-DN7, dar și pentru localnicii care vor scăpa în mare măsură de zgomot, poluare și de pericolul traversării drumului național.

danutzu_1069

#58113
Ca tot o sa termine PORR cu sectiunea asta si se vor muta pe sectiunea 4, ar fi de mentionat faptul ca  inca de pe la jumatatea lunii iulie, este gata studiul geotehnic, ala serios, nu gluma din Caietul de Sarcini pentru licitatie.
Studiul a fost realizat de catre Stroehle Engineering, si are numai putin de 9521 de pagini cu tot ce trebuie pentru sectiunea 4.
Ce s-a facut in teren:
- 246 foraje geotehnice, cu încercări de penetrare standard (SPT)
- 4 foraje pentru realizarea a 12 încercări de presiometrie
- 159 încercări de penetrare statică cu con (CPT) (dintre care 29 cu con seismic)
- 4 încercări cu dilatometrul plat Marchetti
- 32 de puțuri
piezometrice.
Forajele au fost executate de catre S.C. FORMIN S.A., si au adancimi de 6 (doar cateva) si majoritar intre 10 si 30m

Intreg traseul este impartit pe sectiuni, dupa cum urmeaza:
- subdiviziunea 4A (km 81+900 ÷ km 82+350)
- subdiviziunea 4B (km 82+350 ÷ km 82+450)
- subdiviziunea 4C (km 82+450 ÷ km 83+150)
- subdiviziunea 4D (km 83+150 ÷ km 85+650)
- subdiviziunea 4E (km 85+650 ÷ km 87+100)
- subdiviziunea 4F (km 87+100 ÷ km 89+650)
- subdiviziunea 4G (km 89+650 ÷ km 90+250)
- subdiviziunea 4H (km 90+250 ÷ km 91+800)

Un punct importat in studiu este cel al zonelor cu potential ridicat de alunecari de teren.
Astfel 4A ... 4E si 4G au probabilitate medie-mare
iar 4F si 4H au probabilitate mare
Recomandari pentru executie tunel.., metoda NATM

Desigur, proiectarea de la PORR are gata tot ce inseamna poduri, pasaje si viaducte, pot sa va spun ca sunt si structuri mixte cu grinzi de beton (uzual deschideri de 40m) si grinzi metalice (de ex 180m (2x55.2 + 69.6)


GAC

Ca tot ne intrebam in ce stadiu se afla studiul GEO, vestea finalizarii acestuia ma umple cu bucurie.
Astfel ramane intrebarea, cand vor depune proiectul la aprobat?
In ce stadiu sunt cu exproprierile / avize despadurire?
Stiu ca sunt multe structuri pe acest lot, deci ne putem astepta linistiti la 10-20 de foreze. Ce bine ar fi sa le vedem insirate inca din iarna, ca la vara sa vedem si "capetele sparte" + radiere.

TibiV

Quote from: danutzu_1069 on November 01, 2022, 11:17:07 PMRecomandari pentru executie tunel.., metoda NAMT

NATM, nu NAMT (de la New Austrian Tunneling Method)...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

Nu sunt chiar atat de multe structuri pe acest lot. PiSI4 este foarte scurt, iar pe langa tunel mai sunt vreo 2 viaducte (in capatele tunelului), cateva pasaje peste drumuri, un nod si 2 poduri peste Topolog (1 este peste un S al raului, posibil sa vedem o deviere a albiei acolo).
PiSi3 este lotul cu nenumaratele poduri peste Topolog si peste Baiasu (+tunel, + ecoduct peste Olt)
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

shift2rail

Quote from: TibiV on November 02, 2022, 10:31:56 AMNATM, nu NAMT (de la New Austrian Tunneling Method)...

ce metode se vor folosi pentru tunelurile de pe loturile 2 si 3?

reed

Mai este proiectul camerelor time lapse?era una la viaduct parca

danutzu_1069

La toate tunelurile rutiere dar si CF se folosește aceasta metoda.

Camera time lapse era la viaductul Talmacel, montata pe turnul unei macarale, dar cum macaralele turn nu mai sunt...

adrian sibiu

Salutare tuturor!
Nodul rutier Selimbăr 02.11.2022 !
Enjoy !



