Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

8 Members and 52 Guests are viewing this topic.

ijwtsh

Si eu zic ca e o non-problema asta. Nu e ca si cum nu s-au gandit cel mai probabil in backstage la asta deja, doar ca sa semneze contractul si apoi sa stea cu ochii-n soare. Viata merge inainte. La fel cum s-au inceput si foraje fara AC sau OIL (nu mai stiu care era).

razvan96

Apropo de un comentariu de mai sus legat de faptul ca UMB termină înaintea termenului contractual: reamintesc ca in afară de VO Bacău, acel terminat în avans din ultimii ani a însemnat "in avans" față de termenul actualizat, nu față de cel inițial. De exemplu, Dx12 T2 trebuia terminat in ianuarie 2022 dacă e sa ne luăm după termenul inițial. Știm cu toții ca nu s-a întâmplat. Da, nu din vina UMB, dar au fost cauze care pot apărea si vor apărea si aici.

Stefan Tudor

S-A DAT DRUMUL PRIN GIRATORIUL DE LA CISNADIE! De dimineata am trecut pe acolo in drum spre Cisnadie! Acolo, cum au intuit unii, traficul greu care vine de la Sibiu si vrea sa mearga la vre-un agent economic in Cisnadie o sa aiba mari dificultati sa se incadreze! Extrem de stransa si stramta banda! Pana unal alta insa e deschis sensul! ATENTIE: PROVIZORIU AU PRIORITATE CEI CARE VIN DE PE A1! S-AU MONTAT SEMNE DE STOP IN MIJLOCUL SENSULUI PT CEI CARE VIN DE LA SIBIU/CISNADIE

cfdp

trebuie sa faca o giratie si apoi sa intre spre Cisnadie. Se acceptau raze de 15m. Mai nou nu se accepta raze de rac. sub 25m. Nu stiu de ce nu se aplica si la lucrarile in c-tie, pana nu este prea tarziu. Asta este.

pelan87

@bogdan.bejan91 La Holdea nu se va mai construi nimic. Va ramane doar breteaua actuala, care va permite doar iesirea de pe autostrada pe directia Deva - Lugoj.

Urcarea pe autostrada pe directia Lugoj - Deva se va face pe la nodul Margina sau pe la nodul Grind. Breteaua actuala ramane insa una dintre marile realizari ale acestei comunitati, caci a permis utilizarea intregului lot Ilia - Holdea, altfel am fi avut un  nou muzeu timp de muuuulti ani. In plus, aceasta se va putea folosi in viitor pentru iesirea de pe autostrada in cazul in care apare o urgenta intr-un tunel.

FlorinR

Era buna si o intrare acolo spre Deva, in caz de urgenta in tunel sa nu mai mergi 10 km pana la Grind.

dr4qul4

erau bani aruncati. Tunelul ala va fi inchis cel mult 24h/an. poate nici atat, pentru ca vor fi 2 tuburi si circulatia se va putea fi deviata in caz de mentenanta.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

TibiV

Penibil Grindeanu cu "gandacul de Colorado"...

https://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/autostrada-rusinii-are-in-sfarsit-un-constructor-sunt-aproape-zece-ani-de-cand-ne-chinuim-sa-facem-acest-fragment.html

O bucăţică de 9 km din autostrada Lugoj-Deva, care rămăsese nefinalizată, are în sfârșit un constructor. Sunt aproape zece ani de când ne chinuim să facem acest fragment, care va asigura un trafic neîntrerupt de la Nădlac până la Sibiu.

Câștigător este un constructor român, care trebuie să proiecteze lucrarea și să o execute în 45 de luni. Specialiștii atrag atenția că acest termen este fezabil doar dacă: "se aliniază planetele."

În prezent, cei care pleacă din centrul țării și vor să ajungă la Nădlac, merg pe autostradă de la Sibiu, însă la jumătatea drumului ies de pe şoseaua de viteză traversează trei localități unde se face aglomerație și abia apoi se întorc iar pe A1.

Sorin Grindeanu - Ministrul Transporturilor: "E o rușine, să vii dinspre Sibiu, te dai jos 14 kilometri sau cât te dai, reurci, e o rușine".

Autostrada rușinii urmează să facă legătura între Margina și Holdea. Are 9 kilometri. Bucata de drum a fost inclusă în lotul 1 de autostradă Lugoj-Deva. 15 kilometri au fost dați în folosință în 2015, dar pentru restul de 9 CNAIR a reziliat contractul. Zona este considerată coridor de migrație pentru urși, așa că se impunea și construcția a două tuneluri, însă constructorul nu a fost de acord. Apoi a început din nou anevoiosul proces de autorizare și de licitare a lucrării.

