Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

5 Members and 32 Guests are viewing this topic.

adrian sibiu

Autostrada A1 Sibiu Pitești lot2 Boita Cornet în 10.10.2022
Enjoy!



oneLess

Mda, să vedem întâi Proiectul Tehnic aprobat și AC scos. Asta înseamnă că UMB se va încadra în sumă și nu va descoperi că ar trebui sume duble/cvintuple pentru acoperirea costurilor pentru soluții reale. După aia nu îmi fac griji. Cu UMB. La fel și pentru PiSi 2 și 3, aici excepția e faptul că îmi fac griji și după OIL, pentru execuție. Să sperăm că va fi de bine.

ghrt

Dacă nu au echipe să înceapă construcţia de la toate capetele accesibile (cred că 8?), poate execută întâi doar un sens şi îi dau drumul, ar fi salutar.
Cont (aproape) inactiv.

GAC

Lotul UMB cu tunele este de o importanta cruciala deoarece dupa finalizarea lui, UMB va putea sa liciteze loturi cu tunele, asa cum poate acum loturi cu viaducte.
Cu siguranta partenerul bosniac este constient de asta si nu m-ar mira sa speculeze aceasta stare de fapt, la fel cum nu m-ar mira sa faca si figuri.
Inclin sa cred ca UMB a facut un pact cu diavolul in numele dezvoltarii companiei si in directia tunelelor. Daca va duce la capat acest lot, UMB va deveni un constructor complet, capabil sa duca orice proiect de infrastructura.
Eu am mari indoieli ca partenerul bosniac va incepe sa atace tunelele cu 8 fronturi de lucru. Sa ne rugam sa vedem macar 2 intr-o prima etapa si eventual inca 2, dupa ce se "aclimatizeaza" cu proiectul.
La modul cel mai sincer, nu vad ce probleme ar putea sa apara, mai ales ca tehnologia NATM este flexibila, dar pentru lipsa de caracter a oamenilor din conducere nu exista solutii tehnice. Pizza si Aktor se misca in reluare pe 2 loturi penibil de usoare.
Sa speram ca avem de-a face cu bosniaci seriosi, pusi pe treaba si gasit solutii.
Sa fie intr-un ceas bun!

Cetatean

Tehnologia asta s-a folosit si la tunel la Sighisoara,pe CF.
M-as risca sa zic ca Bosniacii o sa vina cu tehnica si tehnologia si UMB cu "minerii".
Pentru ei e foarte important sa isi scoleasca oamenii pentru proiectele viitoare,pe parteaa asta de tunel.
De ur.arit.

alexandru_m

Oare contractele chiar nu mai au nici o valoare? Cum adica partenerul bosniac va ataca tunelurile cum vrea el?

Firma aceea a semnat un contract si trebuie sa il duca la bun sfarsit. A stiut de la bun inceput ce are de lucrat si in ce termen.

Nu cred ca s-a dus Umbrarescu cu baltagul in Bosnia si i-a tarat de urechi pana aici. Oamenii au venit de buna voie, pentru a-si face meseria.

Iar ne saboteaza strainii astia rai? Iar nu ne lasa sa ne dezvoltam? WTF?!

elphax

#57966
partenerul bosniac a mai lucrat in tari UE ? cred ca asta este miza principala pentru ei, sa capete experienta si portofoliu pe finantari europene in UE

Oficial s-a semnat !



"În prezenţa ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, vineri dimineaţă a fost semnat contractul privind proiectarea și execuția tronsonului de autostradă cu tuneluri, lipsă din autostrada Lugoj – Deva, cuprins între Margina și Holdea. Valoarea contractului este de 400 de milioane de euro, iar durata de execuţie este de 45 de luni.