SUHOI

Am inteles ca, neoficial, Porr isi asuma o deschidere a lotului 1 Pi-Si undeva prin 15 decembrie 2022. Chiar daca nu ar reusi sa se tina de cuvant (tot neofocial), porr  sunt totusi de felicitat pentru ca oricum se incadreaza in termenul initial de finalizare (neaditionat ca termen)  contractat, undeva in primavara lui 2023 daca nu ma insel. Dar as vrea sa fac un scurt remember pe istoricul executiei:
 -imi amintesc in primul rand ca s-a tot discutat pe aici (de persoane mai calificate ca multi dintre noi, dar nu vreau sa citez cu nickname) ca tehnologia aleasa de porr la executia viaductului de la Talmacel - tehnologie cu executia "in monolit" cu cofrag "plimbator" si armatura pretensionata a pasajului si nu cu grinzi prefabricate -  este una "falimentara" pentru noi cetatenii, ca se va intarzia foarte mult finalizarea viaductului cu aceasta tehnologie, ca sa se gandeasca porr sa dea in circulatie la fine de 2022 pasajul de la talmacel macar pe un sens din viaduct, etc. Uite ca porr s-a tinut de cuvant (fara sa fie nevoit sa lucreze la pasaj in 2 schimburi asa cum a promis in cazul ca se impune) si la final de august 2022 pasajul-d.p.d.v structural -era finalizat:
-mai mult, eu personal, nu dadeam nici o sansa de finalizare a viaductului de la Talmaciu, avand in vedere ca in primavara lui 2022 nu erau incepute ultimele 2 randuri de pile si culeea dinspre Boita, si nici nu dadea semne porr ca vrea sa lucreze mai cu elan la acest viaduct. Ei bine tot la final de august 2022 cred ca mai aveau o travee (deschidere) de suprabetonat;
-ca si lucrari aflate pe drumul critic din acest moment (in opinia mea) sunt: finalizarea giratoriului de la nod Boita, finalizarea celui de-al doilea giratoriu de la nod Selimbar si a bretelelor aflate in lucru, finalizarea racordarilor (umpluturi compactate, placa  beton racord si grinda de monolitizare) intre culei si structura viaductului Talmaciu si Talmacel, asfaltarea completa a celor 2 viaducte (cu hidroizolatia se pare ca au terminat), finalizare rosturi la toate pasajele ;
-imi amintesc ca anul trecut pe vremea aceasta pe lotul 2 A10, Aktor -Retter inca lucra de zor la placile de  suprabetonare la viaductele de la Teius si Aktor baga ceva mai tare la casetele monolite si culmea ca tot au reusit sa finalizeze viaductele pana in 20 decembrie 2021;
- exemplul lui Astaldi de pe lotul Chetani-Iernut A3 cu bibileala la detalii nu este relevanta pentru ca timp de 2 luni Astaldi nu prea a miscat serios pe santier;
- celelalte lucrari din afara platformei autostrazii (finalizare lucrari hidrotehnice -rigole in deblee , ramblee, cursuri de apa, drenaje,  evacuare pamant surplus, asfaltari, marcaje, elemente de siguranta si semnalizare, etc. porr le va executa in paralel. Aici nu intra in discutie finalizarea lucrarilor la CIC si parcare. Si secretul cel mai mare este ca vremea sa ramana uscata (poate fi si rece) pe o perioda cat mai lunga pana in decembrie.
Desi nu se vede o mobilizare prea "turbata" la porr -furnicar de utilaje si personal sau schimburi prelungite (lucru la lumina generatoarelor) - se vede totusi o evolutie constanta in toate sectoarele la porr, si probabil ca neamtu nu promite ceva aiurea.
In final as vrea sa intreb si eu profesionistii; ce sunt acele "evazari" ale benzii de urgenta amplasate din loc in loc? Ce rol au? "Siguranta' la siguranta?  Din cate imi amintesc nu am mai vazut asa ceva pe vre-o portiune de autostrada din Romania sau din Europa! Sau mi-o fi scapat mie? Porbabil ca proiectantul a respectat noi reglementari, sau este o chestie "facultativa" aceste evazari pe acest lot si nu o vom mai vedea pe vreo alta autostrada sau lot de autostrada din Romania?

cfdp

cred ca ar putea sa fie o zona pentru instalarea posturilor telefonice. In standard se prevad la distante de aprox 2km. Desi nu se specifica crearea unui spatiu de parcare suplimentar, s-ar putea sa se fi impus.  Ca sa fiu carcotas, primul refugiu s-a creat in dreptul primei alunecari de teren (la inceputuri) si s-ar putea sa se fi profitat de situatie.

germanul2012

@SUHOI
      ,,In final as vrea sa intreb si eu profesionistii; ce sunt acele "evazari" ale benzii de urgenta amplasate din loc in loc? Ce rol au?" 








Powered by API/PUM imgur uploader

Cam astea sunt și cam ăsta este rolul acestor ,,evazari" și bineînțeles asemenea evazari sunt pe multe autostrăzi europene.