Sorin Grindeanu - Ministrul Transporturilor: "Vrem să se întâmple aceste lucruri, dar stau un an să iasă acordul de mediu pentru că gândacul de colorado își strică feng-shuiul când trece autostrada pe lângă".

Acum statul român a găsit un constructor pentru lucrarea finanțată prin PNRR. Un consorțiu de firme, condus de compania lui Dorin Umbrărescu și-a asumat că în 45 de luni- adică aproape 4 ani- va proiecta și va executa cei 9 kilometri de autostradă, cu tot cu tunelurile paralele săpate în munte. Valoarea lucrării este de 373 milioane de euro, fără TVA.

Reprezentanții Asociației Pro Infrastructură susțin că deja am asistat la o minune: licitația nu a fost contestată, dar pentru ca lucrarea să fie făcută la timp, este nevoie de încă o minune.

Ionuț Ciurea - director Asociația Pro Infrastructură: "Ar trebui în aproximativ trei ani și jumătate din momementul în care a intrat în teren să termine, iar ăsta e termenul realist, dar dacă toate planetele se aliniază. Pe hârtie este posibil, dar în practică ne vine greu să credem".

Construcția acestui tronson poate aduce noi investitori în centrul țării, care preferau până acum județele din vest din apropierea autostrăzii.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

alexandru_m

Bine ca se misca MT-ul si CNAIR-ul repede si vine gandacul cu feng-shui-ul stricat sa le puna piedici.

La Meses de cat timp se caca pe ei?

Punctual aici le-a luat 4 ani sa re-liciteze.

Mereu e vina altora. Gandacu', Romsilva, strainii, ET, Jimmy Hoffa, OUG 13, etc.

mike_us

#57984
Eu zic ca devine interesant. Ne plângeam ca nu avem tuneluri si experienta in tuneluri si acuma avem 2 loturi semnate cu firme serioase: Porr pe PiSi4 si acuma UMB pe ce a mai rămas la Holdea. Ambele sunt motive de optimism, in sfârșit s-ar putea sa căpătam experienta de tuneluri si in următori 4-5 ani (2026/27) ani sa avem gata tot A1 exceptând PiSi 2,3 care sa fie deja începute.

adrian sibiu

^Vom căpăta experiență doar dacă vor lucra efectiv românii noștrii,în cazul celor de la Porr tunelul de pe tronsonul 4 va fi executat de o echipă din Polonia ce va fi independentă de restul șantierului,având organizarea de șantier separată!

alecu26

Azi mâine....nu va mai fi de la Sibiu la Nădlac.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

naivu

De fapt, odata cu semnarea LD2D+E, este acoperit cu contracte de executie de la  Constanta la Nadlac  :) .

carutasul

De hârtii suntem sătui :) Presupun că Alecu se referea la faptul că în curând va fi Boița-Nădlac .
Bine, a nu se înțelege că nu mă bucur că în sfârșit există perspectiva finalizării ( și când se va da drumul la Boița și la Curtea de Argeș presiunea publică va deveni imensă, nu cred că va mai putea nimeni să lase restul loturilor în așteptare, presupunănd că, doamne ferește, vreunul nu se poate finaliza în actualele contracte...)

ghrt

Semnarea contractelor semnalizează doar finalul fentelor ălora politice, PiSi vs CoBra. Ceea ce e o veste bună în sine. Să ne amintim ce bine au prins la public (inclusiv aici pe forum), permiţând amânarea începerii investiţiei cu 14 ani. Investiţia oricum se face, e mai scumpă acum, subvenţionată mai puţin de UE, dar... bani de atunci au fost păpaţi de politicienii de atunci, cei cre vor veni din 2024 or să aibă mai puţin caşcaval de păpat. E şi asta o socoteală. Până lumea nu s-a prins încet încet că toată controversa era stupidă iar alte fente nu au prins, nu s-a mişcat nimic.

Mai departe, dacă va fi nevoie de vreo decizie din partea CNAIR, impresia mea este că par destul de imuni la "presiunea publică"; mai ales dacă e ceva ce li se pare că ar antrena răspunderea lor personală, fără vreun avantaj. Cum se spune, nu mă-mpinge c-ameţesc.
Cont (aproape) inactiv.