La semnarea oficială a contractului au fost prezenţi ministrul Sorin Grindeanu, precum şi reprezentanţi ai Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) şi ai firmei care a câştigat licitaţia, UMB Spedition. Grindeanu a afirmat că are mare încredere în "determinarea acestei companii de a-şi duce la capăt în termeni şi termene acest contract"."

https://debanat.ro/2022/10/a-fost-semnat-contractul-pentru-sectorul-cu-tuneluri-de-pe-autostrada-lugoj-deva_379370.html

shift2rail

^ 45 de luni e durata totala a contractului: proiectare&executie.

aproape 4 ani, deci undeva la orizontul lui Nov 2026. in timp ce pnrr expira in Dec 2026.

clock is ticking.

hefaistos

50 de luni si ceva pana la expirarea dealine-ului dat de PNRR, ceea ce înseamnă câteva luni rezerva, plus ca UMB are în principiu capacitatea și obiceiul de a finaliza în avans.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

mirceaeliade

#57969
Tehnic sunt 45 de luni de la OIL.  Macar exproprierile sunt cred facute de ani.  Dar cum o lalaie CNAIRul cu UMB pe A3 de mai bine de juma de an ca sa le aprobe PTul nu poti exlude niciodata ca CNAIRul sa o strice in ultimul moment.  Macar la PNRR se pare ca CNAIRul a incercat sa nu exagerezeprea mult cu lalaitul.

Si comunicatul oficial:
QuoteVineri, 14.10.2022, CNAIR a semnat cu Asocierea S.C. SPEDITION UMB S.R.L. – S.C. TEHNOSTRADE S.R.L. – S.C. SA & PE CONSTRUCT S.R.L. - EURO-ASFALT d.o.o contractul pentru ,,Proiectare și execuție lucrări pentru obiectivul major de investiții: Autostrada Lugoj –Deva (A1), Lot 2: km 27+620 - km 56+220, Secțiunea E și finalizare Secțiunea D''.
http://www.cnadnr.ro/ro/comunicare/comunicate-de-presa/interes-general/cnair-semnat-contractul-pentru-proiectarea-%C8%99i-12

mdragos

Pana sa ne intrebam de cum vor "ataca " tunelurile, hai sa vedem proiectul aprobat. Sa nu uitam ca trebuie foraje, pt care trebuie defrisari. Scoatere padure din fondu forestier dureaza in RO. Sper ca UMB sa o poata rezolva . Nu uitati : nu e cadrul legal cum sa scoti padurea din fond fara proiect tehnic . Dar ca sa ai proiect ai nevoie de foraje.... Oul sau gaina....

Bogdan TM

Salutare !

Nu am reusit sa gasesc, legat de A1 Lugoj - Deva, la nodul rutier Holdea, cum se va face urcarea/coborarea pe A1 pe directia Lugoj - Deva ?
Se va construi inca o bretea banuiesc ? Intreb pentru ca nu apare nici pe harta proiectelor de infrastructura a API ( care pare sa fie la zi ).
Mentionez ca sunt foarte amator, sa nu fiu subiect de gluma pentru eventuale greseli in ale termenilor sau a informatiilor pe care le am.
Multumesc !

hefaistos

#57972
Cel mai important obstaciol a fost inlaturat.
CNAIR a atribuit proiectul si a semnat contractul. Si asta cu cel mai serios si mai prompt constructor de pe piata romaneasca (cel putin pentru moment).
Evident ca drumul spre 2026 nu este lipsit de meandre dar nu puteam fi mai optimisti decat in acest context. UMB este cel mai bin epozitionat in ceea ce priveste ruperea barierelor birocratice si in executarea lucrarilor clasice.
Singura necunoscuta care ramane este forarea tunelelor, care va depinde de partenerul bosniac. Atat.
Sunt sigur ca UMB va face si forajele, va intocmi si proiectul la timp si va face ce trebuie pentru a-l trece prin circuitul de aprobare. 
Si de asemenea sunt (oarecum) sigur ca CNAIR se va misca "cu talent", avand in vedere ca e constienta de riscul pierderii banilor din PNRR (desi asta e cu semnul intrebarii, pentru ca cei din CNAIR de azi sunt constienti ca oalele sparte vor fi platite de cei ce vor mai fi pe acolo in 2026)
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

adrian sibiu

Viaductul Tălmăcel km12 filmat în 14.10.2022
Enjoy !



ghrt

Nu cred că va veni vreun organ de control să îi oprească pe cei de la UMB.
Cont (aproape) inactiv.